HL2 retail dvd
Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-08-05 15:02

Hvad giver en HL2 "retail" dvd egenligt adgang til via steam ?

Er det kun Selve hl2 (og måske tilhørende deathmatches) og CS:Source ?
Eller giver den også adgang til "classic" counterstrike ?

Har allerede en steamaccount med HL1&CS, og nu fået en HL2DVD, men det ville
jo være dumt at installere på den samme konto, hvis man kunne få en extra
"hl1" key ved at lave 2.

PFT

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-08-05 15:26

Sune Storgaard wrote:

Lige et spørgsmål mere, giver en CS-CZ retail pakke adgang til almindelig CS
online ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-08-05 15:46

"Sune Storgaard" wrote

> Lige et spørgsmål mere, giver en CS-CZ retail pakke adgang til almindelig
> CS online ?

Nope

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-08-05 16:19

"Sune Storgaard" wrote

> Lige et spørgsmål mere, giver en CS-CZ retail pakke adgang til almindelig
> CS online ?

HL, CS retail, Gunman Chronicles giver adgang til CS 1.6 via Steam (samt HL)
Jeg er ikke klar over DoD retail giver adgang

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-08-05 15:34

"Sune Storgaard" wrote in message
> Hvad giver en HL2 "retail" dvd egenligt adgang til via steam ?
>
> Er det kun Selve hl2 (og måske tilhørende deathmatches) og CS:Source ?

Jeps, men minus DayOfDefeat

> [...]

> Har allerede en steamaccount med HL1&CS, og nu fået en HL2DVD, men det
> ville jo være dumt at installere på den samme konto, hvis man kunne få en

Dvs du har allerede købt?

Collectors Edition giver adgang til Valves Backcatalog (ældre versioner)
http://www.softfair.dk/shoppen/vare.php3?vid=8666&nc=1125412177&tilbage=%252Fgenerelt%252Ffind.php3%253Ftype%253Dalle%2526s%2525F8geord%253Dhalf-life%252B2

Ellers er der Silver eller Gold via Steam
http://www.steampowered.com/

- Peter

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-08-05 16:23

Peter Lykkegaard wrote:

> Nope

Ok så er der jo intet tabt ved at lægge den ind.

> Dvs du har allerede købt?

Ja havde den helt gamle HL key tilbage fra..199x , og har nu fået (i ordets
bogstaveligste forstand) en HL2 dvd

> Collectors Edition giver adgang til Valves Backcatalog (ældre
> [...]

Grunden til jeg spurgte var at det ville være dumt at lægge 2 keys ind på
samme steamkonto, hvis de begge gav adgang til CS. Ville være rart at have
en extra til et lan party eller lignende.

Tak for svarerne.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-08-05 16:28

"Sune Storgaard" wrote

> Grunden til jeg spurgte var at det ville være dumt at lægge 2 keys ind på
> samme steamkonto, hvis de begge gav adgang til CS. Ville være rart at have
> en extra til et lan party eller lignende.

Jeg tror faktisk ikke at man kan "få lov" at lægge en extra key ind for
Steam
Men det er da bedre at spørge end bare at prøve

- Peter

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-08-05 19:12

Peter Lykkegaard wrote:
> "Sune Storgaard" wrote

> Jeg tror faktisk ikke at man kan "få lov" at lægge en extra key ind
> for Steam
> Men det er da bedre at spørge end bare at prøve

Det kan man nu godt, der er en funktion der hedder
"register a product i allready own". Der tamper man bare cd-key'en ind, så
får man adgang til de spil den cdkey nu giver, og hvis man fodrer den med 2
cdkeys der giver adgang til det samme, så har man spildt den ene... det jeg
gerne ville undgå :)

Er du iøvrigt helt sikker på at en CS-CZ ikke giver adgang til almindelig CS
?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-08-05 19:31

"Sune Storgaard" wrote

> [...]
> 2 cdkeys der giver adgang til det samme, så har man spildt den ene... det

Det er netop nr to key jeg vil formode at den brokker sig over
Hvis man har registreret HL2 retail så kan man ikke få lov til at købe HL2
via Steam på samme konto

> Er du iøvrigt helt sikker på at en CS-CZ ikke giver adgang til almindelig
> CS ?

Vi har to CS:CZ her i huset - såehh

- Peter

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-08-05 21:05

Peter Lykkegaard wrote:
> "Sune Storgaard" wrote

> Det er netop nr to key jeg vil formode at den brokker sig over
> Hvis man har registreret HL2 retail så kan man ikke få lov til at
> købe HL2 via Steam på samme konto

Min nevø har gjort det med 2 almindelige HL1 keys, begge var retail, så
måske man ikke kan "blande", men det er ihvertfald muligt at ødsle cdkeys
væk på den måde :) .. han er iøvrigt lige blevet bannet fra steam for cheat
:D

> Vi har to CS:CZ her i huset - såehh

Ok jeg tager det for gode varer så :)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-08-05 21:16

"Sune Storgaard" wrote

> Min nevø har gjort det med 2 almindelige HL1 keys, begge var retail, så
> måske man ikke kan "blande", men det er ihvertfald muligt at ødsle cdkeys
> væk på den måde :)

Ahh ok, nice to know

> .. han er iøvrigt lige blevet bannet fra steam for cheat :D

Så kan han lære det :)

- Peter

Fra : Kasper Aae

Dato : 01-09-05 19:02

On Tue, 30 Aug 2005 16:02:07 +0200, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.dk> wrote:

> [...]
>jo være dumt at installere på den samme konto, hvis man kunne få en extra

Det er egenligt lidt til grin, at Valve sælger download-versionen af
HL2 (Bronze) til en pris der er ca. 100 kr. højere, end hvad man kan
få den for i butikkerne. Er et af formålene med Steam ikke, at undgå
at give en del af kagen til en stor distributør? Men det skal åbenbart
ikke komme brugerne til gode.

--
Kasper Aae