Nem mad i hytten....
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 17:39

Vi er 13 mennesker, der skal på skiferie sammen - fordelt i to lejligheder.
Skiferien er dyr, så vi har tænkt os at spare lidt på at lave maden selv
frem for at gå i byen og spise.
Er der nogen, der har gode ideer til mad, der er:

* billig
* hurtig at lave
* velsmagende og mættende
* mulig at lave med simple køkkenredskaber

Pasta og kødsovs er selvfølgelig oplagt - men det er jo kun den ene dag *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 08-10-05 18:17

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4347f4cd$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Er der nogen, der har gode ideer til mad...

Hej Lisbeth

Hvad med boller i karry, evt. med fiskeboller fra dåse (jeg elsker det!),
kyllinge- eller flæskestykker istedet for alm. boller.
Eller kartoffelmos med noget gullash-agtigt (godt nok langtidsmad, men kan
sættes over tidligt og passe sig selv). Diverse supper er også lækkert, fx
tomatsuppe med nudler (eller også med fiskeboller - mums)...

MVH Mette

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 19:04

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med boller i karry

Den ryger med på listen.

> evt. med fiskeboller fra dåse (jeg elsker det!),

UF!

> kyllinge- eller flæskestykker istedet for alm. boller.

Kylling i karry... joooo....

> Eller kartoffelmos med noget gullash-agtigt (godt nok langtidsmad, men kan
> sættes over tidligt og passe sig selv).

Men vi kommer ikke tidligt hjem. Det bliver sandsynligvis noget med at vælte
ind af døren når vi er dødsultne, så det dskal gå stærkt. Selvom det kan
"passe sig selv" nytter det ikke noget, at det tager lang tid at lave det.

> Diverse supper er også lækkert, fx tomatsuppe med nudler (eller også med
> fiskeboller - mums)...

De der fiskeboller får du lov at beholde *GGG*

Mvh. Lisbeth

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 09-10-05 15:06

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43480966$0$10505$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men vi kommer ikke tidligt hjem.

Hvis I tilsætter væske nok, kan det nærmest stå hele dagen. Jeg laver den
slags (og rødbedesuppe, kødsovs etc), så det bliver sat over ved frokosttid.
Ved lavt blus og rigeligt væske kan det måske endda sættes over om morgenen.

Ellers kunne I jo langtisstege eller endda koldstege hele kødstykker. Jeg
lavede for en måneds tid siden en tyksteg, der kom i ovnen ved ca. 65 grader
og stod 22 timer - det blev godt! Eller stege fra morgenstunden ved lidt
højere temperatur, 100-120 grader. Og så dufter hele hytten guddommeligt,
når I kommer hjem

MVH Mette

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 18:51

> [...]

> højere temperatur, 100-120 grader. Og så dufter hele hytten guddommeligt,

Det kan på ingen måde anbefales at lade et tændt komfur være "alene hjemme"
i kortere eller længere tid, ligegyldigt hvor lav temperatur det end står
på. Der kan hurtigt gå noget galt. Med mindre man da gerne vil have nyt
køkken/hus fordi det brændte ned pga ens egen uansvarlighed!

Det er fint at langtidskoge- og langtidsstege, hvis der jævnligt bliver
kigget til tingene. Men at lade et tænt komfur være helt uden opsyn en hel
dag, er dybt uansvarligt.

Tina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-10-05 07:33

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ellers kunne I jo langtisstege eller endda koldstege hele kødstykker.

Se dét er ikke en tosset idé! Den bliver taget med.

Mvh. Lisbeth

Fra : Margrete Johansen

Dato : 08-10-05 18:32

> Er der nogen, der har gode ideer til mad, der er:
>

> * billig
> * hurtig at lave
> * velsmagende og mættende
> * mulig at lave med simple køkkenredskaber

Det skal jo være noget der ligger godt i maven, så:

Gode, velsmagende gryderetter af enhver slags f.eks:

Millionbøf, hakket oxe, hakket løg, tomatdåser, mælk, jævning.....syltede
rødbeder til

Gullash (på den hurtige måde) brun kødet i smør/olie, tilsæt hakkede løg,
kan strække den med gulerødder. Champignon ristes af på en pande i med dem
til sidst, masser af paprika, fløde eller andet mælkeagtigt, jævning....

Kålretter/ f.eks.: svitz kålen i karry, tilsæt rigelige mænger af løg,
eventuelt svine/lammekød/fisk og så godt med hvidløg, chili og
ingefær.....

