risotto ris - hvad bruger i ?
Fra : Kim Schulz

Dato : 11-09-05 08:43

hejsa
Jeg synes ikke rigtigt jeg har kunne finde nogle "rigtige" risotto ris
på hylderne i de danske supermarkeder, så derfor ville jeg lige høre
hvad i andre bruger?

MVH
Kim

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-09-05 10:30

Kim Schulz skrev:

> Jeg synes ikke rigtigt jeg har kunne finde nogle "rigtige" risotto
> ris på hylderne i de danske supermarkeder, så derfor ville jeg lige
> høre hvad i andre bruger?

Jeg bruger carnaroli-ris, men man kan vel til nød bruge gode grødris.

Jeg har set risotto-ris i Irma, Brugsen, Prima og SuperBest, så det
burde være muligt for dig at finde de "rigtige".

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 11-09-05 10:36

Hej Kim,

Jeg skulle også prøve at lave rigtig risotto for nylig. Først var jeg i
Daglig Brugsen, de havde ingen risotto-ris. Så var jeg i en stor Føtex. Jeg
spurgte efter risotto-ris, men det førte de ikke.

Endelig prøvede jeg i Kvickly, og dér var endelig bid. Jeg fandt en papæske
indeholdende en pose vacumpakket risotto-ris. På æsken står: Riso Scotti,
Arborio, Risotto.

Så hvis du bor i nærheden af en Kvickly, så prøv der.

Mvh
Henrik

Fra : Max

Dato : 12-09-05 16:44

Hej

> Endelig prøvede jeg i Kvickly, og dér var endelig bid. Jeg fandt en
papæske
> indeholdende en pose vacumpakket risotto-ris. På æsken står: Riso Scotti,
> Arborio, Risotto.

Nøjagtig den blå papæske har jeg købt i Bilka.

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-09-05 13:05

On 11 Sep 2005 13:56:42 +0200
Ole Laursen <olau@cs.aau.dk> wrote:

> De har risottoris i Føtex her selvom de ikke er nemme at finde. Jeg
> købte en pakke for en uge eller to siden. De står gemt af vejen på
> øverste hylde i den reol hvor risen er.

lyder sgu godt. det vil jeg over og se om jeg kan finde mandag

Fra : Ole Laursen

Dato : 11-09-05 12:57

http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : Torben Bjørgheim Abi~

Dato : 13-09-05 20:05

[...]

Mest arbori. De har en hel del forskellige i Netto i denne uge.

--
venlig hilsen
Torben Abildgaard