Depeche Mode –Precious. Tilgængelig p
Fra : Peter

Dato : 22-08-05 11:37

Besynderligt - den har jo først release til oktober?

/Peter

Fra : rosenauer.dk

Dato : 22-08-05 12:11

> Besynderligt - den har jo først release til oktober?

P3 spiller den også i dag - så et eller andet er vist ændret :)

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Henrik F

Dato : 24-08-05 15:30

> P3 spiller den også i dag - så et eller andet er vist ændret :)

Mange pladeselskaber er begyndt at gøre single-tracks tilgængelige for
digitalt salg på samme tid som man servicere radioer og det er grunden til
Depeche Mode allerede findes på bl.a. i-Tunes. (Nummeret gik til radioer i
mandags).

Desuden får nogle butikker der sælger digital download tit nummeret
eksklusivt. Af danske tiltag bør her nævnes payload.dk, der får mange
upcoming danske kunstnere eksklusivt inden de udsendes kommercielt.

Spørger I mig, så tror jeg det fysiske singel-salg om et år er forsvundet -
denne her form for salg er langt mere fornuftig og oplagt, da over 96% af
det salg der er på nettet er på enkelte tracks.

Singlesalget er i dag meget minimalt - for eksempel kan et salg på omkring
50 eksemplarer af en single på en uge i Danmark ofte betyde en plads på
Single TOP 20.

/Henrik F

Fra : ASKF

Dato : 25-08-05 11:47

Henrik F ytrede sig i <430c846c$0$68309$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>
med dette:

> [...]
>50 eksemplarer af en single på en uge i Danmark ofte betyde en plads på

Tja, hvis Playlouder får succes i UK med deres nye tiltag, er det jo
ikke sikkert at der bliver plads til så mange netbutikker om få år.

<http://www.modspil.dk/itpolitik/fri_fildeling_p__internettet_p__vej_.html>
" Et første skridt lader i al fald til at være taget. Den engelske
Internetudbyder Playlouder MSP har ifølge The Guardian indgået en aftale
med SonyBMG (verdens næststørste pladeselskab) og en række uafhængige
pladeselskaber om en kollektiv licens for udveksling af musik på deres
netværk.

Dette betyder, at deres kunder for £26 om måneden for ikke alene en
bredbåndsforbindelse, men også en licens til frit at downloade og sende
musik til andre brugere på samme netværk. "

Jeg vil helt sikkert gerne betale lidt ekstra for min forbindelse, hvis
jeg lovligt kan udveksle musik med andre over P2P, især hvis FLAC bliver
mere udbredt til dette.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Peter T.

Dato : 22-08-05 12:11

Peter ristede følgende runer:

> Besynderligt - den har jo først release til oktober?

Det skyldes muligvis, at den har cirkuleret på p2p-serverne i et kort
stykke tid. For en polak blev forleden knaldet for at have delt den
med andre.

--
Peter T.

ham med signaturen...