Kartoffelrester.
Fra : Dooz

Dato : 27-09-05 08:14

Til gårdsdagens middag kogte jeg rigelig kartofler (dobbelt portion), og
familien klappede henrykt i hænderne ved tanken om brasekartofler idag.
Hvilket da også er fint nok, men der må da være flere muligheder? Ikke helt
kartoffelsalats kartofler synes jeg. Altså, forkert sort mener jeg. Men der
må da være andre muligheder? Er lige lidt blank her!
Eva

Fra : Max

Dato : 27-09-05 08:26

Hej Eva

> Til gårdsdagens middag kogte jeg rigelig kartofler (dobbelt portion), og
> familien klappede henrykt i hænderne ved tanken om brasekartofler idag.

Hvis du laver barsekartofler, ja så er det min erfaring at dobbeltprotion
ofte ikke er nok, der spises flere kartofler når de er brasede.

Men lav en winer snitzel, svensk pølseret, varm kartoffelsalat, biksemad
med spejlæg og bernaisesovs, bare for at nævne et par retter.

Mvh Max

Fra : Mus

Dato : 27-09-05 09:02

"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> må da være andre muligheder? Er lige lidt blank her!

I skiver i fad. Hakkede tomater over krydderier efter ønske, kogt/stegt kød
efter ønske, Masser af ost over. Serveres med jalapenos og cremefraiche rørt
med salsa sovs(fra glas). Evt både en Hot og mild udgave af cremfraiche sovs
til både børn og voksne.

Biksemad

Brændende kærlighed

Æggekage i ovn med kartofler.

LN

Fra : Max

Dato : 27-09-05 08:36

Hej LN

> Brændende kærlighed

Hvordan laver du det ?

Mvh Max

Fra : Niau

Dato : 27-09-05 12:17

> Hej LN

> Hvordan laver du det ?
>
> Mvh Max

Brændende kærlighed er kartoffelmos med stegt bacon i tern ovenpå, tror jeg.
Det er ihvertfald min version.

\Thanh Nhi

Fra : Max

Dato : 27-09-05 12:27

Hej

> Brændende kærlighed er kartoffelmos med stegt bacon i tern ovenpå, tror
jeg.

Også min version, og vel de fleste andres version, men jeg forbinder
det ikke med kartoffelrester og derfor kunne det jo være at Mus havde
en ukendt opskrift at byde på.

Mvh Max

Fra : Mus

Dato : 27-09-05 19:01

> [...]
>
> Også min version, og vel de fleste andres version, men jeg forbinder
> det ikke med kartoffelrester og derfor kunne det jo være at Mus havde

Nej jeg har nu heller aldrig lavet det af kartoffelrester. Men det er da en
mulighed

LN

Fra : Max

Dato : 27-09-05 20:12

Hej LN

> Nej jeg har nu heller aldrig lavet det af kartoffelrester. Men det er da
en
> mulighed

Du nævnte bare brændene kærlighed som en mulighed man kunne bruge
kartoffelrester til, så det kunne jo være du havde en opskrift der ikke
brugte kartoffelmos som man normalt set, men det var så ikke tilfældet.

Mvh Max

Fra : Mus

Dato : 27-09-05 18:59

"Niau" <thanh_nhi_nguyen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Brændende kærlighed er kartoffelmos med stegt bacon i tern ovenpå, tror
> [...]

Ja også min.

Steger bacon på en pande, derefter løg på samme pande og evt champignoner

Jeg varmer kartofleren, pisker dem sammen tilsætter fløde, mælk peber og evt
salt.

voila server kartoffelmosen i et fad med bacon og løg ovenpå.

Rødbeder spises til.

Guf bliver helt lækkersulten

LN

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-09-05 11:57

"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> writes:

> [...]
> kartoffelsalats kartofler synes jeg. Altså, forkert sort mener jeg. Men der
> må da være andre muligheder? Er lige lidt blank her!

Hak et løg fint og tag 50 gram bacon og skær det i bittesmå stykker og
bland det sammen med kartoflerne til en gang brasekartofler. Det
smager rigtig godt.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-09-05 12:26

On Tue, 27 Sep 2005 13:16:51 +0200
"Niau" <thanh_nhi_nguyen@hotmail.com> wrote:

> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Brændende kærlighed er kartoffelmos med stegt bacon i tern ovenpå,
> tror jeg. Det er ihvertfald min version.

hos os er det en blanding af store mængder bløde løg (rimeligt
finthakket) og bacon tern.

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-09-05 12:37

On Tue, 27 Sep 2005 13:28:16 +0200
"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Kim

> Ingen kartoffelmos ?

joooo da selvfølgelig.

Fra : Erling Hansen

Dato : 27-09-05 19:32

Dooz <dooz_nospam@city.dk> wrote:

> [...]
> kartoffelsalats kartofler synes jeg. Altså, forkert sort mener jeg. Men der
> må da være andre muligheder? Er lige lidt blank her!

Hej. Er der noget i vejen for at bruge de kolde, kogte kartofler på
madder med groft rugbrød? Et par af mine favoritter:
1 bare kartoflerne, salt og peber og purløg.
2 tomat og kartofler i skiver, salt og peber evt. et drys rå løg
3 leverpostejmad med kartoffelskiver o.s.v.

Mvh
Erling

Fra : Jørgen Hess

Dato : 28-09-05 08:11

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 2 tomat og kartofler i skiver, salt og peber evt. et drys rå løg
> 3 leverpostejmad med kartoffelskiver o.s.v.

Nej, det er der ikke. Men glemmer bare at bruge dem til det. Især
sommerkartoflerne.
mvh
Jørgen

Fra : ASKF

Dato : 27-09-05 19:36

Dooz ytrede sig i <dharfb$1lcd$1@newsbin.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>kartoffelsalats kartofler synes jeg. Altså, forkert sort mener jeg. Men der
>må da være andre muligheder? Er lige lidt blank her!

Kartoffel/grøntsagstærte

Kroketter

Bagte kartoffelmos toppe

Resten af mine ideer er nævnt.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : es

Dato : 27-09-05 20:02

Jeg har fået den her opskrift af en kok med michelin-stjerne. Den ser
ufatteligt enkel ud og det er den også. Men den smager også i
særklasse godt. Man skal egentlig bruge kartofler som kun er halvkogt,
men kogte kan sagtens bruges. Man behøver altså heller ikke bruge 1/2
liter piske, det blir imo lidt kvalmt. 3 dl letmælk og 2 dl piske
fungerer lige så fint. Noget fløde skal der dog i. Så er man på en
hardcore vægtvogter, er det nok ikke lige denne ret man skal overveje.

Men parmesanen kan ikke erstattes med andet (det skulle lige være
gruyere) og den skal være friskrevet. Ikke det der biotex i foliepose

1 kilogram store kartofler
½ liter piskeflode
100 gram reven parmesan
salt, peber

Store kartofler skraelles og koges halvt. Gerne dagen for. Koles af.
Rives ned i fad. Piskeflode haeldes over, drysses med reven parmesan, i
ovn 220 grader til gylden,.

Hilsen esther