Hvad skal vi gøre??
Fra : Wagner

Dato : 05-10-05 15:09

Tja, emnet er måske perifert, men alligevel..
Vi er inviteret til en bekendts 70 års fødselsdag, men kan ikke deltage i
festen.
Bør vi alligevel give "fuld pris" til en gave eller kan vi nøjes med en
blomst?
vh
Wagner

Fra : Max

Dato : 05-10-05 16:12

Hej Wagner

> Bør vi alligevel give "fuld pris" til en gave eller kan vi nøjes med en
> blomst?

Hvad syntes du selv ? Det kan man da ikke svare på for dig.

Mvh Max

Fra : Jørgen Hess

Dato : 05-10-05 17:37

"Wagner" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> festen.
> Bør vi alligevel give "fuld pris" til en gave eller kan vi nøjes med en

Det lyder som om forhindringen I jeres deltagelse i festen er kommet EFTER
invitationen.
Derfor skal det være MEGET vigtige årsager til I ikke kan deltage, og så
sender I gaven som planlagt.
Medmindre det er en "heldigvis skal vi noget andet handling",så kan I sende
en blomst eller lade helt være.

mvh
Jørgen

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-10-05 20:49

> Bør vi alligevel give "fuld pris" til en gave eller kan vi nøjes med
> en blomst?

I bør ikke give noget som helst. Ønsket om at give en gave eller en blomst
skal komme inde fra, og skal ikke afgøres af, hvad fremmede mennesker råder
til på usenet. Ved at stille spørgsmålet, har du allerede selv givet svaret.
Giver I alligevel en gave eller blomst, afslører I jer bare som hyklere.

Jeg tror, I giver en gave eller en blomst.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Wagner

Dato : 06-10-05 20:13

> [...]
> hyklere.
>
> Jeg tror, I giver en gave eller en blomst.

Skarp analyse, men i dette tilfælde må jeg melde pas angående hykleriet...
Wagner

Fra : Jette

Dato : 07-10-05 08:22

Jeg er enig med Jens. Gaver skal gives af et godt motiv og ikke fordi man er
tvunget til det. Også en af grundene til jeg ikke fejrer jul og fødselsdag
(så fik I den, 1,5 måned før I skal til det gavebytteri Hilsen Jette

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-10-05 08:28

> Skarp analyse, men i dette tilfælde må jeg melde pas angående
> hykleriet...

Tag endelig ikke fejl: Jeg hykler så sandelig også. Hykleri kan tjene mange
formål. Det er bare ikke så befordrende for selvrespekten.