Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forsøger mig med sort/hvis
Fra : Per

Dato : 17-09-05 00:34

En s/h sesion fra Stenbjerg i Thy
http://zangenberg.net/galleri/index.php?twg_album=Stenbjerg+-+sort+hvid+serie

Kommentarer udbedes tak. :)

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-09-05 05:38

Per skrev:
> En s/h sesion fra Stenbjerg i Thy
> http://zangenberg.net/galleri/index.php?twg_album=Stenbjerg+-+sort+hvid+serie
>
> Kommentarer udbedes tak. :)

Flere spændende synsvinkler der desværre i mange tilfælde er for
uskarpe. Rædselsfuld applikation, du viser dem i.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 17-09-05 06:54

Ole Larsen wrote:

> Flere spændende synsvinkler der desværre i mange tilfælde er for
> uskarpe. Rædselsfuld applikation, du viser dem i.

Billede 2 og 14 kan jeg lide. Her har du brugt himlen godt. Du har en
lidt underekponeret jord i billede 2, evt. et ND gradient filter ville
have hjulpet her...

Billede 14 er seriens bedste, kan godt lide det hvide skum, der minder
lidt om himlen. Bliv bare ved med at lege med s/h, man kan gå hen og
blive "hooked"...

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Per

Dato : 17-09-05 08:07

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Hvorfor er den rædselsfuld?

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-09-05 08:21

Per skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> Hvorfor er den rædselsfuld?

Fordi thumbs sejlede fra side til siden uden tilsyneladende klart
mønster (som man sikkert fandt hvis man prøvede lidt mere) og fordi man
skulle klikke en eller to gange for at få forstørret.
Nu: fordi serveren melder at siden ikke findes

Fra : Per

Dato : 17-09-05 16:33

> [...]
> klikke en eller to gange for at få forstørret.
> Nu: fordi serveren melder at siden ikke findes

Du kan slå DHTML visning fra under options
http://zangenberg.net/foto/index.php?twg_album=Stenbjerg&twg_offset=0

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-09-05 07:53

"Per" <no@tak.dk> wrote in message
> En s/h sesion fra Stenbjerg i Thy
> http://zangenberg.net/galleri/index.php?twg_album=Stenbjerg+-+sort+hvid+serie
>
> Kommentarer udbedes tak. :)

Det ser ud som om du har taget i S/H bare for at tage S/H billeder, det skal
man passe på med. Man har jo farver fordi de skal bruges men visse ting,
blandt andet en stemning kommer bedst frem S/H.

Hvordan har du taget billederne? Har du tage direkte i S/H eller har du
konverteret fra farver? Den bedste metode er at tage farvebilleder og
konvertere og så bruge Photoshops Channel Mixer.

Men det eneste der billede der siger mig noget, altså det billede der
frembringer en stemning syntes jeg er dette her:

http://zangenberg.net/galleri/image.php?twg_album=Stenbjerg+-+sort+hvid+serie&twg_show=IMG_2004.jpg

Resten er bare en masse motiver der lige så godt kunne være i farver.

Mvh
Simon

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-09-05 08:35

Simon Nielsen skrev:

> Det ser ud som om du har taget i S/H bare for at tage S/H billeder, det skal
> man passe på med. Man har jo farver fordi de skal bruges men visse ting,
> blandt andet en stemning kommer bedst frem S/H.

Jeg synes man bør være varsom med at generalisere om hvad der bør være
s/h og hvad der bør være farve.
Det er to forskellige ting, imho, og jeg har ikke fundet regler for hvad
der imo gør sig bedst som det ene eller som det andet.
Først havde vi kun s/h fotografi. Nu har vi også farver, og det kun
fordi vi kan!
At prøve at snuppe en bid af virkeligheden på billede vil altid være en
abstraktion og denne bliver ikke nødvendigvis bedre _alene_ af at være
enten s/h eller farve.

En på gruppen sagde engang, at billeder ikke bliver bedre af at være
sort hvide. Hvad ignoranten ikke forstod var, at det bliver de heller
ikke alene af at være i farver.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-09-05 00:22

> Jeg synes man bør være varsom med at generalisere om hvad der bør være s/h
> og hvad der bør være farve.

Det er rigtigt, jeg var ude for et dilemma om et af mine billeder skulle
være i farve eller Sort/Hvid

> [...]
> der imo gør sig bedst som det ene eller som det andet.
> Først havde vi kun s/h fotografi. Nu har vi også farver, og det kun fordi

Lige netop, men familie festerne skal være i farver. Jeg var ude for, for
noget tid siden at jeg så nogle billeder en veninde havde taget. De billeder
var generelt, lidt landskab, noget fra en familiefest, personer der bare
lige hoppede ind foran kameraet. Alle var taget i Sort/Hvid og det gav et
helt forkert indtryk, kompositionerne var helt fine og de samme var
lysmålingen, så ingen problemer der.

> At prøve at snuppe en bid af virkeligheden på billede vil altid være en
> abstraktion og denne bliver ikke nødvendigvis bedre _alene_ af at være
> enten s/h eller farve.

Man kan jo faktisk også have billedet i både sort/hvid og farve og det vil
jeg prøve at demonstrere.

> En på gruppen sagde engang, at billeder ikke bliver bedre af at være sort
> hvide. Hvad ignoranten ikke forstod var, at det bliver de heller ikke
> alene af at være i farver.

Niks

Jeg vil så godt prøve at vise hvordan et billede tager sig forskelligt ud,
men begge billeder kan faktisk bruges på hver sin måde. Der er aspekter i
begge billeder.

Først i farve
http://d-photo.dk/pictures/guitarx_color.jpg
Så i S/H
http://d-photo.dk/pictures/guitarx_bw.jpg

Der kan man jo se at det ikke ubetinget skal være det ene eller andet, her
har jeg valgt at det Sort-hvide skal op og hænge mens farve billedet skal
bruges i en publikation senere hen.

Mvh
Simon

Fra : Per

Dato : 17-09-05 16:34

> Resten er bare en masse motiver der lige så godt kunne være i farver.
>
> Mvh
> Simon

Nu er både farver og sort/hvid online
http://zangenberg.net/foto/index.php?twg_album=Stenbjerg&twg_offset=0

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-09-05 23:46

> Nu er både farver og sort/hvid online
> http://zangenberg.net/foto/index.php?twg_album=Stenbjerg&twg_offset=0

Det giver unægteligt et andet indtryk. Der er enkelte som godt kan beholdes
i S/H men dem med meget blå himmel skal helst være farve. Det giver faktisk
en god blanding. Og jeg holder stadig på at den med bænken skal være S/H den
er lidt kedelig i farver

Keep up the work.

Mvh
Simon