Æblemave
Fra : P. Sørensen

Dato : 07-06-01 18:35

Hej, jeg vejer ikke for meget, og mit BMI er også ok, ligesom der ikke er
kolestorolproblemer eller blodtryksproblemer.
Men der sidder for meget på maven, altså en typisk "æblemave".
Det er vel noget med mavebøjninger - hvordan gøres det mest effektivt og
korrekt? Og er der andre gode råd til at komme af med denne - som ikke er -
"øl"mave?
hilsen og tak
P. sørensen

--
www.pilotshop.dk
ps@vestnet.dk

Fra : Tower

Dato : 08-06-01 08:47

"P. Sørensen" skrev
> Men der sidder for meget på maven, altså en typisk "æblemave".
> Det er vel noget med mavebøjninger

Nej. Brug flere kalorier end du indtager, så forsvinder fedtet.
Maveøvelser fjerner ikke fedt på maven.

-Tower

Fra : P. Sørensen

Dato : 08-06-01 22:53

Mjoo... men er det ikke i virkeligheden et spørgsmål om slappe
mavemuskler -- hvilket kunne afhjælpes med maveøvelser af forskellig art?
P. Sørensen

Fra : Tower

Dato : 11-06-01 09:27

"P. Sørensen" skrev:
> Mjoo... men er det ikke i virkeligheden et spørgsmål om slappe
> mavemuskler -- hvilket kunne afhjælpes med maveøvelser af forskellig art?
> P. Sørensen

Jeg tvivler; effekten er minimal. I øvrigt kan maveøvelser give større
talje.

Styrketræning for benene vil give mere muskeltilvækst i kg og dermed bidrage
til højere stofskifte end maveøvelser. Derfor vil benøvelser sjovt nok have
større indflydelse på mavefedt end maveøvelser.

Kropsfedt kan bekæmpes med styrketræning, konditionstræning og kostændring.
Og det er lettere at skrive det end at realisere det, skulle jeg hilse at
sige

¨-Tower