hvad er der mindst næring i og fylder mest~
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 10:23

Hejsa Alle

er kommet i et ædetrip, hvad kan man spise som mætter men som næsten ikke
har noget næring i ?
Nogle ideer ?

Mvh
Morten

Fra : Ole Stigaard

Dato : 06-10-05 10:28

Thu, 06 Oct 2005 11:23:26 +0200, Juel <spamSnabelAstarchild.danmark> skrev:

> Hejsa Alle
>
> er kommet i et ædetrip, hvad kan man spise som mætter men som næsten ikke
> har noget næring i ?
> Nogle ideer ?

Bladselleri?

Masser af fibre, resten stort set kun vand...

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 10:32

> Bladselleri?
>
> Masser af fibre, resten stort set kun vand...

Avs, er der et mere tiltalende forslag ??

Mvh
Morten

Fra : Inger

Dato : 06-10-05 10:35

Juel wrote:

> Avs, er der et mere tiltalende forslag ??
>
> Mvh
> Morten

Agurk???

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 10:38

> Agurk???

Ja det var bedre...

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-10-05 17:13

"Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> Agurk???

Jeg tror de fleste vil have en slem sult selv efter at have indtaget 10 hele
agurker.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Max

Dato : 06-10-05 10:38

Hej Morten

> Avs, er der et mere tiltalende forslag ??

Hvad med riskiks ?

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 10:40

> Hej Morten

> Hvad med riskiks ?
>
> Mvh Max

Hej Max

Der er vis ret meget guf i dem er der ikke... men har da en pakke derhjemme,
kan jo lige kigge..

Mvh
Morten

Fra : Max

Dato : 07-10-05 07:28

Hej Morten

> Der er vis ret meget guf i dem er der ikke... men har da en pakke
derhjemme,
> kan jo lige kigge..

Kikkede lige på en pakke i skabet, og du har ret, det er
ikke bare fyld, men derimod mange kulhydrater.

Mvh Max

Fra : Leo

Dato : 07-10-05 10:12

Er det ikke dem med 350 kal per 100 gram, men hvor hver kiks vejer ca 10
gram - jovist er det kulhydrater, men 35 kal er vel ikke så meget, hvis man
blot snupper en enkelt.
Man kan så naturligvis ddiskutere glykæmisk indeks og om det virker særligt
sultreducerende at snuppe sådan en.

Fra : Max

Dato : 07-10-05 10:26

Hej

> Man kan så naturligvis ddiskutere glykæmisk indeks og om det virker
særligt
> sultreducerende at snuppe sådan en.

De indeholder 75g kulhydrat og 3g fedt i 100g, og jeg syntes de mætter
fint med smør og brun farrin eller bare med nutella allene.

Mvh Max

Fra : Leo

Dato : 07-10-05 11:59

LOL
Men så ville jeg nok foretrække et underlag af rigtigt brød - så er idéen
med at spise pap ligesom gået sig en tur.
Og er du til puddersukker, så er en sirupsmad nu heller ikke at foragte.

Men det er jo nok ikke lige det Morten skal kaste sig over, hvis han vil
passe på energiindtaget.

Fra : Leo

Dato : 06-10-05 10:44

Altså - hvis det ikke gør noget, at det lige skal tilberedes først, så ville
jeg tage et halvt hvidkål og snitte det fint, op i en gryde med en
spiseskefuld karry, en halv spiseskefuld salt og en halv kop vand, låg på og
lad det simre til kålen er kogt.

Det er et udmærket tilbehør til ganske meget, og det feder stort set ikke,
men fylder godt i maven.
Det har jo så bare en lille sideeffekt.

Skal du lave det som en lidt mere selvstændig ret, så kan man tage snittet
kål, et par skiver flæsk, nakkekoteletter - samt et løg og lidt (5-6)
nelliker - stik dem bare i løget, så er de til at finde bagefter.

Op i gryden til kødet er mørt - det er heller ikke så usundt.

Eller bare en skive bacon eller to og så kål.

