Erdinger weissbier i tyske grænsebutikker
Fra : maavenz@get2net.dk

Dato : 21-09-05 22:36

Hej allesammen!

Skal på en uges ferie i det sønderjydske i næste uge. Har kigget
lidt på nettet efter specialøl i de tyske grænsebutikker. Synes det
hele er konsum- og bællebajere. Er der nogen der kan gi mig et tip til
hvor jeg kan finde et pænt sortiment af specialøl som f.eks.
Erdinger?

Bedste hilsner
Mogens

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-09-05 22:43

<maavenz@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hele er konsum- og bællebajere. Er der nogen der kan gi mig et tip til
> hvor jeg kan finde et pænt sortiment af specialøl som f.eks.

Jeg brugte en halv dag i grænselandet på vej hjem fra sommerferie i Frankrig
i sommers i forsøget på at finde noget ordentligt øl. Det lykkedes ikke. Til
gengæld kan man købe alt det dårligste øl, danske bryggerier kan producere,
til reduceret pris. Fedt - not!

Mit råd: Lad være med at bruge for meget tid på projektet. Du bliver bare
skuffet.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/21/05)

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 22-09-05 07:50

<maavenz@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Hej allesammen!
Er der nogen der kan gi mig et tip til
hvor jeg kan finde et pænt sortiment af specialøl som f.eks.
Erdinger?

Generelt er grænsekiosker ikke ligefrem åbenbaringer når det kommer til det
gode øl. Men Erdinger, Paulaner og Fransiskaner plejer man at kunne finde,
sammen med et par andre. Men ellers er det mest danske øl, man finder. En
tur ind til Flensburg, som er ganske hyggelig, vil nok hjælpe på det. Hvis
tiden er til det er Slesvig også en dejlig by, med en flot domkirke. Og så
kan man jo gå på øljagt bagefter

Fra : Max

Dato : 22-09-05 08:01

Hej Mogens

>lidt på nettet efter specialøl i de tyske grænsebutikker. Synes det
>hele er konsum- og bællebajere. Er der nogen der kan gi mig et tip til

Grænsbutikkerne sælger kun de billige vare og ikke andet.

Men hvis man køre lidt længere ned i tyskland, ja så finder man
jo butikker der lever af handel med lokale og der finder man ofte
de mere specielle vare. Jeg har bl.a. brugt Spar butikken i en by
der hedder Niebull, det er godt nok et par år siden jeg var der
sidst, men der var f.eks. Flensburger Dunkel billigere end
i grænsekioskerne. Så prøv at køre lidt længere, i Flensburg
må der også findes gode butikker med godt øl.

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-09-05 08:24

Mogens skrev:

> [...]
> hele er konsum- og bællebajere. Er der nogen der kan gi mig et tip til
> hvor jeg kan finde et pænt sortiment af specialøl som f.eks.

Jeg har i juli købt Erdinger Weißbier og flere andre gode hvedeøl,
(Schöfferhofer, Oettinger, Franziskaner) osv. i den grænsekiosk,
der ligger lige ved den gamle grænseovergang i Kruså. (Kan ikke
lige huske navnet) ved (Kupfermühle). Jeg købte dem i glasflasker,
og de var ikke specielt billige, men dog mindre end halvt så dyre
som i min brugs herhjemme.

P.s. Der ligger også en stor Citti-Markt i udkanten af Flensburg.

P.p.s. Brugsen giver ikke pant retur for flaskerne. Deres retur-maskine
kan åbenbart læse at flaskerne er "selvhentet" i udlandet.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 22-09-05 16:06

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>P.s. Der ligger også en stor Citti-Markt i udkanten af Flensburg.

Nemlig. Og de har en del tysk øl plus nogen forskellige import-øl.

Hvis man kommer via E45 nordfra, skal man tage første afkørsel efter
grænsen og dreje til højre. Efter et par kilometer kommer man til et
lyskryds som Citti-Markt ligger lige op ad. Adressen er Langberger Weg
4, Flensburg.

--
Kåre

Fra : Hauge

Dato : 22-09-05 19:40

Hej
Herluf Holdt, 3140 wrote:
> P.s. Der ligger også en stor Citti-Markt i udkanten af Flensburg.

Der er billigst på det punkt.

> P.p.s. Brugsen giver ikke pant retur for flaskerne. Deres
> retur-maskine kan åbenbart læse at flaskerne er "selvhentet" i
> udlandet.

Gør vel heller ikke noget, når en indkøbt øl i tyskland koster 4-5 kr. +
pant (1 kr.), der i dk koster 15-20 kr.. Så er der jo stadig sparet et
mindre landbrug.
Men efter hvad jeg har hørt, så kan man til næste år få pant tilbage alle
steder i tyskland, uden at have en bon med, sådan er det ikke i dag.

/Hauge

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-09-05 09:50

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> P.p.s. Brugsen giver ikke pant retur for flaskerne. Deres retur-maskine
> kan åbenbart læse at flaskerne er "selvhentet" i udlandet.

Til gengæld kan man vel også her skrive under på en
udførselserklæring således at man ikke betaler panten i Tyskland mod
at man heller ikke prøver at få panten tilbage der. Det virker
ihvertfald fint lige syd for grænsen.

Ebbe

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-09-05 13:38

On 21 Sep 2005 14:36:08 -0700
maavenz@get2net.dk wrote:

> [...]
> hele er konsum- og bællebajere. Er der nogen der kan gi mig et tip til
> hvor jeg kan finde et pænt sortiment af specialøl som f.eks.

I Burg har vi tidligere fundet meget godt (kendt som ukendt).

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 23-09-05 19:33

maavenz@get2net.dk wrote:

> [...]
> hele er konsum- og bællebajere. Er der nogen der kan gi mig et tip til
> hvor jeg kan finde et pænt sortiment af specialøl som f.eks.

Kig hos Supermarkt Kupfermuehle.
Jeg husker ikke lige om de har Erdinger, men de har da en del.

Det er ca. 100m før Calle, i Kupfermuehle. 200m fra Fleggård.

Kør af 2. gang efter Kruså grænsen. Lige efter grænsekioskerne. Til
venstre når du holder foran Fleggård, og til højre 1. gang. Gennem skoven.

Iøvrigt har de også et par danske, bla Mors stout.

Mvh. Jørgen

Fra : Q

Dato : 23-09-05 20:53

[...]

Jeg hentede et par kasser Erdinger til godt 120,- pr kasse + pant i Otto
Duborg for nogen tid siden...

Calles, næsten ved siden af havde også et ret godt sortiment ved samme
lejlighed..

Det er dog godt en måned siden jeg var afsted, så det kan have ændret sig i
mellemtiden..

/peter

Fra : Svend Åge Sørensen

Dato : 30-09-05 21:34

Hej Gruppe

> [...]
> lejlighed..
>
> Det er dog godt en måned siden jeg var afsted, så det kan have ændret sig

Man kan som regel finde de større grænsebutikkers, tandlægers og
bilværksteders tilbud på:
www.tyskepriser.dk

så kan man jo planlægge hjemmefra

God tur