Halskæde
Fra : Filip

Dato : 12-09-05 09:42

Hej NG

Jeg har en pærlekæde som er ved at gå i stykker. snoren er en fiskesnøre,
men den er ved at blive flosset op ved hængslet da dette er et gevind med
hul i til at stikke enden igennem. Denne samling kan dreje rundt om
fiskesnoren, og derfor er den ved at gå i stykker. Hvad skal jeg bruge
istedet for fiskesnor?

Filip

Fra : Max

Dato : 12-09-05 11:45

Hej Filip

> fiskesnoren, og derfor er den ved at gå i stykker. Hvad skal jeg bruge
> istedet for fiskesnor?

Hvorfor ikke bruge fiskesnøre ?

Mvh Max

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 12-09-05 13:08

Hej Filip
Jeg er ikke helt med på hvordan kæden ser ud nu... Men måske du kan bruge
wiretråd... Det er det jeg bruger når jeg laver smykker...Se:
http://www.sitecenter.dk/pind/smykker/... Måske det også er sådan en lås du
snakker om...
Mvh Heidi

Fra : Filip

Dato : 13-09-05 06:17

> http://www.sitecenter.dk/pind/smykker/... Måske det også er sådan en lås
> du snakker om...
> Mvh Heidi

Ja det er den type lås, bortset fra at snoren skal ind igennem enden af
låsen (som er hul) og derefter bindes der en perle på for at den ikke skal
smutte ud igen. Det er grunden til at låsen kan skære i snoren, og det er jo
lidt upraktisk i længden. Jeg har tænkt lidt over måske lime enden fast, så
den ikke kan køre rundt om snøren, men ellers skal jeg jo bare skifte låsen
med en anden type. Så kommer kædens værdi også til at stige til det dobbelte
i pris men det er jo ikke det der tæller.

Filip

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 13-09-05 11:05

Hej Filip

Hvis du skifter det ud til wire tråd, kan låse ikke skære igennem det (det
har jeg ihverte fælle ikke været ude for før). Du kan købe tråden i alle
hobbyforretninger... Der kan du også købe sådan nogle små (det ligner
sølvperler) til at klemme flade så tråden ikke ryger ud gennem hullet
igen... Hvor bor du henne i verden... Ude i panduro hobby i aalborg
storcenter kan du få det hele der til... og de er også meget behjælplig med
at vise hvad du skal bruge... Går det helt galt, må du skrive igen... Så kan
det være vi kan finde ud af noget, så vil jeg gerne hjælpe dig med at
reparere den...

Venlig hilsen Heidi