/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
axelmusic.dk
Fra : digi


Dato : 15-08-05 17:02

Deres R1 titeler, bliver de sendt fra danmark ?

 
 
sniper_Nolight (15-08-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 15-08-05 16:52

..
> Deres R1 titeler, bliver de sendt fra danmark ?

holland og tyskland - brug evt deres service via messenger hvis du har
spørgsmål - de er flinke til at svare. (service@axelmusic.com)

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Sean Pedersen (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Sean Pedersen


Dato : 15-08-05 16:55

> Deres R1 titeler, bliver de sendt fra danmark ?

Nej,

Fra axelmusik.dk:

Alle priser i Club Raccoon er inkl. alle afgifter i EU. Dine varer bliver
samlet på lagre i Tyskland og Holland hvor de udsættes for EU
afgifter/moms/told. Herfra sendes de til dig via det Tyske eller Hollandske
postvæsen. Når de når til Danmark, tager Post Danmark over. Erfaring viser
at dette er den mest pålidelig service til prisen og alle 3 nævnte
postvæsner udfører generelt et stabilt og sikkert job. Da varerne således
allerede er i EU inden de sendes videre til dig, risikerer du IKKE at blive
udsat for extra gebyrer.




Peter B. Juul (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 15-08-05 17:31

"Sean Pedersen" <seanp@kolibrinet.invalid> writes:

> Alle priser i Club Raccoon er inkl. alle afgifter i EU. Dine varer bliver
> samlet på lagre i Tyskland og Holland hvor de udsættes for EU
> afgifter/moms/told.

Her er det specielt væsentligt, at Axelmusic betaler told og moms. De
fleste net-butikker, der handler med R1 laver i stedet en masse
narrestreger for at _undgå_ told og moms.

Club racoon er den lovligste måde at købe R1 på
--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,
I speak only 0}._.{0 all my base
for myself. O/ \O are belong to you"

Brian P (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 15-08-05 17:34


Sean Pedersen wrote:
> Når de når til Danmark, tager Post Danmark over. Erfaring viser
> at dette er den mest pålidelig service til prisen og alle 3 nævnte
> postvæsner udfører generelt et stabilt og sikkert job. Da varerne således
> allerede er i EU inden de sendes videre til dig, risikerer du IKKE at blive
> udsat for extra gebyrer.

Jeg ved nu ikke helt mht. Post Danmarks pålidelighed, selv har jeg
mistet adskillige forsendelser, både som modtager og som afsender.
Faktisk har jeg haft så mange dårlige erfaringer med postuvæsenet,
at jeg i dag ikke tøver med at fraråde folk at benytte PostDK til
vigtige forsendelser.

Imidlertid har netop Axel vist sig enormt flinke mht. at erstatte
bortkomne forsendelser. Fornylig havde jeg bestilt The Simpsons
5.sæson, og den dukkede aldrig op. Men da jeg mailede Axel herom var
der - mod forventning - slet ingen slinger i valsen. Sjældent har jeg
oplevet en bedre service. Tak til Rasmus fra Axelmusic, hvis han skulle
læse med her


Peter B. Juul (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 15-08-05 17:51

"Brian P" <kanal@klog.dk> writes:

> Sean Pedersen wrote:
> > Når de når til Danmark, tager Post Danmark over. Erfaring viser
> > at dette er den mest pålidelig service til prisen
[..]>
> Jeg ved nu ikke helt mht. Post Danmarks pålidelighed, selv har jeg
> mistet adskillige forsendelser, både som modtager og som afsender.

Det er du ikke ene om. Jeg har endda formået at miste en forsendelse,
hvor buddet HAVDE droppet "din pakke ligger på posthuset"-sedlen ind
af døren.

Og Post DK nægter at der er et problem - jeg klagede helt op på
top-niveau, men der er lovbestemmelser, der fritager Post DK for
ansvar, selv i sager som min, hvor det bevisligt er buddet eller
posthus-personalet, der har taget en film hjem.

MEN: Club Racoon skriver faktisk, at det er den mest pålidelige service til
prisen, ikke at der aldrig er problemer. ALLE budtjenester lider under
tyveri. Meget tyveri endda. Og det kan åbenbart betale sig bare at
gensende forsvundne pakker i stedet for at skifte til et andet
selskab.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

ML-78 (15-08-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 15-08-05 18:27

Peter B. Juul skrev:

> Det er du ikke ene om. Jeg har endda formået at miste en forsendelse,
> hvor buddet HAVDE droppet "din pakke ligger på posthuset"-sedlen ind
> af døren.

Det har jeg også oplevet.

> Og Post DK nægter at der er et problem - jeg klagede helt op på
> top-niveau, men der er lovbestemmelser, der fritager Post DK for
> ansvar, selv i sager som min, hvor det bevisligt er buddet eller
> posthus-personalet, der har taget en film hjem.

