Wolfenstein
Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-08-05 13:06

Efter jeg indstalerede win sp2 kan jeg ikke spille dette spil.
Jeg kører win xp home ed. IE 6
Skal jeg slette sp2 igen for at kunne spille igen, eller hvad?

mvh Bo

Fra : Søren G

Dato : 11-08-05 13:43

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> wrote in message
> Efter jeg indstalerede win sp2 kan jeg ikke spille dette spil.
> Jeg kører win xp home ed. IE 6
> Skal jeg slette sp2 igen for at kunne spille igen, eller hvad?

Det burde ellers bare kræve en 286'er, 512 kb ram og 3 MB harddiskplads.
http://www.3drealms.com/wolf3d/

Fedt spil dengang forresten. *S

Men nogle flere oplysninger end at du ikke kan spille spillet vil nok hjælpe
folk herinde en del. Crasher spillet, hænger spillet, eller noget helt
tredie ?

--
Søren

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 11-08-05 14:22

On Thu, 11 Aug 2005 14:43:28 +0200, "Søren G" <soreng@invalid.wq>
wrote:

>Det burde ellers bare kræve en 286'er, 512 kb ram og 3 MB harddiskplads.
>http://www.3drealms.com/wolf3d/

DosBox kan nok køre den:
http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1

Hehe :)

Sorry couldn't resist

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-08-05 14:38

"Søren G" <soreng@invalid.wq> wrote in message

> Det burde ellers bare kræve en 286'er, 512 kb ram og 3 MB harddiskplads.
>
> http://www.3drealms.com/wolf3d/
>
> Fedt spil dengang forresten. *S

Ja hold da helt kæft. Nostalgi kostede mig lige ½ time. Jeg husker tydeligt
min fasination fra dengang. hvorfan pokker det var muligt at lave noget SÅ
livagtigt

Jeg husker det absolut ikke som det "takkede" spil, og den - hvad man i dag
vil kalde - dårlige grafik. kan blot husk at jeg måtte ud og købe mig et
lydkort for at få udbytte af spillet.

men spillet er sgu stadig sjovt og addictive.

er der noget der har links til alle disse gamle spil. jeg tænker også på
commander Keen, og så i sær mit favorit spil (som dog ligger lidt senere.)
kan ikike huske hvad det hedder men det var noget med at flyve missioner med
en hellikopter (det var før det krævede en pilot eksamin at flyve flyene i
spil - how minder mig om et andet flyvespil Chuck yeager - links til den??

Peter

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 11-08-05 14:41

On Thu, 11 Aug 2005 15:38:00 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

> [...]
>spil - how minder mig om et andet flyvespil Chuck yeager - links til den??

http://www.commander-keen.com/

Prøv også at søge efter 'Abandonware' i google. Du skal nok advares
mod at du vil finde en del underlødige sites med warez og porn-popups
men der er også nogle legale og gode sites imellem.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 11-08-05 14:46

On Thu, 11 Aug 2005 15:41:21 +0200, Thomas Jespersen
<thomas@lucky-music.dk> wrote:

>Prøv også at søge efter 'Abandonware' i google. Du skal nok advares
>mod at du vil finde en del underlødige sites med warez og porn-popups
>men der er også nogle legale og gode sites imellem.

En af de bedre er forresten:
http://www.back2roots.org/

Men det kræver en Amiga eller en Amigaemulator, men Amigaspillene var
imho også bedre end dosspillene.

Fra : Søren G

Dato : 12-08-05 11:36

"Thomas Jespersen" <thomas@lucky-music.dk> wrote in message
> Prøv også at søge efter 'Abandonware' i google. Du skal nok advares
> mod at du vil finde en del underlødige sites med warez og porn-popups
> men der er også nogle legale og gode sites imellem.

Og så huske at mange at de spil der er såkaldt abaondonware, ikke er det, så
det vil være i stidt med producentens rettigheder at hente en kopi af
spillet.

--
Søren

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-08-05 17:21

On Fri, 12 Aug 2005 12:35:42 +0200, "Søren G" <soreng@invalid.wq>
wrote:

>Og så huske at mange at de spil der er såkaldt abaondonware, ikke er det, så
>det vil være i stidt med producentens rettigheder at hente en kopi af
>spillet.

Der findes faktisk legale abandonware sites der kun har demoer og
frigivede spil til download.

Fra : Arcana Dragon

Dato : 12-08-05 19:26

Thomas Jespersen <thomas@lucky-music.dk> skrev i meddelelsen

> Der findes faktisk legale abandonware sites der kun har demoer og
> frigivede spil til download.

Jeps, og nørder, som gemmer gamle ting og sager på deres hjemmeside, som
ikke er til at få fat i andre steder fra...

--
Arcana Dragon -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Fra : Arcana Dragon

Dato : 12-08-05 12:07

> [...]

> mod at du vil finde en del underlødige sites med warez og porn-popups
> men der er også nogle legale og gode sites imellem.

Jeg har den originale Wolfenstein liggende til afhentning. Legalt!

Fra : Søren G

Dato : 12-08-05 12:19

"Arcana Dragon" <this@ress.is.invalid> wrote in message
> Jeg har den originale Wolfenstein liggende til afhentning. Legalt!