Frikadeller/shaslic hjemmefra og så en gryde med løg, tomatdåser, kanel,
hvidløg, rosiner og hasselnødder til.

Og til det hele kan I jo ha' en meget stor balje tomatsalsa - se tidligere
tråd.

Kartoffelmos, ris, pasta, bulgur.

Det er jo nok ikke i den uge I skal regne med at blive sunde af maden, men
til gengæld er der så meget andet godt. Og vegetarerne kan også få
gryderetter eller ovnbagte grøntsager - I skal bare ha' nogen dåser
bønnepostej med (den fra Nutana, den er absolut spiselig). Og blomkål og
broccoli er nemt at koge, nemt at transportere og det holder godt i
kølighed.

God tur - husk masser af æblemost og appelsinsaft.

Margrete

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 19:07

"Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem
> til sidst, masser af paprika, fløde eller andet mælkeagtigt, jævning....

Den er altid god. og så nogle grovfritter i ovnen....

> Frikadeller/shaslic hjemmefra og så en gryde med løg, tomatdåser, kanel,
> hvidløg, rosiner og hasselnødder til.

Dét lyder sgu spændende! Den kommer med på listen!

> Kartoffelmos, ris, pasta, bulgur.

Bulgur!!!!
Det havde jeg helt glemt! Det er jo super.
Og Couscous.

> God tur - husk masser af æblemost og appelsinsaft.

Jep... tak for det tip. Æblemost blandet med vand er super når man er fysisk
aktiv en hel dag. Og så loganbrød! Elsker loganbrød.

Mvh. Lisbeth

Fra : jakob

Dato : 08-10-05 19:33

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Og så loganbrød! Elsker loganbrød.

Hvad er det?

--
Jakob

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 20:21

"jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det?

Loganbrød blev opfundet i 60´erne af en gruppe bjergbestigere på Bjerget
Mount Logan i Alaska.
Det smager som en blanding af frugtkage, krydderkage, knækbrød og mors
hjemmebagte. Kan spises uden noget eller måske med smør, flødeost eller
nutella på.

Brødet er kompakt og næsten fri for vand. Kan holde sig 1- 2 måneder normalt
ved stuetemperatur.
Godt til lange vandreture, bjergbestigning, skiture, cykelture.....

Her er en opskrift.

a.. 1 ½ kg groft grahamsmel
b.. 500 g. fint hvedemel
c.. 500 g. semuljegryn eller bulgur(skal evt. udblødes i vand ½ times tid)
d.. ½ kg rugmel
e.. 2 ss. salt
f.. 250 g. hakkede hasselnødder og/ell. mandler
g.. 250 g. tørrede rosiner og/ell. abrikoser

h.. 300 g. smeltet smør eller margarine
i.. 200 g. sirup
j.. 250 g. sukker
k.. 1 l. sødmælk
De tørre ingredienser blandes godt.

De fire nederste varmes op i en gryde, til blandingen er lunken og smeltet,
og de tørre hældes i og blandes.

Den meget seje dej deles og presses ned i rugbrødsforme eller en bradepande.
En dejtykkelse på ca. 2 cm giver et tørt og hårdt brød.
Brødet bages i ovnen ved 180 ° i mindst 1 time.
Ved en dejtykkelse på 3-6 cm skal brødet bage ca. 1½ time. Læg evt. alufolie
over den sidste ½ time for at undgå sort skorpe.
Opskriften giver ca. 4700 g brød med 15000 Kcal. - nok til 20 - 30
måltider.
Energimæssig fordeling:
Fedt 460 g., 9.7%
Kulhydrat 2365 g., 49.8 %
Protein 335 g., 7,1 %
Væske mm. 1590 g. 33,5 %

Kilde: http://home.tiscali.dk/rejsequp/logan.htm

Jeg eksperimenterer med brødet - tilsætter forskellige tørrede frugter,
nødder etc.
Har lige købt ind til en ny portion, der bliver fremstillet uden brug af
sødmælk. Erstatter mælken med æblemos og vand/æblemost. Kommer nok også et
skvæt kanel i.

Bruger ikke alm. hvid sukker, men rørsukker, muscovada eller brun farin.
Hvad jeg nu har i huset.

Mvh. Lisbeth

Fra : jakob

Dato : 08-10-05 20:37

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> ved stuetemperatur.
> Godt til lange vandreture, bjergbestigning, skiture, cykelture.....

