Lækker stiv chokolademousse
Fra : Camilla Bjørn Dalmos~

Dato : 27-09-05 16:23

Jeg mangler en opskrift på en rigtig lækker stiv chokolademousse.

Den skal kunne holde formen godt.

MVH
CBD

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-09-05 16:28

Camilla Bjørn Dalmose skrev:

> Jeg mangler en opskrift på en rigtig lækker stiv chokolademousse.
>
> Den skal kunne holde formen godt.

Denne her er super: http://magnetic-ink.dk/2 (jeg fik den af en veninde,
men har senere fundet ud af at det vist er en Jamie Oliver-ting).

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Beeblebrox

Dato : 31-12-05 00:49

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> Denne her er super: http://magnetic-ink.dk/2 (jeg fik den af en veninde,
> men har senere fundet ud af at det vist er en Jamie Oliver-ting).

Den ser lækker ud og jeg vil lave den til nytårsmiddagen.

Er der nogle der ved om 'double cream' svarer til vores 38% piskefløde?

Vh,
Claus

--
DK: Besøg min HTPC & selvbyg side // UK: Visit my HTPC & DIY page
<http://htpc.sports-mc.dk>

Fra : Torben Madsen

Dato : 31-12-05 00:54

Hej Claus.
'double cream' er 50% fløde.
mvh
Torben

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 31-12-05 10:24

Beeblebrox skrev:

> Den ser lækker ud og jeg vil lave den til nytårsmiddagen.

Den ér meget lækker!

En anden lækker mousse er nougatmousse¹. For relativt nylig fik den
en nougathader (af typen »Advr, nougat? Det er lige så det vender sig
i mig!«) til at spise en hel portion og bede om at det snart måtte
blive serveret igen. Brug Valrhona nougat, eller tilsvarende kvalitet.

> Er der nogle der ved om 'double cream' svarer til vores 38%
> piskefløde?

Double cream er fløde 48, men du kan roligt bruge alm. piske fløde til
den pågældende opskrift - det har jeg gjort adskillige gange.

Mvh,

// Klaus

¹) http://magnetic-ink.dk/29
--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Beeblebrox

Dato : 08-01-06 02:27

Beeblebrox wrote:
> Er der nogle der ved om 'double cream' svarer til vores 38% piskefløde?

Tak til jer begge to

Lavede den med 38% fløde og det var en _stor_ succes! Den er absolut
meget lækker - overgår alle andre jeg tidligere har smagt!

*mums*

Vh,
Claus