Hvad får dig til at tro at der ikke er rettighedsindehavere til Wolfenstein
3D.
3D Realms tager stadigvæk 15$ for spillet (hvis man vel og mærke downloader
det selv), så det virker ikke umiddelbart til at de har opgivet
rettighederne til spillet (begrebet abaondonware eksisterer ikke juridisk.)

--
Søren

Fra : Max

Dato : 12-08-05 12:26

Hej

> Jeg har den originale Wolfenstein liggende til afhentning. Legalt!

Ja, den originale demo.

Mvh Max

Fra : Brian Lund

Dato : 12-08-05 13:00

> Hej

> Ja, den originale demo.

Hvor ved du fra at det er demoen han har? - Det kan vel lige så vel være den
fulde version?
(Jeg forstår det som at han har spillet liggende og han vil forære det til
den der gider hente det hos ham)

Brian

Fra : Max

Dato : 12-08-05 13:05

Hej Brian

> [...]
> fulde version?
> (Jeg forstår det som at han har spillet liggende og han vil forære det til

Du har misforstået noget, kik lidt på hans hjemmeside.

Mvh Max

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-08-05 20:01

"Arcana Dragon" <this@ress.is.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Arcana Dragon -==(UDIC)==-
> d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Ja men hvis der er nogen som kan køre Wolfenstein med den kode så må de
gerne melde tilbage.

Bo

Fra : Arcana Dragon

Dato : 13-08-05 00:48

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i meddelelsen news:42fcf201$0$18637
$14726298@news.sunsite.dk:

> Ja men hvis der er nogen som kan køre Wolfenstein med den kode så må de
> gerne melde tilbage.

Hvilken kode? Hvad snakker du om? Installér, spil - længere er den ikke.

Fra : sls\(2770\)

Dato : 13-08-05 19:40

> [...]
> $14726298@news.sunsite.dk:

> Hvilken kode? Hvad snakker du om? Installér, spil - længere er den ikke.

Tror ikke i snakker om den sammen Wolfenstein...
Der er Wolfenstein3D og Return to castle Wolfenstein.

Mvh Sid

Fra : Arcana Dragon

Dato : 14-08-05 00:10

"sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i meddelelsen news:T7rLe.9$9N3.8
@news.get2net.dk:

> Tror ikke i snakker om den sammen Wolfenstein...

Nååå, OK, så forstår jeg bedre...

Fra : Bo Nielsen

Dato : 14-08-05 08:54

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> "Arcana Dragon" <this@ress.is.invalid> skrev i en meddelelse

> Tror ikke i snakker om den sammen Wolfenstein...
> Der er Wolfenstein3D og Return to castle Wolfenstein.
>
> Mvh Sid

Netop, det er Return to casle Wolfenstein, jeg snakker om.
Jeg har haft det liggende på min pc en del år, og spiller det, når jeg vil
have lidt adspredelse fra mine andre spil.

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-05 11:46

On Sun, 14 Aug 2005 09:54:06 +0200, "Bo Nielsen" <boni@nospam.dk>
wrote:

>Netop, det er Return to casle Wolfenstein, jeg snakker om.
>Jeg har haft det liggende på min pc en del år

Ja ja... nu er "en del år" godt nok ikke specielt konkret, men RtCW er
trods alt kun fra 2001. Du får det jo næsten til at lyde som om det er
"gammelt". :)

Mvh Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Arcana Dragon

Dato : 14-08-05 16:27

Claus Nielsen <> skrev i meddelelsen

> Ja ja... nu er "en del år" godt nok ikke specielt konkret, men RtCW er
> trods alt kun fra 2001. Du får det jo næsten til at lyde som om det er
> "gammelt". :)

Jeg har stadig den originale 720 kB floppy +et trykt manual til 1'eren...

Fra : Snurrberget

Dato : 18-08-05 22:08

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> spil - how minder mig om et andet flyvespil Chuck yeager - links til den??

www.abandonia.com

- cep

Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-08-05 15:29

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjælpe
> folk herinde en del. Crasher spillet, hænger spillet, eller noget helt

Jeg har haft det liggende på min pc og har kunne spille det uden at sætte en
cd i.
Jeg install. det fra en ven , så måske kan man nok kalde det for en kopi
Men som sagt , efter jeg install. win.sp2 kommer der kun hvid skærm, så det
ender nok med at jeg fjerner sp2 igen.

Bo

Fra : usenet

Dato : 11-08-05 18:35

"Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

Kan du ikke køre det i kompabilitets mode?

/Dan

Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-08-05 19:05

"usenet" <usenet@pq.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke køre det i kompabilitets mode?
>
> /Dan

Ja du må undskylde min uvidendenhed, men hvordan gør jeg det ?

Bo

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-08-05 10:39

"usenet" <usenet@pq.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Nielsen" <boni@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke køre det i kompabilitets mode?
>
> /Dan

Det kan jeg heller ikke, så nu har jeg fjernet sp2, og så kører spillet
igen.
Det lader altså til at sp2 ikke bryder sig om kopier.

Bo