Det lyder lækkert! Tror jeg næsten jeg vil forsøge mig med en af de
nærmeste dage, inden jeg hopper på en lowcarb kur

--
Jakob

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 20:55

> Det lyder lækkert! Tror jeg næsten jeg vil forsøge mig med en af de
> nærmeste dage, inden jeg hopper på en lowcarb kur

Det er KANON-lækkert. Men vær opmærksom på, at det er en MEGET stor portion.
Og det mætter meget.. specielt hvis du drikker godt med vand til. Dertil
kommer, at der både er hurtig og langsom energi i brødet, så det er ikke
helt almindeligt brød.

Kan fint erstatte morgenmad. Også godt til ungernes madpakke.

Og så skal det helt klart med på skituren.

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-10-05 22:54

Lisbeth Jacobsen skrev:

> Men vær opmærksom på, at det er en MEGET stor portion.

HVOR stor er den? Hvis jeg fx vil lave én bradepande, 2-3 cm tyk, hvor
meget skal jeg så skalere ned?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-10-05 08:48

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> HVOR stor er den? Hvis jeg fx vil lave én bradepande, 2-3 cm tyk, hvor
> meget skal jeg så skalere ned?

Tjah... hvor stor er din bradepande? *S*

Jeg har en bradepande på 35x60 cm og portionen passer fint i den. Tror de
bliver 3-4 cm tykke så.

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-10-05 08:58

Lisbeth Jacobsen skrev:

> Tjah... hvor stor er din bradepande? *S*

Jeg troede egentlig at sådan noget havde en standardstørrelse, men nu
har jeg lige målt, og min er ca. 35×42 cm.

> Jeg har en bradepande på 35x60 cm og portionen passer fint i den.
> Tror de bliver 3-4 cm tykke så.

Så skal jeg måske lave portionen en anelse mindre.

Tak.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Annika Pedersen

Dato : 08-10-05 22:41

> [...]
> også et skvæt kanel i.
>
> Bruger ikke alm. hvid sukker, men rørsukker, muscovada eller brun

Der findes flere forskellige opskrifter som med alt andet.
Men noget jeg ikke så i denne er anbefalingen af at den skæres "op" inden
bagning (eller er det lige når den kommer ud?) da den ellers skulle være
umulig at dele.
Har selv overvejet den flere gange, men har ikke fået taget mig sammen
endnu.

--
Annika Pedersen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-10-05 08:50

"Annika Pedersen" <annikadk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men noget jeg ikke så i denne er anbefalingen af at den skæres "op" inden
> bagning (eller er det lige når den kommer ud?) da den ellers skulle være
> umulig at dele.

Det er godt, du er opmærksom på den!!
Jeg skærer pladen op INDEN den kommer i ovnen. I lange Mars-bar agtige
stænger.

Og når den er bagt færdig skiller jeg stykker ad og vender dem en halv
omgang, så de sider, der før stødte op til hinanden nu får får luft.

Og dermed også sagt, at det er bedst at bage i varmluftovn.

> Har selv overvejet den flere gange, men har ikke fået taget mig sammen
> endnu.

Prøv!

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 08-10-05 23:18

Lisbeth Jacobsen skrev:

> Her er en opskrift [på logan-brød]

Skal der slet ikke gær eller surdej i?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-10-05 00:16

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Skal der slet ikke gær eller surdej i?

Nej. Det er en del af pointen.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-10-05 08:26

Kevin Edelvang skrev:

> Nej. Det er en del af pointen.

Hm... Har I prøvet med surdej?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-10-05 08:52

> Hm... Har I prøvet med surdej?

Nej!

Hvad forventer du, der kommer ud af det? Bedre smag? Bedre konsistens?

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-10-05 09:17

Lisbeth Jacobsen skrev:

> Nej!
>
> Hvad forventer du, der kommer ud af det? Bedre smag? Bedre
> konsistens?

Bedre konsistens. Rugmels bæreevne afhænger af gelatiniseret stivelse,
og ikke at glutendannelse som i hvedebrød. Rug har endvidere højere
amylaseaktivitet end hvede, hvorfor stivelsen hurtigere bliver nedbrudt
i brød med rug, med mindre man sænker pH til under 4,5.

En anden smag (om den er bedre, må være op til den enkelte). Jeg tror
at en lidt syrlig smag vil passe godt til frugterne (tænk Herman-kage).

