DR "Klubværelset"
Fra : Erik Richard

Dato : 13-09-05 13:05

Hej Med-Nørder.!

Sikke dog en gang Mac snak. - Næsten hele udsendelsen var i dag
omkring Apple, selvom udsendelsens titel gik over temaet "brand". Så
hvis du ikke fik den at høre, så hør en af genudsendelserne eller hent
den på nettet. - Det var faktisk en rigtig god 'klubsnak'.

I lang tid har jeg ærgret mig over en bestemt Microsofts TV reklame, -
den med 'Sofies valg'.... - Jeg havde hørt den før, men kunne ikke helt
stedfæste hvor. - Og så dukker den minsandten op i 'Klubværelset' -
Bingo! - Det er jo Apples 'Think Different' reklame... Og minsandten om
ikke også musikken er næsten ens! - Sikke en gang plagiat.!

Jeg mener faktisk også, at der blev nedlagt forbud mod, at M$ brugte
den... Men her er M$ - som på så mange andre områder - åbenbart ligeglade...

mvh. Erik Richard
K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-09-05 15:32

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> så hør en af genudsendelserne eller hent
> den på nettet.

Det genudsendes kun én gang, gør det ikke?
Kan man hente programmet på nettet, eller er det 'kun' stream?.
Hvorfor lægges sådanne guldklumper ikke op som podcasts, langt om længe
tog DR sig sammen, og lagde Harddisken op som podcast...
--
Steen
Blog http://isteen.blogspot.com

Fra : Ole Jensen

Dato : 13-09-05 19:32

Steen Jensen <panther@os.dk> wrote:

> [...]
> Hvorfor lægges sådanne guldklumper ikke op som podcasts, langt om længe
> tog DR sig sammen, og lagde Harddisken op som podcast...

Du kan høre udsendelsen som en stream.
Grunden til at det ikke lægges som en podcast, er sikkert ophavsretlig,
dvs. musik m.m.

Harddisken ER som podcast.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : mogenshansen@save2we~

Dato : 14-09-05 16:33

Hmmm...jeg kan ikke få det til at virke. jeg får timeout hver gang
med den nyeste realplayer, hvordan får jeg det til at virke?
vh

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-09-05 16:45

mogenshansen@save2web.dk <mogenshansen@save2web.dk> wrote:

> Hmmm...jeg kan ikke få det til at virke. jeg får timeout hver gang
> med den nyeste realplayer, hvordan får jeg det til at virke?

Når jeg vil streame programmet, bliver der lagt en url på mit skrivebord
(test.ram). Jeg starter Real, og vælger at åbne en fil -> og peger på
test.ram
Er det min player der skal pilles ved, eller er hele programmet sjasket
til med en irriterende rumklang?

Fra : mogenshansen@save2we~

Dato : 14-09-05 20:56

Jeg opgiver ,-har prøvet alt. Åbnet .ram filen fra skrivebordet
o.s.v... ..endnu en feature der ikke virker på mac....

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-09-05 21:06

mogenshansen@save2web.dk <mogenshansen@save2web.dk> wrote:

> Jeg opgiver ,-har prøvet alt. Åbnet .ram filen fra skrivebordet
> o.s.v... ..endnu en feature der ikke virker på mac....

Det virker altså fint her, så det kan godt fungere på en Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen Jensen

Dato : 14-09-05 21:24

mogenshansen@save2web.dk <mogenshansen@save2web.dk> wrote:

> endnu en feature der ikke virker på mac....

Virker osse uden problemer her - som alt andet på min Mac

Fra : Steen Jensen

Dato : 15-09-05 06:44

Steen Jensen <panther@os.dk> wrote:

> som alt andet på min Mac
Rettelse: CocoAspell kunne jeg ikke finde ud af, så den smed jeg ud ;-(

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 15-09-05 16:07

Steen Jensen wrote:
> Rettelse: CocoAspell kunne jeg ikke finde ud af, så den smed jeg ud ;-(

Det var da en skam. Det skulle ellers ikke være så vanskeligt.

1. Hent CocoAspell (http://cocoaspell.leuski.net/) og mount diskbilledet
2. Dobbeltklik på cocoAspell.mpkg
3. Tryk fortsæt / Agree osv. indtil programmet er installeret
4. Hent en dansk ordbog (ftp://ftp.gnu.org/gnu/aspell/dict, mappen da,
filen: aspell-da-0.50.1-0.tar.bz2)
5. Dobbelklik på filen aspell-da-0.50.1-0.tar.bz2
6. Kopier en udpakkede mappe til Bibliotek/Application Support/cocoAspell/
7. Gå ind i Systenindstillingerne og konfigurer din ordbog til den danske

Med forbehold for forglemmelser.

- Bo

Fra : Steen Jensen

Dato : 15-09-05 18:33

Bo Hovgaard Thomasen <bothomasenRE@MOVECAPSsofthome.net> wrote:

> Det var da en skam. Det skulle ellers ikke være så vanskeligt.

Prøver lige igen.
Sidst var problemet at den ordbog jeg hentede hed 'DA', men den ordbog
jeg skulle sætte flueben i (når jeg åbnede Systemindstillinger, og
dobbeltklikkede på ikonet Spelling) skulle hedde 'Danish'

Fra : Steen Jensen

Dato : 15-09-05 18:33

Bo Hovgaard Thomasen <bothomasenRE@MOVECAPSsofthome.net> wrote:

> Det var da en skam. Det skulle ellers ikke være så vanskeligt.

Ah, det var dejligt.
Denne gang gik alt planmæssigt - tak for den fine hjælp.

Fra : Erik Richard

Dato : 14-09-05 22:58

Hej Mogens

Hm, det er vist noget med, at de urls, man downloader fra DRs site skal
placeres i mappen 'plugins' eller lidgn. i realPlayer. Når man så
klikker på url'en på DRs site, vil den automatisk åbne RP, og du bliver
bedt om at vælge den url i RP.

Det er da det, der står, når man åbner RP første gang...

mvh. Erik Richard

Fra : mogenshansen@save2we~

Dato : 15-09-05 15:24

Er det rent Voodoo?-Jeg vil blive glad hvis kan forklare hvordan deres
instillinger er.
Jeg kører 10.4.2, nyeste real player. det eneste der sker er, at jeg
downloader en fil der hedder "test.ram" til skrivebordet, realplayer
åbner, og efter et ca. et minut får jeg en fejlmeddelelse.
vh

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-09-05 16:00

> [...]

> downloader en fil der hedder "test.ram" til skrivebordet, realplayer
> åbner, og efter et ca. et minut får jeg en fejlmeddelelse.

Da flere andre, samt undertegnede, ikke har nogen problemer med
RealPlayer, ville det nok være en god ide af fortælle hvad fejlmeldingen
går på.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Steen Jensen

Dato : 15-09-05 18:33

> [...]

> downloader en fil der hedder "test.ram" til skrivebordet, realplayer
> åbner, og efter et ca. et minut får jeg en fejlmeddelelse.

Okay. Du har den fil på skrivebordet, der hedder test.ram - så langt så
godt. Først NU åbner du Real, file -> open file -> åbn filen test.ram du
har liggende på skrivebordet.
Håber det hjælper.

Fra : mogenshansen@save2we~

Dato : 15-09-05 22:02

Den siger noget med network connection problem....jeg har checket
real's testside og filerne der, virker alle fint. Måske bruger DR en
speciel port til real audio, som er blokeret på vores netværk i min
andelsforening? Jeg har ingen problemer med at høre netradio o.s.v.
på DRs side i øvrigt.
Hvordan tester jeg om der er nogle porte der er blokeret?
vh