Baileys Creme Brulee
Fra : Soren.Kongstad@gmail~

Dato : 16-09-05 13:18

For en uges tid siden havde bladet "med rundt2 som Post Danmark omdeler
sammen med de andre reklamer en opskrift af Heiberg med "Creme Brulee
Baileys".

Vi har fået smidt opskriften væk!

Er der nogen der ligger inde med den, eller kender en opskrift på
Creme Brulee med Baileys?

Så vidt jeg husker var det med
5 dl piske
5 dl sødmælk
2 dl Baileys
12 æggeblommer
husblas
og ?

/Søren

Fra : Max

Dato : 16-09-05 18:45

Hej Søren

>Er der nogen der ligger inde med den, eller kender en opskrift på
>Creme Brulee med Baileys?

Puha, har lige rodet reklamebunken igennem, tilbage til uge 31,
et større arbejde, men jeg fandt da opskriften og fik da ryddet
lidt ud.

Til 8 personer

5 dl sødmælk
5 dl piskefløde
1 stang god vanille
2 æg
11 pasteuriserede æggeblommer
150 g sukker
6 blade husblas
3 dl Bailys
Rørsukker eller sukker til karameliseringen.

Hvis din mailadresse dur, ja så kan jeg da sende dig et scan af artiklen.

Mvh Max

Fra : Erik

Dato : 17-09-05 09:53

Hej Max.

Jeg vil meget gerne have et scan Måske du kan ligge den op i
dk.binaer?

På forhånd tak
Erik

Fra : Max

Dato : 17-09-05 20:33

Hej Erik

> Jeg vil meget gerne have et scan

Har sendt dig et scan, jeg gider ikke Binaer grupper.

Mvh Max

Fra : Erik

Dato : 18-09-05 21:38

> Hej Erik

> Har sendt dig et scan, jeg gider ikke Binaer grupper.
>
> Mvh Max

Hej Max

Mange tak

/Erik

Fra : Søren Kongstad

Dato : 18-09-05 15:15

Max wrote:
> Puha, har lige rodet reklamebunken igennem, tilbage til uge 31,
> et større arbejde, men jeg fandt da opskriften og fik da ryddet
> lidt ud.

Tusind tak for indsatsen.

Anledningen var at vi er ved at være færdige med vores nyes køkken, og
igår kom vores mødre for at hjælpe os med at rydde lejligheden.
Kombinationen af klidt plads med byggematerialer kasser etc har betydet
at alle vores rum var fyldt op med gamle køkkenskabe, papkasser, spande
med maling, kasser med værktøøj etc, og der lå et 1 cm lag støv i hele
hytten.

Som tak for hjælpen lavede vi at godt måltid til mødrene, og huskede så
den angivne opskrift.

Vi fandt opskriften under oprydningen, og den nåede at blive klar.

Det smager lækkert - men jeg tror jeg næste gang vil prøve en opskrift
hvor cremen bages i vandbad. For at få det rigtige knæk mewd sukkeret
skal der en del varme til at smelte det, og det smelter de første par cm
creme når det kun er jævnet med husblassen!

/Søren

Fra : Max

Dato : 18-09-05 15:39

Hej Søren

> skal der en del varme til at smelte det, og det smelter de første par cm
> creme når det kun er jævnet med husblassen!

Har du en gasbrænder til at karamelisere sukkeret med, eller
gør du det i ovnen ?

Mvh Max

Fra : Soren.Kongstad@gmail~

Dato : 19-09-05 10:45

Gasbrænder.

Hvis jeg bruger et tyndt lag sukker kan jeg karamelisere uden at den
smelter nævneværdigt, men så får overfladen ikke det rigtige knæk,
hvis jeg bruger et tykkere lag sukker skal brænderen arbejde lidt
længere for at få smeltet alt sukkeret.

til at starte med brugte vi rørsukker, men det har for store korn, så
det tager alt for lang tid, så nu bruger vi helt normal stødt melis.

for resten så siger opskriften at der er 8 portioner - vi fik 12
portioner ud af det - vi brugte nogle små skåle fra tiger, hvor vi
kun havde 8, og nogle større til de sidste 4.

Selv om det er en lækker creme, så vil jeg ikke anbefale
portionsstørrelser på over en dl som opskriften lækker op til - man
kan godt ramme kvalmegrænsen.

/Søren