I det hele taget er kål en overset delikatesse.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 12:09

On Thu, 6 Oct 2005 11:23:26 +0200, Juel wrote:

> er kommet i et ædetrip, hvad kan man spise som mætter men som næsten ikke
> har noget næring i ?
> Nogle ideer ?

Du kunne jo melde dig ind i Det radikale Venstre
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 12:12

> Du kunne jo melde dig ind i Det radikale Venstre

ad.... grim smag i munden...

med http://www.liberalisterne.dk/ ser spædende ud.. men det er vist en anden
ng

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 12:17

On Thu, 6 Oct 2005 13:11:58 +0200, Juel wrote:

> ikke

> ad.... grim smag i munden...
>
> med http://www.liberalisterne.dk/ ser spædende ud.. men det er vist en anden
> ng

Tø hø, jeg kan se, at formanden og forretningsføreren bor i en postboks, så
ligefrem smællerfed bliver man altså ikke af det program heller
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Gainsbourg

Dato : 07-10-05 06:57

> er kommet i et ædetrip, hvad kan man spise som mætter men som næsten ikke
> har noget næring i ?
> Nogle ideer ?

Hold dig fra al det fede og det kulhydratholdige (som eksempelvis pasta,
brød, ris, gryn, kartofler etc.)

Stort set alle grøntsager har en lav mængde energi pr. 100 g. Laver du mad
af "tunge" grøntsager som eksempelvis kål (savoy, spids, hvid, rød, glas,
blom, etc), knoldselleri, pastinak, persillerod, gulerødder, græskar etc.
kan du spise så meget du overhovedet orker (forudsat selvfølgelig at du ikke
tilsætter en masse smør eller olie eller andet energirigt). Desuden
anbefaler Sundhedsstyrelsen et dagligt indtag på minimum 600 g. grøntsager,
da det har en beskyttende effekt mod kræft og hjertekar sygdomme, så det er
bare med at komme i gang

Nå ja, og så smager det jo vidunderligt - især her i efteråret hvor det
netop er disse grøntsager der er i sæson. Sig til hvis du har brug for nogle
opskrifter...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Du kan selvfølgelig også supplere med tomat/rødløg-salater og retter
med squash, porrer, aubergine, salat, agurk, peberfrugt, champignon og den
slags "lette" vandholdige grøntsager.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 08:45

> Nå ja, og så smager det jo vidunderligt - især her i efteråret hvor det
> netop er disse grøntsager der er i sæson. Sig til hvis du har brug for
nogle
> opskrifter...

Jamen lad høre, det lyder jo spændende nok

Mvh
Morten

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 07-10-05 22:19

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> den 6. oktober 2005 kl. 11:43 +0100 skrev:
>I det hele taget er kål en overset delikatesse.

Jeg er helt uenig. Kål er forfærdeligt. I mine øjne er vi kommet et skridt
videre i civilisationen. Kål var husmandskost i begyndelsen af forrige
århundrede. I dag behøver vi ikke spise kål for at få økonomien til at
hænge sammen, og hurra for det!

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Ole Konrad

Dato : 07-10-05 22:51

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message
> [...]
> videre i civilisationen. Kål var husmandskost i begyndelsen af forrige
> århundrede. I dag behøver vi ikke spise kål for at få økonomien til at

Tal for dig selv.

Fra : Søren Mors

Dato : 08-10-05 19:25

Ole Konrad wrote:
> "Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message

> Tal for dig selv.

Det er vel cirka det indledningen "Jeg er helt uenig" betyder. Bemærk
ordet *jeg*, som ret klart signalerer at det er hans helt personlige mening.

Søren Mors

Fra : Ole Konrad

Dato : 09-10-05 00:05

"Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> wrote in message

> Det er vel cirka det indledningen "Jeg er helt uenig" betyder. Bemærk
> ordet *jeg*, som ret klart signalerer at det er hans helt personlige
> mening.

Ja, han er helt uenig i at kål er godt, men om vi (alle - ikke bare ham) i
dag behøver at spise kål for at
få økonomien til at hænge sammen, kan han næppe udtale sig om.