Gentegning af ejerskifteforsikring ved ski~
Fra : Michael

Dato : 21-09-05 08:48

Jeg har postet dette i dk.videnskab.jura men var lidt i tvivl om den
egentlig hører mere hjemme her?

Min bror og hans kone er gået fra hinanden og i den forbindelse har min bror
ønsket at overtage deres fælles hus. De er nu i gang med at gennemføre en
handel med et minimum af advokatbistand, idet de mener at kunne gennemføre
bodelingen i mindelighed. Min brors kone har således modtaget en check på en
lille million (det er fedt at være boligejer) og deres fælles ejendele er
blevet fordelt.

Det eneste problem de står tilbage med nu, er at få ekskonen helt frigjort
fra enhver fremtidig forpligtelse overfor evt. fejl og mangler ved huset,
såfremt min bror ønsker at sælge det en gang i fremtiden. Min bror er nemlig
blevet informeret om at han ikke kan gentegne en ejerskifteforsikring i
forbindelse med hushandlen, idet han tidligere har boet på adressen. Min
bror er villig til at påtage sig alle forpligtelser i fremtiden men har
fået at vide af sin advokat, at en sådan overdragelse af forpligtelser ikke
kan gøres juridisk bindende. Hvad gør man i en sådan situation?

Fra : Holst

Dato : 21-09-05 09:55

Michael wrote:

> Jeg har postet dette i dk.videnskab.jura men var lidt i tvivl om den
> egentlig hører mere hjemme her?

Nok slet ikke her.

news:dk.videnskab.jura og news:dk.bolig vil være de oplagte steder.
Bestemt ikke news:dk.fritid.hus-og-have.

Fra : Michael

Dato : 21-09-05 10:10

> Nok slet ikke her.
>
> news:dk.videnskab.jura og news:dk.bolig vil være de oplagte steder.
> Bestemt ikke news:dk.fritid.hus-og-have.

Ok tak