Dungeon Siege 2
Fra : Frandsen

Dato : 05-08-05 14:36

Er der nogen der har hentet og prøvet demoen?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-08-05 18:10

On Fri, 5 Aug 2005 15:35:42 +0200, "Frandsen"
<DetKanDuGlemme@invalid.kd> wrote:

>Er der nogen der har hentet og prøvet demoen?

De snakker om det i comp.sys.ibm.pc.games.rpg. Det skulle vist være
ret godt hvis man er til action-orienterede RPG-spil (Diablo 2 osv.).
Der skulle efter sigende være 6-8 timers spilletid i demoen.

Jeg sidder selv og prøver at tage mig sammen til at downloade den, men
1.4GB :/

Fra : Frandsen

Dato : 09-08-05 09:24

"Thomas Jespersen" <thomas@lucky-music.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der skulle efter sigende være 6-8 timers spilletid i demoen.
>
> Jeg sidder selv og prøver at tage mig sammen til at downloade den, men

Nu har jeg selv fået den downloadet og spillet den, og hvis jeg skal være
helt ærlig, så skuffer demoen en lille smule. Først og fremmest kan jeg ikke
se nogen forbedring i grafikken - de har været sparsomme med polygonerne på
karakterne, men grafikken er trods alt ikke dårligere end de to andre spil,
som jeg har haft meget fornøjelse af.

Ting jeg godt kan lide:
1) Man kan kaste en spell, som åbner en teletransporter tilbage til byen, så
nu kan man hele tiden komme af med alle de ting man har samlet sammen, og få
opgraderet sine våben, armor og spells - så ikke flere pladsproblemer i sin
backpack, og man har vel heller ikke brug for en pack mule heller.
2) Der findes planter som man kan høste for health og manna, hvis man har de
rette skills. Altid rart med nogle gratis røde og blå flasker på vejen.
3) Man har/kan få nogle "powers", som man kan fyre af i kampens hede. Man
kan bruge sin power én gang, hvorefter den skal lade op, og det er den længe
om synes jeg.
4) Nye pets, som man kan købe. I demoen kan man købe en 'Ice Element'. Det
er en lille baby, men man kan fodre den med alt det man kan samle op, så den
vokser sig større og stærkere med tiden. Jeg er spændt på at se, hvad man
ellers kan købe af pets.
5) Der findes shrines(tror jeg det var) rundt omkring, hvor man kan booste
armor, strenght, health osv. for en kort periode, eller man kan få en eller
anden vilkårlig ting.
6) Der findes også en anden ting, som jeg ikke kan huske hvad hedder, ud
over, at det var noget med war (lad os kalde det en war totem), men man kan
få en eller anden i sit party, til at angribe den dims, og vedkommende får
øjeblikkeligt ladt sin power op.
7) Man får oplysninger om, hvad et monster er svag over for - f.eks. ild.
8) Man kan finde nogle ting, som kan forbedre et våben eller armor, hvis
dette våben eller armor er af en god kvalitet (Det kunne man også i Diablo
2)
9) Man kan se på diverse personer i spillet, om de har en quest eller
informationer til en, ved at de har et spørgsmålstegn eller udråbstegn over
dem.
10) Forbedret map i hjørnet, hvor man med farvede prikker kan se f.eks.
fjender (med røde prikker), og en pil der angiver hvor man skal hen..
Desværre kan man ikke forstørre det op i "full screen".

Ting jeg ikke kan lide: (Der skal lige tages højde for, at jeg ikke har
manualen, så nogle ting kan være anderledes):
1) Man kan ikke se, hvad våben og spells har af damage over tid, som man kan
i "Legends of Arrana".
2) At man oparbejder point, som man skal fordele på nogle skills, som er en
klon af Diablo 2. Disse skills giver også omtalte powers. Jeg synes, at det
gør spillet ekstra besværligt, og man skal hele tiden tage stilling til,
hvad man nu skal sætte sit point på, og man kan ikke rigtig se noget til
disse skills i kampene. Nogle skills er en forudsætning for visse våben,
shields (og sikkert også andre ting).
3) I "Legends of Arrana" kunne man gemme opsætningen for hele ens party på
forskellige taster, så man ved tryk på en tast kunne få en eller flere til
øjeblikkeligt at skifte våben, spells osv. Det kan jeg ikke i det nye spil
(måske fordi jeg mangler manualen?).
4) Jeg synes heller ikke styringen af ens party er så god. Man kan vælge
rampage, hvor alle angriber i flæng, eller mirror, hvor alle angriber den
samme fjende, men det ser ikke ud til, at man kan vælge forskellige
formationer, eller hvor tæt de skal osv. Man kan vælge mellem ikke-forsvar
eller auto-forsvar, og om man skal angribe én gang, eller blive ved til
fjenden eller man selv er død. Jeg synes, at der var flere muligheder i
Legends og Arrana, men det kan være, at det rent faktisk virker, og det bare
er noget man skal vænne sig til.
5) Jeg kan heller ikke automatisk fordele health og manna ud på deltagerne i
ens party (måske fordi jeg ikke har manualen).
6) Man skal købe en tilladelse til at udvidde sit party hos Inn Keeperen, så
nu kan man ikke bare invitere eller hyre, når man møder den rette, med
mindre man på forhånd har købt en "party-udviddelse".
7) Ingen grafiske forbedringer.

Det var nogle ting, jeg lige kunne komme i tanke om i skrivende stund. Jeg
vil i hvert fald købe spillet når det kommer.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-08-05 00:00

On Tue, 9 Aug 2005 10:23:56 +0200, "Frandsen"
<DetKanDuGlemme@invalid.kd> wrote:

Tak for dit fyldige svar, her er nogle anmeldelser:

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/914954.asp

Den får alt fra 1 til 5 stjerner, så jeg bliver nok nødt til selv at
prøve.

Fra : Frandsen

Dato : 15-08-05 09:54

> [...]
>
> http://www.gamerankings.com/htmlpages2/914954.asp
>
> Den får alt fra 1 til 5 stjerner, så jeg bliver nok nødt til selv at

Jeg køber det i hvert fald. Det er nok ikke værre end de 2 andre spil.