Info vdr. spritkørsel på knallert
Fra : Mich@el H.

Dato : 07-06-01 14:21

Kære Michael Haahr.

Tak for din henvendelse.

Jeg kan fortælle dig, at man under ingen omstændigheder kan miste sit
kørekort, hvis man bliver standset i beruset tilstand på cykel eller
knallert. Straffen i disse tilfælde er bøde.

Med venlig hilsen

Svend Hellner

Informationsafdelingen
Københavns Politi

--

Med Venlig Hilsen

Michael Haahr

Fra : RpR

Dato : 07-06-01 14:31

> [...]
> kørekort, hvis man bliver standset i beruset tilstand på cykel eller
> knallert. Straffen i disse tilfælde er bøde.

Så kender jeg 2 der kan modbevise det, de mistede nemlig begge 2 deres
kørekort på grund af promillekørsel på knallert. Den ene mistede så senere
livet da jeg rasede ud foran en taxa med 80km/t på sin Monza, selvfølgelig
også uden hjelm.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Claus MC

Dato : 07-06-01 16:16

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> livet da jeg rasede ud foran en taxa med 80km/t på sin Monza, selvfølgelig

Promillekørsel ? Det er der ikke noget der hedder til knallerter! Det er
spirituskørsel - uanset promillen (§ 53, 2).

Og betjenten har ret - man kan kun miste sit kørekort hvis man ikke er
såkaldt ædruelig, hvilket kræver *mange* straffe for spirituskørsel på
knallert ! (Vi snakker selvfølgelig om knallert 30)

/Claus

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 08-06-01 23:14

> [...]
> livet da jeg rasede ud foran en taxa med 80km/t på sin Monza, selvfølgelig

Der skulle vel havde stået "Den ene mistede så senere livet da HAN rasede ud foran en taxa med 80km/t på sin Monza, selvfølgelig
også uden hjelm." ikke?
Trist :[ Men for helvede man er sgu dum når man kører 80 km/t ude hjelm...

--
Regards Rasmus a.k.a. [UC]Rapperand
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : RpR

Dato : 10-06-01 00:25

> [...]
> også uden hjelm." ikke?
> Trist :[ Men for helvede man er sgu dum når man kører 80 km/t ude hjelm...

*gnæk*
Nej, jeg er da død og det hele.. nej? =)

Ja, idioten er helt selv skyld i det, og det er da bare surt at staten skal
bruge penge og tid på folk som ham.