en smule OT: 36 år, hård gaming og sundhed
Fra : Dan

Dato : 14-10-05 19:36

Hej alle

Jeg leder lidt efter erfaringer om, hvordan gaming påvirker jeres dagligdag
og hvordan I tackler det. Hvis det er et problem.

Jeg er 36 år og må sige, jeg begynder at mærke effekten af et forpligtende
familieliv og så gaming. Der er ingen tvivl om, at jeg prioriterer familien
højere end gameriet, men har bare nogen gange svært ved at løsrive mig fra
f.eks. BF2 og så kan jeg mærke blodtrykket blive højere i dagevis...egentlig
pisseiriterrende og en advarsel om at tage mig sammen. Det overraskede mig
at finde ud af, at PC-gaming er ligesom fodbold: jeg er i min karrieres
efterår

Det er ikke fordi jeg gamer dag ud og dag ind, men det kommer nogen gange i
bølger..jeg kan holde pause i ugevis eller en måned eller sådan, men da
f.eks. BF2 kom ud, spillede jeg så længe, at jeg drømte kampvogne om natten.
På samme måde med GTA3 tilbage i 2001...spillede om natten en uge i streg,
indtil en dag hvor jeg vadede rundt som en zombie. Det medførte en længere
pause.

Jeg er ret interesseret i jeres erfaringer og gode råd.

På forhpnd tak

Dan

Fra : Alice M

Dato : 14-10-05 19:54

"Dan" <no@spam.thankyou.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Jeg leder lidt efter erfaringer om, hvordan gaming påvirker jeres
> dagligdag og hvordan I tackler det. Hvis det er et problem.

Hej Dan..

En god indikator for om du spiller for meget computer er at når begynder at
bruge at man "gamer" istedet for at man "spiller computer" så må man lege
for meget med maskinen..

Hæ hæ..

Alice M

Fra : preben nielsen

Dato : 14-10-05 20:09

> [...]

> gange svært ved at løsrive mig fra f.eks. BF2 og så kan jeg
> mærke blodtrykket blive højere i dagevis...egentlig

Jeg er 39, spiller SOF2 DM/TDM daglig, og det er en del mere
hektisk end BF2. Jeg har ikke dit problem. Min puls og blodtryk er
helt under kontrol og stiger ikke meget.

> Jeg er ret interesseret i jeres erfaringer og gode råd.

Hvis du oplever et problem med det, så skær ned til et niveau,
hvor problemet forsvinder.

--
/\ preben nielsen
\/\ infreq.vores-web.dk

Fra : Max

Dato : 14-10-05 20:21

Hej Dan

> Jeg er ret interesseret i jeres erfaringer og gode råd.

Nu har jeg godt nok ikke haft problemer med PC gaming, men
derimod andre slags problemer af samme type. Jeg tror at en
ting man kan gøre er at lægge gaming i faste rammer, beslut
dig for hvor længe du vil spille, inden du starter, og så hold
dig til det, og jeg mener at man skal virkelig holde sig til
sine forsæt.

Mvh Max

Fra : Bagdad Bob

Dato : 14-10-05 20:35

> [...]
> en længere pause.
>
> Jeg er ret interesseret i jeres erfaringer og gode råd.

Jeg slynger til dagligt en ond AK47 i CS. Kan tydeligt mærke at mit
træningsbehov stiger med alderen. Blot et par dages pause og små bumsede
puber trækker mig rundt ved næsehårene. Heldigvis er børn så snotdumme at
jeg på trods af mine kalkede led og sløve reaktioner stadig kan prygle dem
ved brug af list og ondt lune - men det kræver som nævnt stedse mere træning
at holde mig i form.

Det bliver vel i snit til 1½ time om dagen foran skærmen, til gengæld ser
jeg aldrig fjernsyn - hvilket betyder at jeg samlet set har en times
skærmtid mindre end gennemsnittet.

Frag du bare løs - jeg tror ikke din hjerne bliver mere sumpet af at spille
end at glo på akvariet i stuen.

/Abildgaard

Fra : Dan

Dato : 15-10-05 09:12

> [...]
> jeg på trods af mine kalkede led og sløve reaktioner stadig kan prygle dem
> ved brug af list og ondt lune - men det kræver som nævnt stedse mere

Ja, er det ikke surt at ens reflekser er blevet dårligere med alderen?
Brrrr....tør slet ikke tænke videre frem, man blive kun god til trækbaserede
spil

Jeg tror jeg vil nøjes med at game om dagen, hvis jeg spiller shooters om
aftenen har jeg svært ved at falde i søvn nu.

Hilsen

Dan

Fra : Thomas G

Dato : 15-10-05 08:22

> [...]
> Det overraskede mig at finde ud af, at PC-gaming er ligesom fodbold: jeg

Hvordan mærker du at dit blodtryk er blevet højere ? (jf. min kone burde det
være hovedpine og svimmelhed). Hovedpine kunne dog også komme fra spændinger
i nakken / ryggen.
Det kunne også være stress hormoner (adrenalin, plus et par stykker andre)
de påvirker ret kraftigt og i ret lan tid.
Mit bedste bud på hvad du kan gøre er motion (hvor plat det en lyder). Det
hjælper til at fjerne stress hormoner fra din krop og hjælper til at holde
alt andet i lidt balance (physisk og fysisk) ... så du kan holde til at
spille lidt mere .

> Det er ikke fordi jeg gamer dag ud og dag ind, men det kommer nogen gange
> i bølger..jeg kan holde pause i ugevis eller en måned eller sådan, men da

Sådan gør jeg også ... mangler dog penge til en ny PC så det bliver ikke
til så meget i øjeblikekt ... og sønnike på 1 år tager også en del tid.

> [...]
> i streg, indtil en dag hvor jeg vadede rundt som en zombie. Det medførte

he he kender jeg godt ... det med at drømme kampvogne og lign.

¨hilsen Thomas G

Fra : Dan

Dato : 15-10-05 09:10

> Hvordan mærker du at dit blodtryk er blevet højere ? (jf. min kone burde
> det
> være hovedpine og svimmelhed). Hovedpine kunne dog også komme fra
> spændinger

Præcis...det startede med en "oppustet" hovedpine og lettere svimmelhed...du
burde holde lidt øje med tallene...

>og sønnike på 1 år tager også en del tid.

Koncentrer dig om ham først og fremmest...og sørg for at sove når du har
chancen.

Jeg ER forøvrigt begyndt at træne igen og kan klart se, at løb og gang
hjælper gevaldigt på den totale velvære.

Hilsen

Dan

Fra : Bo Hellum

Dato : 17-10-05 08:06

Jeg er co-leader af en ghost recon gruppe, som jeg startede for ca 3 år
siden. Og vi er 9 mand ialt, fra hele verden. I starten spillede jeg dag ud
og dag ind, og når jeg på mail arrangerede en træningsaften tirsdag klokken
21 f.eks. så prøvede jeg med alle kræfter på at få smidt konen i seng, og
det blev sku for meget til sidst. Spillet fyldte simpelthen for meget, og
med 2 små børn så gik det bare ikke.

Så løsningen blev at søndag aften fra 20.00 --> der har jeg Ghost Recon
aften, og det har nu kørt i snart et år, og der er ingen sure miner over
det, jeg kan sidde og slappe af og spille uden at blive forstyret. Hold kæft
det er fedt. Nogen går til fodbold, nogen går til badminton, jeg går til
ghost recon søndag aften, hehe.

Måske en idé.

Bo