Budding?
Fra : Dooz

Dato : 06-10-05 20:03

I et anfald af akut lækkersult ( kan ikke finde anden forklaring !),
indkøbte jeg idag et bæger vanilje budding I netto.Altså tyk klistret færdig
budding..........
Hvad hulen kan man bruge det til? Vil skisme ikke bare spise det sådan !
Havde da jeg købte det en illusion om at man kunne lave noget trifli agtigt
med det? Men det er da garanteret ikke budding man bruger der? Nogen ideer?
Eva

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-10-05 20:07

"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> writes:

> [...]
> budding..........
> Hvad hulen kan man bruge det til? Vil skisme ikke bare spise det sådan !

Godt med farvestrålende kagekrymmel og så er der morgenmad!

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Dooz

Dato : 06-10-05 20:14

> Godt med farvestrålende kagekrymmel og så er der morgenmad!

Ad altså !!
Heh
Eva

Fra : zillyink

Dato : 06-10-05 20:19

Dooz wrote:
> [...]
> sådan ! Havde da jeg købte det en illusion om at man kunne lave
> noget trifli agtigt med det? Men det er da garanteret ikke

Mmmmm, delicious pudding (savle savle)

Hvis du har en god frugtsaft (gerne lidt syrlig) kan det liiige
slæve an, men det vil aldrig blive den store gourmet-oplevelse
med sådan en gang gul stivelse med vanillieessens.

Min knægt på tretten spurgte forleden dag hvad budding var og som
den gode fader jeg er, høvlede jeg en pose gul budding ned i
indkøbskurven og lavede det samme aften, (jeg har ikke selv fået
det siden jeg var barn) og med lidt ufortyndet frugtsaft åd vi os
igennem halvdelen og dumpede det sidste, samtidig med lovede
konen at det ville jeg aldrig gøre mere, så nu søger jeg den
ultimative opskrift på en engelsk plumpudding! (yeiks)

bon appetit
--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Jørgen Hess

Dato : 09-10-05 10:59

"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Havde da jeg købte det en illusion om at man kunne lave noget trifli
> agtigt med det? Men det er da garanteret ikke budding man bruger der?

I gamle dage lavede vi budding ud fra et pulver fra tørsleff - tror jeg - +
noget sukker og mælk. Hertil kunne der serveres en frugtsauce, gerne på
basis af noget pulver, hvis kemiske sammensætning var ukendt. Men hvad - det
smagte da meget godt og var hvad pengene rakte til.
Buddingpulveret er der ikke noget i vejen med, det består mest af maizena.
Hvis man laver budding af æggeblommer, maizena, mælk, vanillie og f.eks.
serverer en hjemmelavet appelsinsauce til er det faktisk en lækker dessert.
Den du har købt skal vel bare spises.
mvh
Jørgen

Fra : Dooz

Dato : 09-10-05 14:14

Havde stadig en ide om noget trifli agtigt, så eksperimentet blev...
Grovknuste makroner med lidt madeira dryppet over. Dåse ferskner skåret i
tern, lagt i lag ( så vidt man nu kan det !) med buddingen, og pyntet fint
med flødeskum. Lidt hakket chokolade som pynt ( jeg er et chokolade øre). Må
endda med skam melde, at det smagte godt.....Ville ikke købe det igen, og
ville selv have foretrukket rigtig creme, men familien ÅD det med stort
velbehag og så glade ud.
Eva