/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Rettighed
Fra : ksk


Dato : 03-09-05 19:23

måske høre dette ikke til her men jeg prøve ,,

en fotograf for et tip om at en drabsspritbilste vil bliv skud i rette af
den drabs far ,,, jeg formoderen at politi konfisker hans Film / kort ..
hvad har rettighed til disse billede, vil de bliv frigive for til fotograf
igen og må han sælge dem til div avis

KsK




 
 
Bo Bjerre (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 03-09-05 19:42

ksk wrote:
> måske høre dette ikke til her men jeg prøve ,,
>
> en fotograf for et tip om at en drabsspritbilste vil bliv skud i rette af
> den drabs far ,,, jeg formoderen at politi konfisker hans Film / kort ..
> hvad har rettighed til disse billede, vil de bliv frigive for til fotograf
> igen og må han sælge dem til div avis

prøv i jura gruppen, og skån os for den slags opdigtede mærkværdigheder.

Bo //

KsK (03-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 03-09-05 19:46


"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse
news:4319eda3$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> ksk wrote:
>> måske høre dette ikke til her men jeg prøve ,,
>>
>> en fotograf for et tip om at en drabsspritbilste vil bliv skud i rette af
>> den drabs far ,,, jeg formoderen at politi konfisker hans Film / kort ..
>> hvad har rettighed til disse billede, vil de bliv frigive for til
>> fotograf igen og må han sælge dem til div avis
>
> prøv i jura gruppen, og skån os for den slags opdigtede mærkværdigheder.
>
> Bo //


du mener måske ikke det kunne ske og her er der måske lidt flere med den
slags erfaringere

KsK




Frodo Nifinger (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 03-09-05 20:18


"KsK" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
news:4319ef64$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>
> du mener måske ikke det kunne ske og her er der måske lidt flere med den
> slags erfaringere
>
Ret beset er det ikke synderligt ontopic, og værre er, at fotografen istedet
for sine billeder nærmere vil få ubehagelige problemer.
Det ud fra, at det ikke er tilladt at fotografere i retslokaler.
Så hvis han akkurat hiver sit fotografiapperat op i det rigtige øjeblik,
afslører han, at han allerede på forhånd vidste, at drabet skulle ske.
Det er ulovligt at være vidende om en forestående kriminel handling og ikke
aktivt at forsøge at hindre den.
Dermed udsætter fotografen sig for retslige repressalier og en tur i villa
gitterly. Billederne, han har taget, vil sandsynligvis blive brugt som
bevisførelse imod ham og konfiskeres derfor.

Noget ander er, hvis det foregår udenfor og det ikke er muligt at bevise
fotografens hensigter.
Uanset hvad, så er fotografens intentioner uappetitlige, og han fortjener
skridttæsk med en våd tepose for det.

De er noget andet, hvis man tilfældigvis er på det rigtige sted på det
rigtige tidspunkt med sit kamera og får taget et "once in a lifetime"
billede.

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



KsK (03-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 03-09-05 20:49


"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4319f71f$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "KsK" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> news:4319ef64$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>>
>> du mener måske ikke det kunne ske og her er der måske lidt flere med den
>> slags erfaringere
>>
> Ret beset er det ikke synderligt ontopic, og værre er, at fotografen
> istedet for sine billeder nærmere vil få ubehagelige problemer.
> Det ud fra, at det ikke er tilladt at fotografere i retslokaler.
> Så hvis han akkurat hiver sit fotografiapperat op i det rigtige øjeblik,
> afslører han, at han allerede på forhånd vidste, at drabet skulle ske.
> Det er ulovligt at være vidende om en forestående kriminel handling og
> ikke aktivt at forsøge at hindre den.
> Dermed udsætter fotografen sig for retslige repressalier og en tur i villa
> gitterly. Billederne, han har taget, vil sandsynligvis blive brugt som
> bevisførelse imod ham og konfiskeres derfor.
>
> Noget ander er, hvis det foregår udenfor og det ikke er muligt at bevise
> fotografens hensigter.
> Uanset hvad, så er fotografens intentioner uappetitlige, og han fortjener
> skridttæsk med en våd tepose for det.
>
> De er noget andet, hvis man tilfældigvis er på det rigtige sted på det
> rigtige tidspunkt med sit kamera og får taget et "once in a lifetime"
> billede.
>
> --
> Jesper Nielsen
> aka
> Frodo Nifinger
ok takke
KsK




blue (04-09-2005)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 04-09-05 11:36

