Ny pande - hvilken
Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-10-05 21:14

Halløj,

Vores ellers designmæssigt lækre Eva Trio stegepande er ved at være
ganske kaput i belægningen - alt for irriterende. Ikke fordi vi
behandler den hårdt med knive og sager - men den bliver da brugt, og
vasket af, osv.

Har overvejet lidt en af de dér "titanium"-pander - er det godt? Og
nogne der kan anbefale et mærke, som virker på induktion...

Vi har en anden pande (Hackmann vist...) helt i stål, den er for så
vidt lækker nok, men vi vil gerne have en med overflade der har en
smule bedre slip-let egenskaber en rustfrit stål.

** Lars

Fra : Michael Schrøder

Dato : 07-10-05 21:19

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har overvejet lidt en af de dér "titanium"-pander - er det godt? Og
> nogne der kan anbefale et mærke, som virker på induktion...

Ja titanium belægningen er rigtig god - efter min mening.

Vi har også været på jagt efter nye pander og Tefal er kommet med en række
nye der virker på induktion.

Den eneste pæne er dog Jamie Oliver udgaven...

mvh Michael

Fra : mcloud

Dato : 08-10-05 14:26

Hej Lars
Har 2 af Jamie´s pander 1 28 cm 0g 1 32 cm.Kanone pander er utroligt lækre
og nemme at gøre rene
mvh mcloud

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-05 15:57

Hej,

On Sat, 8 Oct 2005 15:25:30 +0200, "mcloud" <kim@lechef.dk> wrote:

>Har 2 af Jamie´s pander 1 28 cm 0g 1 32 cm.Kanone pander er utroligt lækre
>og nemme at gøre rene

Tak til både dig og Michael for tippet - jeg vil se nærmere på dem. De
ser både lækre ud og lyder til at leve op til det i praksis også.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 16:03

> [...]
>
> Har overvejet lidt en af de dér "titanium"-pander - er det godt? Og
> nogne der kan anbefale et mærke, som virker på induktion...

Hvorfor ikke købe scanpan ?
Jeg har prøvet lidt forskelligt, og scanpan er KLART det bedste, og de der
jamie oliver hejs er da noget popcrap..

Gør dig selv en tjeneste og prøv !!

Mvh
Morten

Fra : Bagdad Bob

Dato : 09-10-05 14:31

> Hvorfor ikke købe scanpan ?
> Jeg har prøvet lidt forskelligt, og scanpan er KLART det bedste, og de der
> [...]

Man skal bare være klar over at en scanpan holder maks 2 år så er
belægningen kaput - Men mens de lever funker de rigtigt godt.

/Abildgaard

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 06-11-05 14:37

[Juel | Sat, 8 Oct 2005 17:02:31 +0200]

>Hvorfor ikke købe scanpan ?
>Jeg har prøvet lidt forskelligt, og scanpan er KLART det bedste, og de der
>jamie oliver hejs er da noget popcrap..

Jeg er faktisk gået den modsatte vej, efter at nogle år have sværget til
Scanpan, er Tefal's pander i Jamie Oliver-versionen nok den helt perfekte
pande efter mit valg.

(men ellers enig - der er for meget pop ved Jamie)

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Christian Hansen

Dato : 08-10-05 16:21

Hej Lars

Personligt er jeg meget glad for mine støbejernspander fra Le Creuset.
De er superlækre at stege på og så er de samtidigt flotte :)

Mvh Christian

Fra : Padre

Dato : 08-10-05 19:44

> Personligt er jeg meget glad for mine støbejernspander fra Le Creuset.
> De er superlækre at stege på og så er de samtidigt flotte :)

De er nemlig virkelig dejlige at arbejde med. Jeg har tre, den ene er en
gammel stegepande, og er i ren støbejern. De to andre er hv. en
sauterepande med glaslåg og en lille stegepande. De har begge en art
belægning. Den ældre er bedst til stegning, men de er alle tre rigtig gode.

Jeg har prøvet Eva Trios pander i sin tid, og det var noget juks. Deres
gryder derimod er gode, og dem har jeg tre af, sammen med to kaseroller.

--
padre

Fra : as

Dato : 09-10-05 15:47

Er der ikke noget med at der er nogen stegepander der ved høj varme afgiver
giftige dampe? I så tilfælde kunne jeg godt tænke mit at høre hvilke typer
belægning der er tale om, og hvilke mærker som bruge dette? Tak.

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 09-10-05 20:21

"as" <nospam@spam.dk> wrote:

>Er der ikke noget med at der er nogen stegepander der ved høj varme afgiver
>giftige dampe? I så tilfælde kunne jeg godt tænke mit at høre hvilke typer
>belægning der er tale om, og hvilke mærker som bruge dette? Tak.

Det er teflon-belagt køkkenudstyr, der ikke kan tåle at blive alt for
varmt. Mere på http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=4432

--
Kåre

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-05 13:16

Lars Knudsen wrote:
> [...]
> vidt lækker nok, men vi vil gerne have en med overflade der har en
> smule bedre slip-let egenskaber en rustfrit stål.

Vi har en ScanPan titanium og den er meget god og nem at rengøre.

mvh

Christian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-10-05 18:12

Hej,

On 10 Oct 2005 05:15:41 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Vi har en ScanPan titanium og den er meget god og nem at rengøre.

Men de virker ikke på induktion, så vidt jeg husker?

** Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-10-05 07:10

Lars Knudsen wrote:
> Hej,

> Men de virker ikke på induktion, så vidt jeg husker?

Korrekt, vi anskaffede os den inden vi overvejede induktion.
Nu køber vi kun kogegrej som kan bruges til induktion i tilfælde at
vi får det en dag.

mvh

Christian

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 12-10-05 10:02

Lars Knudsen <larsnospam@landligtxxx.dk> on fredag 7. oktober 2005 at
22:14 +0100 wrote:
>Har overvejet lidt en af de dér "titanium"-pander - er det godt? Og
>nogne der kan anbefale et mærke, som virker på induktion..

Jeg bruger Gastrolux - har aldrig haft bedre pander, så mine fine Eva Trio
pander står nu bare og samler støv.
Om de virker på induktion aner jeg ikke, selv bruger jeg gas.
Du kan måske finde oplysningerne på deres hjemmeside
http://www.gastrolux.dk/

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 12-10-05 21:43

Hej

Har haft gastrolux pander i mange år efterhånden og efter min mening
får du ikke bedre pande, desværre virker de ikke på induktion, og i
følge gastrolux.dk er der heller ingenkonkrete planer om at lave
deres pander i en induktionsudgave

/Bjarne