En sydkoreaner død efter 50 timers compute~
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 10-08-05 21:53

Sydkoreaner spillede sig ihjel
At det ikke er sundt at sidde foran en computerskærm i 50 timer i træk,
kommer nok ikke ligefrem som en overraskelse. Men at man ligefrem kan dø af
det...
Af Rasmus Thirup Beck

Efter at have spillet computer i 50 timer non stop døde en 28-årig
sydkoreansk mand af hjertestop.
Få minutter før, han omkom, havde han færdiggjort sin sidste mission i et
strategispil på nettet og var klar til at forlade internetcaféen.
Dødsårsag udmattelse
Den unge mand, som er identificeret ved sit efternavn Lee, satte sig ned
foran computeren den 3. august, og over de næste tre dage forlod han ifølge
politiet i den sydkoreanske by Taegu kun skærmen for at gå på toilettet
eller tage korte lure på en drømmeseng på internetcaféen.
»Vi antager at dødsårsagen var hjertesvigt forårsaget af udmattelse«, siger
en talsmand for myndighederne.
Havde sagt sit job op
Lee havde ifølge den sydkoreanske avis JoongAng kort forinden sin død sagt
sit job op for at hellige sin tid til computerspillene.
Sydkorea er en af de nationer i verden, hvor flest mennesker er på
internettet, og der er en stor og meget veludviklet computerspilsindustri.

---

Jeg ved det lyder MEGET morbidt, men:
Er der nogen der ved hvad han spillede???

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-08-05 22:01

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> wrote in message

> Jeg ved det lyder MEGET morbidt, men:
> Er der nogen der ved hvad han spillede???

"staying alive" ???

undskyld

Peter

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 10-08-05 22:03

On Wed, 10 Aug 2005 22:53:15 +0200, "C. H. Engelbrecht" <chris@
bitfrost.dk> wrote:

>Jeg ved det lyder MEGET morbidt, men:
>Er der nogen der ved hvad han spillede???

Starcraft :

http://news.designtechnica.com/article8081.html

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 10-08-05 23:28

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> At det ikke er sundt at sidde foran en computerskærm i 50 timer i træk,
> kommer nok ikke ligefrem som en overraskelse. Men at man ligefrem kan dø

Det siger sig selv. Man rører sig jo overhovedet ikke når man sidder ved en
computer.
Der er også en dansker der døde af det engang. Jeg mener det var lidt over
24 timer
han havde spillet. Han fik en blodprop.

Man får iøvrigt indsprøjtninger på hospitalet for at modvirke det når man er
indlagt og
ikke laver andet end at ligge i en seng.

/Kenneth Iversen

Fra : AJC

Dato : 11-08-05 01:05

"Kenneth Iversen" <kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> wrote in

> [...]
> ved en computer.
> Der er også en dansker der døde af det engang. Jeg mener det var lidt

Hvem siger ikke, at han ville have fået blodproppen under alle
omstændigheder?

> Man får iøvrigt indsprøjtninger på hospitalet for at modvirke det når
> man er indlagt og
> ikke laver andet end at ligge i en seng.

Gør man det?
Jeg kender kun personligt til de smarte strømper, som man får på inden
operationen. De er rigtig flotte.

Fra : Morten Rønnelund

Dato : 11-08-05 06:22

> Hvem siger ikke, at han ville have fået blodproppen under alle
> omstændigheder?

Obduktionen ... ?

Fra : AJC

Dato : 11-08-05 12:46

"Morten Rønnelund" <usenet@tv-afdelingen.dk_fjern> wrote in news:42fae071$0
$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Obduktionen ... ?

Nej.

Fra : Morten Rønnelund

Dato : 11-08-05 18:20

> Nej.

Jeg kontakter Retmedicinsk og beder dem oppe sig.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 11-08-05 21:19

"Morten Rønnelund" <usenet@tv-afdelingen.dk_fjern> skrev i en meddelelse
> Jeg kontakter Retmedicinsk og beder dem oppe sig.

De mente at det var årsagen. Om der kan være andet som
kan have bidraget til det er så svært at vide.

Gad vide om AJC kan finde på at sidde så længe ved maskinen
og det er derfor han ikke mener det kan være rigtigt :)

/Kenneth Iversen

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-08-05 21:29

Kenneth Iversen wrote:
> [...]
>
> Gad vide om AJC kan finde på at sidde så længe ved maskinen
> og det er derfor han ikke mener det kan være rigtigt :)

Med alle de alter-ego'er han skal holde i live er det nok ikke
usansynligt.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Morten Rønnelund

Dato : 12-08-05 05:12

> [...]
>
> Gad vide om AJC kan finde på at sidde så længe ved maskinen
> og det er derfor han ikke mener det kan være rigtigt :)

Ja, lige pludselig kan vi læse det:
"Død efter 50 timers troll'eri"

--
Rønnelund
www.gamesection.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 11-08-05 21:28

Morten Rønnelund wrote:

> Jeg kontakter Retmedicinsk og beder dem oppe sig.

*griner*

-Sune

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 11-08-05 10:52

"AJC" <stillvirgin@age42> skrev i en meddelelse
> Gør man det?
> Jeg kender kun personligt til de smarte strømper, som man får på inden
> operationen. De er rigtig flotte.

Ja uha :)

Men jo det gør man hvis man ligger der i længere tid uden at kunne
bevæge sig uden for sengen. Jeg taler af personlig erfaring, desværre.

/Kenneth Iversen

Fra : Max

Dato : 11-08-05 07:30

Hej

> Det siger sig selv. Man rører sig jo overhovedet ikke når man sidder ved
en
> computer.

Jeg havde en kammerat, ja han døde også af en blodprop, men det
var midt i et maratonløb :(

Mvh Max

Fra : Morten Rønnelund

Dato : 11-08-05 07:58

> Jeg havde en kammerat, ja han døde også af en blodprop, men det
> var midt i et maratonløb :(

Ja, så kan man dårlig klandre vedkommende for at være lad. :-|

--
Rønnelund
Xbox 360-tilbehør skal godkendes:

Fra : Arcana Dragon

Dato : 13-08-05 00:50

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i meddelelsen

> Sydkoreaner spillede sig ihjel
> At det ikke er sundt at sidde foran en computerskærm i 50 timer i
> træk, kommer nok ikke ligefrem som en overraskelse. Men at man
> ligefrem kan dø af det...

Det er ikke ualmindeligt (OK, alt er relativt), at flypassagerer på
langture får blodpropper, fordi de er tvunget til at sidde stille i 12-15
timer.

--
Arcana Dragon -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u