Jeg har desværre ingen surdej (efter at have boet i en lejlighed uden
ovn i 6+ år, flyttede jeg her i sommer, og jeg har ikke fået anskaffet
mig en surdej endnu), så jeg kan ikke selv afprøve det, men jeg ville
nok blande en sej grød af rugmel, vand, salt og surdej, og lade det
stå natten over før jeg brugte det i logan-brød. Jeg forventer ikke at
det vil bliver lisså surt som rugbrød - der er trods alt tale om en
mindre del af den totale melmængde - men nogen syrlighed vil nok kunne
smages. Til gengæld vil jeg forvente at brødets konsistens bliver
bedre (en smule mere elastisk, en anelse mindre kompakt). Men det må
vel komme an på en prøve...

Mvh,

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-10-05 09:24

> Til gengæld vil jeg forvente at brødets konsistens bliver
> bedre (en smule mere elastisk, en anelse mindre kompakt). Men det må
> vel komme an på en prøve...

Meningen med brøder ER at det skal være kompakt *S*

Det skal kunne transporteres i rygsæk på bjergbestigning og skal derfor
fylde mindst muligt og veje mindst muligt og alligevel kunne "brødføde".

Men det er jo trods alt nok de færreste, der slæber på loganbrød til 14
dage, så det går nok at lave det mindre kompakt *S*

At det ER kompakt betyder dog også, at man kan mosle rundt med det og smide
det i rygsækken uden at bekymre sig om, hvorvidt det går i stykker. Det kan
tåle at være med på vandreturen selvom det bare er smidt i en plasticpose.

Jeg vil anbefale dig at prøve med den originale opskrift som udgangspunkt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-10-05 10:24

Lisbeth Jacobsen skrev:

> Meningen med brøder ER at det skal være kompakt *S*

Den er jeg helt med på, og brødet vil blive ved med at være kompakt
selv om man anvender surdej til rugmelet, idet der ikke skal hæves.
Surdejen skal fortrinsvis være med til at forbedre rugmelets egen-
skaber.

> Jeg vil anbefale dig at prøve med den originale opskrift som
> udgangspunkt.

Naturligvis.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-10-05 09:19

Lisbeth Jacobsen skrev:

> g.. 250 g. tørrede rosiner og/ell. abrikoser

Tørrede rosiner er bare det vi andre kalder rosiner, ikk'?

Mvh,

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-10-05 09:20

Lisbeth Jacobsen skrev:

> g.. 250 g. tørrede rosiner og/ell. abrikoser

Tørrede rosiner er bare det vi andre kalder rosiner, ikk'?

> h.. 300 g. smeltet smør eller margarine

Vil der være nogen idé i at bruge olie i stedet (for at få
en bedre fedtsyrefordeling)?

Mvh,

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-10-05 09:25

> Vil der være nogen idé i at bruge olie i stedet (for at få
> en bedre fedtsyrefordeling)?

Ja! Det gør jeg eksempelvis. Jeg kan ikke udstå margarine, så det bruger jeg
slet ikke. Smør kan gå - men jeg bruger sædvanligvis olie.

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-10-05 10:24

Lisbeth Jacobsen skrev:

> Ja! Det gør jeg eksempelvis. Jeg kan ikke udstå margarine, så det
> bruger jeg slet ikke. Smør kan gå - men jeg bruger sædvanligvis olie.

Hvilken olie bruger du?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-10-05 11:23

> Hvilken olie bruger du?

Tror jeg brugte rapsolie sidste gang. Ellers har det nok været majs- eller
vindruekerneolie.

Mvh. Lisbeth

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 09-10-05 16:52

Lisbeth Jacobsen skrev:

> [...]
> maden selv frem for at gå i byen og spise.
> Er der nogen, der har gode ideer til mad, der er:

Brændende kærlighed.

Noget med pølser. Især hvis i skal sydpå og kan købe nogle lokale.

Fra : Nette

Dato : 09-10-05 21:39

"Lisbeth Jacobsen" skrev

> Er der nogen, der har gode ideer til mad, der er:
>

> * billig
> * hurtig at lave
> * velsmagende og mættende
> * mulig at lave med simple køkkenredskaber

Pariserbøffer
Svensk pølseret
Varm pastasalat
Æggekage m. rugbrød
Panderis m. grøntsager fra fryseren

Nette

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-10-05 07:34

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Pariserbøffer
> Svensk pølseret
> Varm pastasalat
> Æggekage m. rugbrød
> Panderis m. grøntsager fra fryseren

Det er gode forslag! Tak!

Mvh. Lisbeth

Fra : Nette

Dato : 11-10-05 09:54

"Lisbeth Jacobsen" skrev

> Det er gode forslag! Tak!

Så lidt. Glemte for øvrigt at skrive god tur.

