medister i ovn
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-05 08:16

Har med mange fordele - fundet ud af - at en medister i ovn - bare er
alletiders - grisser ikke så meget som ved stegning i pande - kan lægge
noget over det ildfaste fad, og jeg er fri for sprutten når medisteren
steger på en pande og får et lille pusterum, hvor jeg evt. kan koge ris,
eller råstege nogle tynde skiver kartofler under seance ved siden af
medister, brød og vupti - har jeg en hel færdig ret - som bare smager yums.
Tænd ovnen ca. 200 grader -
Kog medisteren i bouillion, lidt eddike ca. 10 min. - prik medisteren med
en gaffel.- som hermed lægges i et ildfast fad.,
f.els. 4 æbler med skræl - haveres , 4 store hele pillede løg, lægges
imellem medisteren, det hele
pensles med olie, salt og peber drysses over, en håndfuld frisk
timiankviste lægges over - eller tørret - i mindre dose. Skal stå i ovnen
til medisteren har taget lidt farve og æbler og løg, ser stegte ud.
Vupti - retten er færdig.

Der findes idag ,så mange færdige saucer, dressinger - som man kan bruge
istedet for den fede sauce f.eks. -ketchup, mango chutney - kun fantasien
sætter grænser .

km.
serveres til