Schlagermusikken sat til vægs af Dansk roc~
Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 10:24

Schlagermusikken kan godt gå hjem og lægge sig, skriver BT:
http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=384360/

/Alex

Fra : Who killed Bambi?

Dato : 31-08-05 12:17

Alex Linaa skrev:

> Schlagermusikken kan godt gå hjem og lægge sig, skriver BT:
> http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=384360/
>

> /Alex

Jeg vil ærligt talt hellere høre Dorthe Kollo og Gitte Hænning. Jeg
forstår ikke det hype der er omkring dansk pølsevognsrock i dag. Det
meste af det, er jo plagieret af den engelske indiescene og indbyrdes
relationer alligevel. Jeg mener, er det ikke snart ved at være
kedeligt med alt den patetiske melankoli og weltschmertz? Ja, du er
meget ked af det, det forstår jeg, men det er ikke en forudsætning
for at du står på en scene, tøsedreng. I det mindste har
pigtrådsrocken en mere reel opfattelse af sig selv og sit publikum...

-Kill your idols

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 31-08-05 15:08

Who killed Bambi? wrote:

> [...]
> forstår ikke det hype der er omkring dansk pølsevognsrock i dag. Det
> meste af det, er jo plagieret af den engelske indiescene og indbyrdes

Og dine nævnte favoritter er plagiater af tysk slagermusik, hvad er
forskellen, at du ikke kan li det, gør det vel ikke automatisk dårligt ?

/Sv-e

Fra : Steen Jensen

Dato : 31-08-05 15:25

Who killed Bambi? <syncutup@ofir.dk> wrote:

> [...]
> relationer alligevel. Jeg mener, er det ikke snart ved at være
> kedeligt med alt den patetiske melankoli og weltschmertz?

Det var sjovt, især når 'underskriften' er et rip-off fra det store
udland

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 31-08-05 12:06

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> Schlagermusikken kan godt gå hjem og lægge sig, skriver BT:
> http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=384360/
>

> /Alex

Det er faneme' rart at se at tyskerne endelig er ved at komme til fornuft på
det område også!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-08-05 21:11

Aragorn Elessar wrote:
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message

> Det er faneme' rart at se at tyskerne endelig er ved at komme til fornuft på
> det område også!

"Kashmir, Nephew, Carpark North og Saybia"
hmmm... fornuft?

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-09-05 10:18

"Robert Eriksen" <ROEblåbærgrød@adr.dk> wrote in message

> "Kashmir, Nephew, Carpark North og Saybia"
> hmmm... fornuft?

Det er da bedre end det der schlagerbræk!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 31-08-05 15:29

> Schlagermusikken kan godt gå hjem og lægge sig, skriver BT:
> http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=384360/

Jeg synes du sagde rock? Jeg foretrækker faktisk slagere i forhold til
Nephew...

Fra : Who killed Bambi?

Dato : 31-08-05 18:27

Forskellen ligger nok i at schlager ikke overeksponeres i samme grad
som melanKOrocken gør. Jeg var sikkert også blevet træt af pigtråd
i løbet af ingen tid, hvis the voice pludselig bestemmer sig for at
det bare er the shit. Det er måske også bare galde. Hele
musikbranchen er forloren efter min smag. Man tør ikke satse på nye
ting og musikkerne hopper bare med på vognen, fordi de får en
røvfuld penge og en ordentlig ladning blow ud af det. Man kan bare
håbe på at den spirende piratvirksomhed efterhånden får kvalt
pladegiganterne, så der måske bliver grobund for en ny scene.
I øvrigt er der da ingen der kan tage det der Nephew lort seriøst.
Helt ærligt! Jeg mener bandet er blevet berømt på at ham der
pauseklovnen fra DR2 spiller i det. Hvor plat kan det være, når
bandet har eksisteret hen i retning af ti år.

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 31-08-05 20:44

Who killed Bambi? wrote:
> [...]
> pauseklovnen fra DR2 spiller i det. Hvor plat kan det være, når
> bandet har eksisteret hen i retning af ti år.

Hvis du ikke kan li det, så lad dog være med at høre på det, fordi nogle
har succes behøver man jo ikke ønske dem ondt, for mit vedkommende
stoppede det rigtigt spændende musik med Led Zeppelin/Jimmi Hendrix, men
jeg foragter da ikke alle andre musikudøvere som har vind i sejlene af
den grund. Smag kan man ikke diskutere, men håndværket er til debat, så
hvis det ellers er ok, er genren for mig ligegyldig, der kan være godt
og skidt i dem alle.

/Sv-e

Fra : Who killed Bambi?

Dato : 31-08-05 18:28

Ja, det er herre sjovt...

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 31-08-05 18:32

On Wed, 31 Aug 2005 11:23:43 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

>Schlagermusikken kan godt gå hjem og lægge sig, skriver BT:
>http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=384360/

Sådan en artikel ville være noget mere interessant hvis den
indeholdt nogle salgstal.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 09:05

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en artikel ville være noget mere interessant hvis den
> indeholdt nogle salgstal.

Rolig nu, det var en joke

Overskriften var et palgiat af en vis person fra Furs retorik, og BT kan vel
næppe betegnes som den mest seriøse kilde til noget som helst

/Alex

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 01-09-05 23:31

On Thu, 1 Sep 2005 10:05:03 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>
>Overskriften var et palgiat af en vis person fra Furs retorik, og BT kan vel
>næppe betegnes som den mest seriøse kilde til noget som helst

Jeg er sådan set bedøvende ligeglad med den relative popularitet af
schlager, dansktop og ringinæsentæppebankermusik. Det jeg savner når
jeg læser en sådan artikel om hvor populære nogle danskere er i det
store udland, er nogle konkrete tal for hvor populære de faktisk er.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-05 15:40

> [...]
> jeg læser en sådan artikel om hvor populære nogle danskere er i det
> store udland, er nogle konkrete tal for hvor populære de faktisk er.
_____

Lad mig lige smide en reklame ind her, i forbindelse med slager-skriveriet.

Lørdag aften kl. 20.15 på ZDF går det årligt tilbagevendende europæiske
MELODI GRAND PRIX DER VOLKSMUSIK i luften.

Deltagerlandene er Tyskland, Østrig, Svejts og Italien. (Italien har
forøvrigt forladt det muslimske (europæiske) MGP og er nu kun med i melodi
grand prixet for slagermusik.

Dette grand prix kan nærmest forstås som fortsættelsen af deteuropæiske
melodi grand prix, som ikke længere er hvad det har været.

"Melodi Grand Prix der volksmusik" spiller nøjagtigt den stil som vi kendte
dengang Kirsten og Søren og Mabel og hvad ved jeg, var med. Rigtig
lyttevenlig synge-med-musik.

Fra hvert land deltager 4 udvalgte sange og dem fra Tyskland er alle 4
fantastiske.

Der deltager "Captain Cook und seine goldene saxofone" (Kan sammenlignes med
"Vikingarna"

Der deltager en pige på 13 år som synger "Schek mei dock ein bishen zeit"
(Giv mig dog en smule tid). Hendes sangstil er som "Nicole" som engang vandt
MGP med en sang som hed noget i retning af "Ein bishen freiheit". Jeg husker
ikke præsis sangtitlen.

Der deltager en dreng på 13 år som synger en sang som hedder "Rote rosen".
Hans stil er lidt hen af "Lille Bo - Familien Andersen"

Den 4 sang var noget "Kim og Hallo"-agtigt noget

Det bliver rigtigt spændende på lørdag. I skulle prøve at se med og få en
fornemmelse af hvad rigtig velkomponeret slagermusik er for noget. Mange
taler om genren uden egentligt at have en viden om hvordan det lyder. Prøv
det - prøv det

ZDF LØRDAG KL: 20.15 DIREKTE FRA SIDSTE ÅRS VINDERLAND ØSTRIG. Der
sendes direkte fra Zyrich

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-09-05 19:00

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:431efb66$0$2344$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Lad mig lige smide en reklame ind her, i forbindelse med
slager-skriveriet.

> Lørdag aften kl. 20.15 på ZDF går det årligt tilbagevendende europæiske
> MELODI GRAND PRIX DER VOLKSMUSIK i luften.

Nu igen!! Det er sgu da kun nogle få måneder siden du annoncerede, at det
såkaldte schlager Grand Prix skulle løbe af stablen på en af
lederhosen-kanalerne sydpå. Hvormange gange om året holder man det årlige
"rigtige" Grand Prix dernede

> Deltagerlandene er Tyskland, Østrig, Svejts og Italien. (Italien har
> forøvrigt forladt det muslimske (europæiske) MGP og er nu kun med i melodi
> grand prixet for slagermusik.

Nu kører du igen frem med dit smålumre skurvognssnak fra havnegrillen på Fur
om muslimer...ak ja

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-05 08:45

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> såkaldte schlager Grand Prix skulle løbe af stablen på en af
> lederhosen-kanalerne sydpå. Hvormange gange om året holder man det årlige

Én gang, fordelt over 12 måneder. Så kan man nemlig lægge seertallene
sammen, og får det til at se ud som om der faktisk er nogen der interesserer
sig for det

/Alex

Fra : Who killed Bambi?

Dato : 31-08-05 22:21

Ovenstående handler jo ikke om indholdet (som jeg godt nok heller ikke
synes om, men fred være med det), men netop den måde markedet ser ud
på. Pladeindustrien står jo i dødvande.

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 01-09-05 08:19

Who killed Bambi? wrote:
> Ovenstående handler jo ikke om indholdet (som jeg godt nok heller ikke
> synes om, men fred være med det), men netop den måde markedet ser ud
> på. Pladeindustrien står jo i dødvande.

Hvorfor så gøre oprør nu, den har jo været ydderst kommerciel siden
80erne, og så længe folk køber diverse bræk udgivelser, så længe
producere de, lav noget dødspændende musik istedet

/Sv-e

Fra : Who killed Bambi?

Dato : 01-09-05 09:56

Haha, netop. Men hvem har nogensinde sagt at masserne var dem der tog
de progressive tiltag. Hvis ikke feudalherren og hofarkitekten havde
været aldeles diktatoriske i deres hverv, havde vi ikke haft noget af
al den smukke arkitektur vi kan se i dag rundt omkring i Kbh.
eksempelvis. Min pointe er at sommetider må man træffe beslutninger,
der kan virke stærkt kontroversielle, men på længere sigt måske vil
have en gavnlig indvirken på udviklingen.

Jeg kan desværre ikke lave noget dødspændende musik, det er jeg for
reaktionær til, men der sidder sikkert en eller anden gut derude som
bare har the next big thing under kødhjelmen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-09-05 15:53

> Schlagermusikken kan godt gå hjem og lægge sig, skriver BT:
> http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=384360/
>

> /Alex

Underligt nok rører de store tyske offentige tv-kanaler næsten ikke ved
andet end slagermusik. Og der tales om slagermusik i stride strømme, nogle
gange i timevis både fredag og lørdag aften. Jeg tror aldrig jeg har hørt en
rock-plade på ARD eller ZDF.

Forresten slal "Kisser og Søren" (Kendt for "Musik er dynamit") snart
medvirke i et af de toneangivende store landsdækkende slagershow. Det må
være "Musikantenstadl" eller "Feste der volksmusik".

Hilsen Åge