Nette

Fra : Mus

Dato : 10-10-05 10:41

> [...]
> * mulig at lave med simple køkkenredskaber
>
> Pasta og kødsovs er selvfølgelig oplagt - men det er jo kun den ene dag

Lun ret.
Rugbrød med varm leverposteg, steget løg, bacon og champignen. Evt med
rødbeder.

Pastaret:
Bacon svitses godt og grundigt, der tilsættes løg der svitses med et par
min(ikke så de bliver brune/sorte). Tilsæt hakkede tomater og lad det hele
simre godt og grundigt til noget af væden er kogt væk 30 - 45 min. Spises
med pasta + parmesan. Enkelt men godt og billigt.

Peberfrugtsuppe tager 10-20 min at lave og ikke 45 min som der står i
opskriften. Smager himmelsk. Men kom ekstra kød i når i skal have mere
energi og evt også noget suppepasta.
http://arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401D02.nsf/O/ED10475424268B15C1256F2400356FC4

Lam i hvidkål som også kan laves med skinkekød i en billigere udgave. Tager
heller i 45 min som der står i opskriften. Lækkert siger jeg bare. Få
ingredienser og billigt.
http://arla.dk/APPL/HJ/HJ401/HJ401D02.nsf/O/EA0ED6053C0CBBF4C1256F2400356A89

Svensk pølseret.
Bruge evt glaskartofler til en hurtig løsning

Hvis i har frysebox med og der er fryser på stedet, kan man købe tærtedej
der er frossen, som bare lige skal rulles ud i et tærtefad.
Hurtig fyld. stegt Bacon, let stegt løg, tomat, æg, mælk, ost, etc. spises
med groft brød. Der findes også færdig pizzadej i samme mærke som også bare
rulles ud.

Hmm hvad har jeg ellers. Igen hvis der er fryser. Man kan i Brugsen købe en
frostpose med karofler, grøntsager og chilisauce, Svits oksekød på en pande
og tilsæt den frosne blanding og til sidst chilisaucen. Blandingen kan nogen
gange købes på tilbud - ellers vil løsningen nok være for dyr. Blandingen
hedder Brazil mix og er fra Coop.

Ellers er der jo også chili con carne(kan strækkes med majs etc) og lasagne.

Det var hvad jeg lige kunne komme på af billig lyn mad og halvfabrikater

God tur

LN

Fra : Erling Hansen

Dato : 10-10-05 13:00

Lisbeth Jacobsen <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
> * mulig at lave med simple køkkenredskaber
>
> Pasta og kødsovs er selvfølgelig oplagt - men det er jo kun den ene dag *S*

Prøv med en Google-søgning efter Cowboy Cooking - der er flere
muligheder... og måske ungerne vil synes det er sjov at stå for
Cowboy-maden en dag eller to.
Mvh
Erling

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 06-11-05 14:46

[Lisbeth Jacobsen | Sat, 8 Oct 2005 18:39:06 +0200]

>Vi er 13 mennesker, der skal på skiferie sammen - fordelt i to lejligheder.
>Skiferien er dyr, så vi har tænkt os at spare lidt på at lave maden selv
>frem for at gå i byen og spise.

Hvis det ikke er for sent, vil jeg anbefale svinemørbradbøffer i flødesauce
med svesker.

Små mørbradbøffer brunes i smør og tages op - der tilsættes lidt hakkede
løg, lidt bacon og det brunes igennem - der tilsættes gode halve svesker
(helst D'Agen) en rigtig god sjat piskefløde, smages til med salt og peber
og mørbrad kommes tilbage og varmer med i 1 minut.

Meget hurtigt og afsindigt lækkert at lave - kan spises med ris, pasta,
svitsede grøntsager, brød e.a. til - alt efter forgodtbefindende.

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-11-05 09:26

"Rene' Hjorth" <rene@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det ikke er for sent, vil jeg anbefale svinemørbradbøffer i
> flødesauce med svesker.

Det er afgjort ikke for sent og opskriften er føjet på listen! Tusinde tak!
Det lyder dæwme lækkert.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-11-05 22:25

[Lisbeth Jacobsen | Mon, 7 Nov 2005 09:26:06 +0100]

>Det er afgjort ikke for sent og opskriften er føjet på listen! Tusinde tak!
>Det lyder dæwme lækkert.

Heldigt - for den blide svinekødssmag, med den svagt røgede baconsmag, med
den fede flødesmag og den tørre frugtsmag er altså en helt fantastisk
kombination.

Den bør egentlig ikke krydres med meget andet end salt og peber, men evt.
kan en aaaaaanelse timian give det ekstra pift.

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk