Syltede asier - hjælp søges snarrest
Fra : Ursula

Dato : 17-09-05 06:09

God morgen

Jeg har i går fået købt ind til at skulle sylte asier her i weekenden. For
første gang. Jeg har fået en opskrift på rå syltede asier fra en bekendt,
der anbefaler dem.

Kort fortalt er det, sukker, eddike og kryderier der gives et opkog og
hældes over de klar gjorte rå asier i glasset.

Men nu har andre sagt asierne skal ligge i salt. Skal de det?

Og så vil jeg lige høre - hvornår lukker jeg glasset? Skal lagen køle af
eller gør jeg det mens det er varmt?

Håber på nogle svar, så jeg kan komme igang om et par timer.

Knus og på forhånd tak

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 17-09-05 10:33

Hej,

Fandt lige denne på nettet:

Nemme råsyltede asier, der kan gøres færdige på 1 dag.

10 kg grønne, ikke gule, asier skrælles, udhules og skæres i kvarte.
1 håndfuld salt + kogende vand hældes over. Det står og trækker 1 time (ikke
mere)
Asierne tages op, tørres og skæres i strimler.

Kogelage: 2½ l eddike og 2 kg. sukker koges og hældes over.

Krydderier i pose, dildskærme og løg + atamon (se på flasken) tilsættes.

Står køligt og tildækket under pres natten over og bindes til næste dag.
Klar til at spise 1½ til 2 uger efter.

De er sprøde og dejlige.

Ved ikke, om den kan bruges - ellers prøv at søge på Google efter flere
opskrifter:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=r%C3%A5syltede+asier&meta=

Mvh
Henrik

Fra : Ursula

Dato : 17-09-05 10:56

Tak for svar.
Jeg har en opskrift og den ligner den du også har skrevet. Har kigget på
nettet og har fundet de svar jeg søgte.

God weekend.