Det var mærkeligt. Da det skete for mig havde jeg ingen problemer med at
få erstattet værdien. Jeg bestilte pakken igen og skulle bare sende den
nye faktura til PostDK og beløbet blev så refunderet.


ML-78


ML-78 (15-08-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 15-08-05 18:29

Brian P skrev:

> Imidlertid har netop Axel vist sig enormt flinke mht. at erstatte
> bortkomne forsendelser. Fornylig havde jeg bestilt The Simpsons
> 5.sæson, og den dukkede aldrig op. Men da jeg mailede Axel herom var
> der - mod forventning - slet ingen slinger i valsen.

Det er nu ret typisk for seriøse onlineforhandlere - altså at man får
erstattet bortkomne forsendelser uden brok. Jeg har i hvert fald aldrig
været ude for andet.


ML-78


Brian P (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 15-08-05 18:49


ML-78 wrote:
> Peter B. Juul skrev:
>
> > Det er du ikke ene om. Jeg har endda formået at miste en forsendelse,
> > hvor buddet HAVDE droppet "din pakke ligger på posthuset"-sedlen ind
> > af døren.
>
> Det har jeg også oplevet.
>
> > Og Post DK nægter at der er et problem - jeg klagede helt op på
> > top-niveau, men der er lovbestemmelser, der fritager Post DK for
> > ansvar, selv i sager som min, hvor det bevisligt er buddet eller
> > posthus-personalet, der har taget en film hjem.
>
> Det var mærkeligt. Da det skete for mig havde jeg ingen problemer med at
> få erstattet værdien. Jeg bestilte pakken igen og skulle bare sende den
> nye faktura til PostDK og beløbet blev så refunderet.

Jeg har kun een gang prøvet at klage og - der var dog ikke nogen
anmeldelsesblanket - ligesom Peter var det min erfaring, at det ikke
kunne betale sig. Svaret fra højeste klageinstans var, at der ikke var
flere ankeinstanser og at Post Danmark var uden erstatningsansvar ift.
den og den lov (brevforsendelsesloven, eller hvad den nu hedder).
Desværre tror jeg ikke, jeg har korrespondancen længere, men den var
ret kafkask. Selv om jeg kunne bevise at pakken var afsendt med det der
dengang (det har været ca. i 2001) hed "ekspres" fra et navngivent
postkontor og selvom modtageren på tro og love erklærede, at
forsendelsen aldrig var modtaget, herskede der i virkeligheden omvendt
bevisbyrde. Det var op til os at BEVISE, at pakken ikke var modtaget.
Og det kunne vi ikke.
I mit tilfælde var det i øvrigt en, i hvert fald på det tidspunk,
uopdrivelig film, som var forsvundet. Jeg var fuldstændig ligeglad med
pengene.


Brian P (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 15-08-05 18:51


ML-78 wrote:
> Brian P skrev:
>
> > Imidlertid har netop Axel vist sig enormt flinke mht. at erstatte
> > bortkomne forsendelser. Fornylig havde jeg bestilt The Simpsons
> > 5.sæson, og den dukkede aldrig op. Men da jeg mailede Axel herom var
> > der - mod forventning - slet ingen slinger i valsen.
>
> Det er nu ret typisk for seriøse onlineforhandlere - altså at man får
> erstattet bortkomne forsendelser uden brok. Jeg har i hvert fald aldrig
> været ude for andet.

Ikke bare var der ingen brok. Det skete nærmest med dags varsel - og
med en smiley! Det har jeg bare aldrig været ude for før...


Lars Hoffmann (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-08-05 19:03

Brian P wrote:

> Ikke bare var der ingen brok. Det skete nærmest med dags varsel - og
> med en smiley! Det har jeg bare aldrig været ude for før...

Samme behandling fås fra cd-wow, amazon.com, play.com, dvdboxoffice.com,
sendit.com (før hed de blackstar.co.uk), futureent.com og sikkert endnu flere.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Brian P (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 15-08-05 19:04


Lars Hoffmann wrote:
> Brian P wrote:
>
> > Ikke bare var der ingen brok. Det skete nærmest med dags varsel - og
> > med en smiley! Det har jeg bare aldrig været ude for før...
>
> Samme behandling fås fra cd-wow, amazon.com, play.com, dvdboxoffice.com,
> sendit.com (før hed de blackstar.co.uk), futureent.com og sikkert endnu flere.

Fedt, så har de jo god service! Men har du - seriøst - erfaringer med
at have mistet forsendelser fra samtlige de forhandlere, du nævner?

I så fald må det stå virkelig grelt til med Postomdelingen.


Peter Bjerre Rosa (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 15-08-05 19:10

Brian P skrev:

> Fedt, så har de jo god service! Men har du - seriøst - erfaringer med
> at have mistet forsendelser fra samtlige de forhandlere, du nævner?
>
> I så fald må det stå virkelig grelt til med Postomdelingen.

Jeg har mistet forsendelser fra et par af dem, og derudover også fra andre
forhandlere. Alle har sendt en ny film af sted med det samme. Men ja - det
står uhyggeligt grelt til med postomdelingen, baseret ud fra mine egne
erfaringer.