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4319f71f$0$18639$14726298@news.sunsite.dk:

> Det er ulovligt at være vidende om en forestående kriminel handling og
> ikke aktivt at forsøge at hindre den.

Nej, det er det ikke.



Claus Smith (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Claus Smith


Dato : 04-09-05 15:54

> Nej, det er det ikke.
Er du 100% sikker på det?

Claus Smith



Frodo Nifinger (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 04-09-05 20:41


"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:431acdec$0$222$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4319f71f$0$18639$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Det er ulovligt at være vidende om en forestående kriminel handling og
>> ikke aktivt at forsøge at hindre den.
>
> Nej, det er det ikke.
Jeg kan altså med ren samvittighed tage opstilling ved Køge med mit
fotoudstyr og tage billeder den 11 september af paddehatteskyen over
resterne af København, når den århusianske terrororganisation "El Kvaj Do"
bedre kendt som EKD kl 11:11 detonerer en 20.000 megaton nuklear bombe under
snapstinget på Christiansborg.

Jeg har endda billeder af dem gravende den 2845 meter og 27 cm lange
underjordiske gang med teskeer og bærende jorden bort i underkopper.
Dem kan jeg også sælge et et provinsblad (blir jeg jo nok nødt til, da de
kjøvenhavnske blade ryger med i købet)

Og jeg er fuldt og helt fri for enhver straf, selvom jeg kender planerne ned
til mindste detalje og kender alle deltagende terrorister på for-, efter-
navn og CPR-nummer?

Jeg kan endda ha helt ren samvittighed selvom 1,2 mill danskere forkuller
som tændstikmænd i et brændefyr?

Ironi off

Du har som borger i dette land pligt til at aktivt at hindre forestående
kriminelle handlinger, som du har fået kendskab til.
Det er tilstrækkeligt at underrette politiet.
Og man har pligt til at hjælpe andre i livsfare, så længe man ikke udsætter
sig selv for fare.
Det er faktisk strafbart at ignorere en person i livsfare liggende i
rendestenen uden at gøre noget, hvis personen ikke allerede modtager hjælp.
Igen er det tilstrækkeligt at tilkalde hjælp, hvis man ikke selv kan/vil
hjælpe.

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Povl H. Pedersen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 04-09-05 21:16

In article <431b4de1$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>, Frodo Nifinger wrote:
> Du har som borger i dette land pligt til at aktivt at hindre forestående
> kriminelle handlinger, som du har fået kendskab til.
> Det er tilstrækkeligt at underrette politiet.

Så må du gerne komme med den paragraf andre ikke kan finde.

> Og man har pligt til at hjælpe andre i livsfare, så længe man ikke udsætter
> sig selv for fare.

Denne er korrekt. Man skal hjælpe en anden person i nød.

> Det er faktisk strafbart at ignorere en person i livsfare liggende i
> rendestenen uden at gøre noget, hvis personen ikke allerede modtager hjælp.
> Igen er det tilstrækkeligt at tilkalde hjælp, hvis man ikke selv kan/vil
> hjælpe.

Korrekt. Men man skal ikke gøre noget for at forhindre kriminalitet.
Man skal dog tale sandt hvis man fremstilles som vidne i retten, medmindre
man påberåber sig kildebeskyttelse som journalist.
>

Jens Bruun (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 04-09-05 23:23

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:431b4de1$0$18643$14726298@news.sunsite.dk

> Du har som borger i dette land pligt til at aktivt at hindre
> forestående kriminelle handlinger, som du har fået kendskab til.

