Tilberedning af blæksprutte
Fra : Jens Bruun

Dato : 24-09-05 18:02

Jeg købte et par friske blækspruttearme med hjem fra ISO i dag. En noget
usikker ekspedient fortalte, jeg skulle koge dyret i saltvand i 40 min. og
efterfølgende stege den. Har han ret?

Jeg har tænkt mig at bruge armene, skåret i tynde skiver, i en paella, der
er tilberedt, men som lige skal piftes lidt op.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/21/05)

Fra : mcloud

Dato : 24-09-05 18:21

Hej Jens

Hvis det kun er blækspruttearme , kan du dampe dem i hvidvin i ca 5
minutter til kødet er hvidt og derefter skære dem i tern og brug dem i din
Paella.

Hvis du også har hovederne med skal du rense dem og koge dem nænsomt i
hønsebouilon i ca 5 minutter til de er møre .Derefter kan du strimle dem og
bruge dem ligeledes.

mvh mcloud

Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-09-05 19:52

"mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du også har hovederne med skal du rense dem og koge dem nænsomt i
> hønsebouilon i ca 5 minutter til de er møre .Derefter kan du strimle dem

- skal man ikke også tæve dem møre med en gryde først?

ras

Fra : Jette

Dato : 27-09-05 08:01

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "mcloud" <kim@lechef.dk> skrev i en meddelelse

> ras
>Hej Ras. Jeg har set billeder af hvor italienerne kyler sprutten ned i
>asfalten for at blødgøre den, men alle de blæksprutter jeg har set i DK
>(3-4 forskellige) har alle været bløde og føjelige, så jeg tror ikke det er
>nødvendigt. Det er iøvrigt interessant at rense sådan en, den har det
>sjoveste lille skarpe "næb" i munden. Og blækket, sikken det kan farve.
Hilsen Jette