--
Mvh. Peter



ML-78 (15-08-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 15-08-05 19:20

Brian P skrev:

>> Samme behandling fås fra cd-wow, amazon.com, play.com,
dvdboxoffice.com,
>> sendit.com (før hed de blackstar.co.uk), futureent.com og sikkert
endnu flere.

> Fedt, så har de jo god service! Men har du - seriøst - erfaringer med
> at have mistet forsendelser fra samtlige de forhandlere, du nævner?
>
> I så fald må det stå virkelig grelt til med Postomdelingen.

Jeg har haft erfaringer med mistede forsendelser fra de fleste af de
nævnte, men ud af det samlede antal forsendelser jeg har fået i de år
jeg har handlet på nettet er det dog kun sket ret sjældent.


ML-78


Lars Hoffmann (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-08-05 22:24

Brian P wrote:

> Fedt, så har de jo god service! Men har du - seriøst - erfaringer med
> at have mistet forsendelser fra samtlige de forhandlere, du nævner?

Ja, Egen erfaring fra alle steder. Hos Amazon var det dog bøger og ikke film
det handlede om.

> I så fald må det stå virkelig grelt til med Postomdelingen.

Jeg har også købt på den anden side af 500 film online, så jeg tror ikke
procentvis at jeg har flere problemer end så mange andre med posten.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Brian P (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 15-08-05 19:20


Peter Bjerre Rosa wrote:
> Brian P skrev:
>
> > Fedt, så har de jo god service! Men har du - seriøst - erfaringer med
> > at have mistet forsendelser fra samtlige de forhandlere, du nævner?
> >
> > I så fald må det stå virkelig grelt til med Postomdelingen.
>
> Jeg har mistet forsendelser fra et par af dem, og derudover også fra andre
> forhandlere. Alle har sendt en ny film af sted med det samme. Men ja - det
> står uhyggeligt grelt til med postomdelingen, baseret ud fra mine egne
> erfaringer.

Det er u-hyggeligt...

Men fedt at forhandlerne er fleksible, når nu PostDanmark ikke er det.


Man må håbe, at de indberetter sagerne til PostDanmark, så ledelsen
her også er opmærksom på, hvor grelt det står til.

Og at det på en eller anden måde - på sigt, som de siger - kommer
til at smitte af på servicen overfor privatkunder, hvis private
forsendelser til andre privatkunder er bortkommet. Det er i denne
kategori de fleste af mine egne (dårlige) erfaringer med Post Danmark
hører hjemme, og hidtil har jeg ikke mødt nogen imødekommenhed fra
Foretagendet.


Lars Hoffmann (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-08-05 22:26

Brian P wrote:

> Man må håbe, at de indberetter sagerne til PostDanmark, så ledelsen
> her også er opmærksom på, hvor grelt det står til.

Jeg bor i Spanien, så det er ikke kun post-DK der har dette problem. Jeg er
sikker på at ledelsen af postvæsenerne er ganske klar over problemet, men en
monopol situation er aldrig særlig motiverende for at lave (dyre) forbedringer.

digi (15-08-2005)
Kommentar
Fra : digi


Dato : 15-08-05 21:11

Tak for infoen ang. axelmusic m.fl., godt de er så flike
men det med post danmark er uhygggligt at læse om,
sikken en gang fup, det er lige stof til et forbrugerprogram,
sæt en chip i pakken, fx 200stk. og se hvormange der kommer
frem til folk, de pakker der så er blevet "bortkommet"
bliver så sporet hjem til dem der har tyvstjålet dem! , men det er nok
ønsketænkning

Jim Andersen (16-08-2005)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 16-08-05 11:43

digi wrote:
> men det med post danmark er uhygggligt at læse om,
> sikken en gang fup, det er lige stof til et forbrugerprogram,
> sæt en chip i pakken, fx 200stk. og se hvormange der kommer
> frem til folk, de pakker der så er blevet "bortkommet"
> bliver så sporet hjem til dem der har tyvstjålet dem! , men det er nok
> ønsketænkning

Nu fulgte jeg ikke liiiige med i aviser/tv fordi jeg mente problemet var
kendt viden om i disse kredse, men jeg er sikker på at der for ganske kort
tid siden netop blev lavet noget lignende, hvor det blev dokumenteret sort
på hvidt (eller de blev snuppet pr overvågning) at en del af PestDK's
medarbejdere var endog meget langfingrede.

Var deres lalleglade undskyldning ikke noget med "jamen det var jo i
ferieperioden, dér må vi tage alskens pak ind som afløsere, og blæse på
vores kunder".

/jim



MM (15-08-2005)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 15-08-05 16:27

> Deres R1 titeler, bliver de sendt fra danmark ?

Nej, det gør de ikke, sverige, holland og tyskland plejer de vist at komme
fra...

~MM



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408804
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste