Ny kompressor igen, men denne gang kvalite~
Fra : Bjarne K

Dato : 07-09-05 11:41

Jeg har nu prøvet 2 gange med de billige kompressore. Den ene hold et år
og den anden Bilka model er stået af efter 14 dage. Nu gider jeg ikke
mere, og vil gerne have en stor model, men også et godt mærke.

Hvad skal man købe i prisklassen 2-4kkr

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-05 12:02

Jeg har en mindre Güde, den er jeg meget glad for.
mvh
Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 07-09-05 12:36

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
Jeg har en mindre Güde, den er jeg meget glad for.
mvh
Christian

Købt hvor ?, mener at have set dem hos silvan, men er ikke sikker.

Skal ikke bruge den så tit, men når den bliver brugt er det mange timer
af gangen. Er igang med at renovere et gammelt hus, så den anvendes til
f.eks luftmejsel mm.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

p.s. Undskyld jeg sprørger, men er der en bestemt grund til at du bruger
googlegroups til at skrive indlæg, isteder for at bruge en alm
newsreader som f.eks Outlook Express.

Fra : Martin Bak

Dato : 07-09-05 13:18

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal ikke bruge den så tit, men når den bliver brugt er det mange timer
> af gangen. Er igang med at renovere et gammelt hus, så den anvendes til

Når du bruger den til den slags, skal du sørge for, at den leverer rigeligt
luft/min. Ellers vil maskinen køre konstant under arbejdet og slutteligt
bryde sammen. Kig efter en to-cylindret V-udgave fra KGK. Den kan klare
mosten. Køb hellere en brugt kraftig maskine, end en svagere ny. De små
hobbymaskiner er ikke til andet end lidt tryklufts rensning og en
stiftepistol i ny og næ.
Güde er så vidt jeg kan vurdere et salgsnavn, altså deres produkter kommer
fra vidt forskellige producenter og har bare fået den samme blå farve og
logo på. Altså ingen direkte sammenhæng mellem navn og evt. kvalitet.

Martin

Fra : Bjarne K

Dato : 07-09-05 14:23

> [...]
og
> logo på. Altså ingen direkte sammenhæng mellem navn og evt. kvalitet.

Har lige checket priser på KGK, og tror at selv en brugt 2cyl langt vil
overstige de pr. håndøre jeg er parat til at kaste efter en kompressor.
Overvejer lidt om jeg ikke skulle købe en elektrisk borehammer istedet,
idet det primært er den type arbejde jeg laver.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Bjarne K

Dato : 07-09-05 14:28

"Bjarne K" <kanfaaes@hvis.ønskes> wrote in message
> [...]
istedet,
> idet det primært er den type arbejde jeg laver.

Og dog, havde kun checket ny priser, og havde fundet en med samme
specifikationer som min Bilkamodel til 2800,-
Men har lige checket på dba og her kan man faktisk få en brugt 2 cyl.
til ca. 2500, overvejere videre.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-05 13:10

> Købt hvor ?, mener at have set dem hos silvan, men er ikke sikker.

Den var på tilbud hos Råd&Dåd.

>Skal ikke bruge den så tit, men når den bliver brugt er det mange timer
>af gangen. Er igang med at renovere et gammelt hus, så den anvendes til
>f.eks luftmejsel mm.

Den er nok for lille til en luftmejsel, men ellers er den fin nok.
Er selv i gang med at renovere en ældre landejendom, så den bruges
flittigt.

>p.s. Undskyld jeg sprørger, men er der en bestemt grund til at du bruger
>googlegroups til at skrive indlæg, isteder for at bruge en alm
>newsreader som f.eks Outlook Express.

Adgangsmæssige begrænsninger

mvh
Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 07-09-05 13:21

> Købt hvor ?, mener at have set dem hos silvan, men er ikke sikker.

> Den var på tilbud hos Råd&Dåd.

Vil lige ligge vejen forbi på vej hjem, og se hvad de har.

>Den er nok for lille til en luftmejsel, men ellers er den fin nok.
>Er selv i gang med at renovere en ældre landejendom, så den bruges
>flittigt.

Samme her. Er nået til betongulvet i bad og bryggers.

