Tzaziki - opskrift ?
Fra : Lone Meineche

Dato : 17-09-05 19:13

Hej jeg mangler en god opskrift med hvidløg og det hele.

Lone

Fra : snabelvasker

Dato : 17-09-05 20:36

> Hej jeg mangler en god opskrift med hvidløg og det hele.
>
> Lone
********************
Hej Lone

Jeg plejer at bruge denne opskrift :
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_land.php?id=5136

Dog bruger jeg græsk yoghurt istedet for den almindelige.Det er heller ikke
streng nødvendigt at bruge olie.

Peter

Fra : Lone Meineche

Dato : 17-09-05 21:04

snabelvasker <snabelvasker@myorange.dk> wrote:

> http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_land.php?id=5136

Tak for linket - jeg kigger på opskriften...

lone

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 17-09-05 21:05

Lone Meineche typed:

> Hej jeg mangler en god opskrift med hvidløg og det hele.

Her er en med hvidløg og det hele

http://www.cuisinedumonde.com/tzatziki.html

JAF

Fra : Connie Toft

Dato : 21-09-05 20:56

Hej Lone..

Her er min opskrift:

1 agurk rives (ikke for fint)Vrides for overskydende væske
3-5 fed presset hvidløg
ca 4-5dl græsk yoghurt 10%
groft salt og frisk kværnet peber
Det hele røres sammen, smages til med salt og peber.

Bliver faktisk bedst hvis det "trækker" 1 døgn.

God fornøjelse

Connie

Fra : Nette

Dato : 21-09-05 21:50

"Connie Toft" skrev

> [...]
> ca 4-5dl græsk yoghurt 10%
> groft salt og frisk kværnet peber
> Det hele røres sammen, smages til med salt og peber.

Det er nogenlunde den jeg bruger.
Jeg har også flere gange lavet den med agurken skæret i bitte små
stykker/stave. Så bliver den ikke så vandet.

Nette

Fra : Jørgen Hess

Dato : 23-09-05 21:44

"Connie Toft" <ct-hl@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> groft salt og frisk kværnet peber
> Det hele røres sammen, smages til med salt og peber.
>
> Bliver faktisk bedst hvis det "trækker" 1 døgn.

Første gang jeg for flere år siden fik tzaziki var hos min søster der kun
havde fået opskriften fortalt. Ingredienserne var korrekt men agurken var
skivet ud som til dansk agurkesalat. Så nu kan jeg bedst lide salaten når
den er lavet forkert.
mvh
Jørgen