søger
Fra : Mus

Dato : 21-09-05 13:18

Jeres hutige super retter.

Lillepigen tager lidt meget tid for tiden og derfor kunne det være lækkert
med nogle gode afprøvede hurtige/nemme opskrifter. Mangler inspiration.

For selv at bidrage, kan jeg nævne lam i hvidkål og perberfrugtssuppe.

http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401D02.nsf/O/EA0ED6053C0CBBF4C1256F240035
6A89

og

http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ401/HJ401D02.nsf/O/ED10475424268B15C1256F240035
6FC4

LN

Fra : mcloud

Dato : 21-09-05 13:41

Hej Mus
Her er samme opskrift som Anders fik forleden :

Tomatsuppe

150-200 g Bacon i skiver
3 dåser hakkede flåede tomater
1 dåse koncentreret tomat puré
1 stort løg
4 fed hvidløg
2 store grønne chili-frugter (efter behag )
1/2 l hønse fond (eller buillon)
1 tsk oregano
2 tsk basilikum
Salt og Peber
Pynt med friskhakket basilikum
Parmasan eller revet Mozzarellaost

Skær baconen i små tern og Svits det.
Tilsæt løg, hvidløg, chili og krydderier.
Hæld fond'en ned i blandingen og tilsæt derefter de hakkede tomater og den
koncentrerede tomat puré.
Lad suppen små-simre i ca 30 min. Tilsæt evt. lidt pasta eller ris for at
give suppen lidt mere fylde.
Man kan lige køre suppen med en stavblender så den ikke er så grov.
Kan ved servering drysses med frisk revet parmasanost .

mvh mcloud