Hvilket frugter er der tale om
Fra : Peter Jonasen

Dato : 17-09-05 17:21

Jeg tog billederne på nedenstående link i Portugal denne sommer.

Er der noger, der ved, hvad der er for vækster ?

http://www.kvv73.dk/Billedserie/HvadErDEt/hvad_er_det.htm

Jeg ved godt, at det nok hører til i en biologigruppe, men sådan een
eksisterer ikke i dk. hierakiet.

--
vh/Peter E. Jonasen

Se også:
http://www.kvv73.dk (Modeljernbanen og de store baner - billeder og idéer)
http://www.digitaltog.dk (Den med de danske digitalvejledninger)

Fra : Aase Worm

Dato : 17-09-05 19:15

> Er der noger, der ved, hvad der er for vækster ?

Mit bud: frugterne er mispel (mespilus). Træet er en cryptomeria. Begge dele
findes i danske haver.

Hilsen
Aase

Fra : Peter Jonasen

Dato : 17-09-05 20:03

Aase Worm skrev:

> Mit bud: frugterne er mispel (mespilus). Træet er en cryptomeria. Begge dele
> findes i danske haver.

Tak for svaret - hvilken af de to frugter, mener du er mispel?

Fra : Aase Worm

Dato : 18-09-05 08:13

> Tak for svaret - hvilken af de to frugter, mener du er mispel?

Ja, det var nr 2. Jeg synes, at både blade og frugt ligner mispel, men når
jeg kigger igen, kan jeg se, at frugten nok er for stor til at være mispel.
Så Erik har nok ret i, at det er granatæble. Den kan vist ikke klare sig
udendørs i Danmark.

hilsen
Aase

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-09-05 23:09

Peter Jonasen wrote:
> Jeg tog billederne på nedenstående link i Portugal denne sommer.

> http://www.kvv73.dk/Billedserie/HvadErDEt/hvad_er_det.htm

Nr. 2 ligner granatæble. De andre kender jeg ikke.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/