Fald på badeværelsesgulv
Fra : jones_net

Dato : 16-09-05 08:52

Der skal være 3 cm forskel mellem et gulvafløb og dørkarmen, så vandet ikke
løber ud af badeværelset.

Men jeg kan ikke helt finde ud af, om det er en 3 cm høj kant ved døren,
eller om jeg kan nøjes med 1 cm kant ved døren, hvis der er 2 cm fald hen
over gulvet mod afløbet?

Jeg er stadig kun i gang med at tegne, så derfor har jeg ikke nogen
håndværker tilknyttet, som jeg kan spørge...

/J

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 16-09-05 11:14

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller om jeg kan nøjes med 1 cm kant ved døren, hvis der er 2 cm fald hen

Det sidste lyder for mig som det bedste, men -

> Jeg er stadig kun i gang med at tegne, så derfor har jeg ikke nogen
> håndværker tilknyttet, som jeg kan spørge...

- prøv engang at løfte telefonen og spørg en håndværker, de 30 sek.
telefonsamtale burde ikke koste dig noget, og så har du det fra en fagmand.

/Morten

Fra : Jacob

Dato : 16-09-05 20:05

> [...]
>
> Jeg er stadig kun i gang med at tegne, så derfor har jeg ikke nogen
> håndværker tilknyttet, som jeg kan spørge...

Hvis der er bundstykke på din dørkarm, er det 20mm mellem bundstykke og
gulv. Faldet hen over gulvet har ikke noget at gøre med størrelsen på den
opkant.

Se i By og Byg anvisning 200 "vådrum". De har den på biblioteket

Mvh Jacob