> Adgangsmæssige begrænsninger

Google er da også fint nok, det eneste der er lidt irreterende er at OE
(har ikke checket andre) ikke kan indsætte > foran citeret tekst, når
det kommer via Google.

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-05 13:25

Bjarne K wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

> Vil lige ligge vejen forbi på vej hjem, og se hvad de har.

Det er et stykke tid siden.

> Samme her. Er nået til betongulvet i bad og bryggers.

Er i gang med hesteboksene.

> Google er da også fint nok, det eneste der er lidt irreterende er at OE
> (har ikke checket andre) ikke kan indsætte > foran citeret tekst, når
> det kommer via Google.

Det går da fint nok

mvh

Christian

Fra : Bjarne K

Dato : 07-09-05 13:32

Bjarne K wrote:
> [...]

OE
> (har ikke checket andre) ikke kan indsætte > foran citeret tekst, når

Det går da fint nok
________________________________
Mener du det jeg har skrevet, for så er det lavet manuelt. F.eks denne
gang har jeg ikke lavet det

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-05 13:27

Martin Bak wrote:
> Güde er så vidt jeg kan vurdere et salgsnavn, altså deres produkter kommer
> fra vidt forskellige producenter og har bare fået den samme blå farve og
> logo på. Altså ingen direkte sammenhæng mellem navn og evt. kvalitet.

Hvis du mener ligesom TopCraft etc. så tror jeg ikke du har ret.
http://www.guede.com/

mvh
Christian

Fra : Martin Bak

Dato : 07-09-05 13:42

Martin Bak wrote:
> [...]
> logo på. Altså ingen direkte sammenhæng mellem navn og evt. kvalitet.

Hvis du mener ligesom TopCraft etc. så tror jeg ikke du har ret.

Det er lidt svært at vurdere ud fra deres side, synes jeg (også fordi man
ikke kan vælge at se siden på et sprog ;)
Jeg har fået det indtryk fordi, at jeg har set produkter der tidligere havde
andre navne/farver, pludselig være lyseblå og hedde Güde.
Det har været tilfældet med mindre geringssave, stiftepistoler og, såmænd en
kompressor, der ihvetfald at se til, er fuldstændig identisk med min egen
KGK mini 250 Ja altså bortset fra farven og navnet..

Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-05 14:43

Martin Bak wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået det indtryk fordi, at jeg har set produkter der tidligere havde
> andre navne/farver, pludselig være lyseblå og hedde Güde.

Kunne måske snarere været tale om at Güde laver OEM værktøj ?

> Det har været tilfældet med mindre geringssave, stiftepistoler og, såmænd en
> kompressor, der ihvetfald at se til, er fuldstændig identisk med min egen
> KGK mini 250 Ja altså bortset fra farven og navnet..

Det er svært at finde ud af noget entydigt.

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-05 14:44

Bjarne K wrote:
> [...]
> Det går da fint nok
> ________________________________
> Mener du det jeg har skrevet, for så er det lavet manuelt. F.eks denne

Nej det jeg skriver nu, er skrevet ved at bruge "Besvar"

mvh
Christian

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 08-09-05 08:50

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:1126100644.655909.314080@o13g2000cwo.googlegroups.com...

Bjarne K wrote:
> [...]
> gang har jeg ikke lavet det

Nej det jeg skriver nu, er skrevet ved at bruge "Besvar"

---------------

Ja - Christian - når du svarer på Bjarnes indlæg kan google
finde ud at sætte > foran det citerede, men når vi andre
svarer på dine indlæg kan Outlook ikke finde ud af det.
Det skyldes muligvis at Outlook er dårligt lavet (hvilke
nogen nok vil sige), men problemet opstår fordi indlæggene
fra google er "qouted printable".

/Jakob

Fra : Q

Dato : 07-09-05 23:49

> [...]
> og den anden Bilka model er stået af efter 14 dage. Nu gider jeg ikke
> mere, og vil gerne have en stor model, men også et godt mærke.

En brugt Stenhøj hvis du kan finde en.... Ellers smut forbi Carl F, Sanistål
eller lignende firmaer.. De har de seriøse grejer...

/peter