Solcelleanlæg til havehus?
Fra : Lars Jensen

Dato : 06-06-01 21:03

Nogen der har erfaring med solcelleanlæg til brug i kolonihavehuse
m.v.? Både hvad angår pris, kvalitet, mulige forhandlere, eventuel
selvbyg osv.

Jeg har brug for et (billigt) anlæg, som kan drive et par små lamper,
en radio eller et lille 5,5 tommer TV et par timer hver aften samt en
mindre køleboks i tre-fire timer. Fortrinsvis i de otte lyseste
måneder om året. Jeg har overvejet en kombination af vind- og
sol-energi, men er i tvivl om det kan betale sig.
Vi bruger i øjeblikket flaskegas til lys og køleboks og batterier til
underholdningen, men regner med at solenergi er billigere i længden.

På forhånd tak

Lars

Fra : havesider.dk

Dato : 07-06-01 02:14

"Lars Jensen" <larsj@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
batterier til
> underholdningen, men regner med at solenergi er billigere i

Jeg har på et eller andet tidspunkt set en annonce om solceller
til campingvogne, så du kan da prøve en campingvognforhandler.

Mvh
Leif Johansen

Fra : Ole Jensen

Dato : 07-06-01 13:03

Prøv at kontakte www.grenaa-marine.dk

Hilsen Ole

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-06-01 09:53

Ellers prøv denne link

http://www.jubii.dk/Naturvidenskab_Teknik/Energi/Solenergi/

Der er forskelligt.

Jørgen
jjn@mail.sonofon.dk

Prøv Jensen's "fanstastiske" web ting.
www.banankongen.dk

Lars Jensen <larsj@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:652thtga6b6huer4en6nk0vlrai3fih7hf@4ax.com...

Fra : Jean Seeberg

Dato : 15-06-01 00:51

Jeg har monteret en generator på en gammel cykel, som så levere strøm til et
batteri.
Når så det er ved at være lidt flad for strøm, kommer konen og cykler en
tur.
3 fluer med et smæk, jeg får strøm, konen motion og hun har aldrig langt
hjem, når hun er flad.
Jean