Nej. Du er galt på den, Jesper. Det kan godt være, du synes, det er
urimeligt, men du er stadig galt på den.

> Det er faktisk strafbart at ignorere en person i livsfare liggende i
> rendestenen uden at gøre noget, hvis personen ikke allerede modtager
> hjælp. Igen er det tilstrækkeligt at tilkalde hjælp, hvis man ikke
> selv kan/vil hjælpe.

Korrekt.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Morten Wartou (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 05-09-05 07:06


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:431b73d4$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:431b4de1$0$18643$14726298@news.sunsite.dk
>
>> Du har som borger i dette land pligt til at aktivt at hindre
>> forestående kriminelle handlinger, som du har fået kendskab til.
>
> Nej. Du er galt på den, Jesper. Det kan godt være, du synes, det er
> urimeligt, men du er stadig galt på den.

Forkert - hvis det drejer sig om farlige sager. Se her:
http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB02894080?OpenDocument


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Jens Bruun (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 05-09-05 07:23

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk>
skrev i en meddelelse
news:431be04e$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk

> Forkert - hvis det drejer sig om farlige sager. Se her:
> http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB02894080?OpenDocument

Jamen jeg må jo (til dels gi' mig.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Povl H. Pedersen (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 05-09-05 08:25

In article <431be452$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> "Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:431be04e$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk
>
>> Forkert - hvis det drejer sig om farlige sager. Se her:
>> http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB02894080?OpenDocument
>
> Jamen jeg må jo (til dels gi' mig.

Straffeloven findes her: http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20040096029

§ 141. Den, som er vidende om, at nogen af de i §§ 98, 99, 102, 106,
109, 110, 111, 112 og 113 omhandlede forbrydelser mod staten eller de
øverste statsmyndigheder eller en forbrydelse, der medfører fare for
menneskers liv eller velfærd eller for betydelige samfundsværdier,
tilsigtes begået, og som ikke gør, hvad der står i hans magt, for at
forebygge forbrydelsen eller dens følger, om fornødent ved anmeldelse
til øvrigheden, straffes, hvis forbrydelsen bliver begået eller forsøgt,
med bøde eller fængsel indtil 3 år.

paragraf 143 som cfje henviser til er opævet.

Så det er slemme ting det drejer sig om. Statsmyndigheder, Bilka Horsens,
eller menneskeliv.


waal (08-09-2005)
Kommentar
Fra : waal


Dato : 08-09-05 10:18


"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
news:slrndhnsl9.ri.povlhp@ip102.home.terminal.dk...
> In article <431be452$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Jens Bruun
> wrote:
>> "Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk>
>> skrev i en meddelelse
>> news:431be04e$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk
>>
>>> Forkert - hvis det drejer sig om farlige sager. Se her:
>>> http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB02894080?OpenDocument
>>
>> Jamen jeg må jo (til dels gi' mig.
>
> Straffeloven findes her:
> http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20040096029
>
> § 141. Den, som er vidende om, at nogen af de i §§ 98, 99, 102, 106,
> 109, 110, 111, 112 og 113 omhandlede forbrydelser mod staten eller de
> øverste statsmyndigheder eller en forbrydelse, der medfører fare for
> menneskers liv eller velfærd eller for betydelige samfundsværdier,
> tilsigtes begået, og som ikke gør, hvad der står i hans magt, for at
> forebygge forbrydelsen eller dens følger, om fornødent ved anmeldelse
> til øvrigheden, straffes, hvis forbrydelsen bliver begået eller forsøgt,
> med bøde eller fængsel indtil 3 år.
>
> paragraf 143 som cfje henviser til er opævet.
>
> Så det er slemme ting det drejer sig om. Statsmyndigheder, Bilka Horsens,
> eller menneskeliv.

Den del der ikke henviser direkte til paragrafer er meget bred og vil kunne
bringes i anvendelse på et utal af områder.

mvh
Michael
>



Frodo Nifinger (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 05-09-05 11:02


"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:431be04e$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >
> >> Du har som borger i dette land pligt til at aktivt at hindre
> >> forestående kriminelle handlinger, som du har fået kendskab til.
> >
> > Nej. Du er galt på den, Jesper. Det kan godt være, du synes, det er
> > urimeligt, men du er stadig galt på den.
>
> Forkert - hvis det drejer sig om farlige sager. Se her:
> http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB02894080?OpenDocument
>
Puha, reddet på stregen
Takker mange gange.

Nå for resten, så må jeg jo hellere få sat "El kvaj Do" gruppen under lås og
slå.
Jeg havde ellers lige taget fri d. 11/9

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



blue (05-09-2005)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 05-09-05 15:46

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:431c17ad$0$73080$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

>> Forkert - hvis det drejer sig om farlige sager. Se her:
>> http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB02894080?OpenDocument
>>
> Puha, reddet på stregen

Ovenstående ændrer jo ikke på at udsagnet "Det er ulovligt at være vidende
om en forestående kriminel handling og ikke
aktivt at forsøge at hindre den" ikke er korrekt.

Udgangspunktet i dansk ret er helt klart, at man ikke har anmeldelsespligt -
der er så nogle undtagelser, som fremgår af straffelovens §§ 141 og 143.



Frodo Nifinger (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 06-09-05 01:22


"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:431c5a12$0$272$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> >> Forkert - hvis det drejer sig om farlige sager. Se her:
> >> http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB02894080?OpenDocument
> >>
> > Puha, reddet på stregen
>
> Ovenstående ændrer jo ikke på at udsagnet "Det er ulovligt at være vidende
> om en forestående kriminel handling og ikke
> aktivt at forsøge at hindre den" ikke er korrekt.
>
> Udgangspunktet i dansk ret er helt klart, at man ikke har
anmeldelsespligt -
> der er så nogle undtagelser, som fremgår af straffelovens §§ 141 og 143.
>
Meget vel, men det ændrer jo ikke på, at det tænkte eksempel KSK bragte
frem, netop er omfattet af disse undtagelser.

Men jeg vedgår, at jeg var på tynd is, da jeg ikke sondrede mellem typer af
kriminalitet.

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



KsK (03-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 03-09-05 22:34


"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse
news:4319eda3$0$12401$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> ksk wrote:
>> måske høre dette ikke til her men jeg prøve ,,
>>
>> en fotograf for et tip om at en drabsspritbilste vil bliv skud i rette af
>> den drabs far ,,, jeg formoderen at politi konfisker hans Film / kort ..
>> hvad har rettighed til disse billede, vil de bliv frigive for til
>> fotograf igen og må han sælge dem til div avis
>
> prøv i jura gruppen, og skån os for den slags opdigtede mærkværdigheder.
>
> Bo

ok,, så lad os siger vagt i feels, må han inddrag dit cf hvis de skildt
med foto forbudt

KsK




Hansen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Hansen


Dato : 04-09-05 01:19


"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
news:4319e9fe$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> måske høre dette ikke til her men jeg prøve ,,
>
> en fotograf for et tip om at en drabsspritbilste vil bliv skud i rette af
> den drabs far ,,, jeg formoderen at politi konfisker hans Film / kort ..
> hvad har rettighed til disse billede, vil de bliv frigive for til
fotograf
> igen og må han sælge dem til div avis
>
Hvad spørger du om?



Anders B. Hyltoft (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 04-09-05 08:37

"Hansen" <Hansen@æøå.dk> wrote in message
news:431a3d85$0$250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> news:4319e9fe$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> måske høre dette ikke til her men jeg prøve ,,
>>
>> en fotograf for et tip om at en drabsspritbilste vil bliv skud i rette af
>> den drabs far ,,, jeg formoderen at politi konfisker hans Film / kort ..
>> hvad har rettighed til disse billede, vil de bliv frigive for til
> fotograf
>> igen og må han sælge dem til div avis
>>
> Hvad spørger du om?

Henvis til en sproggruppe, hvor han kan lære dansk...

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke



LIV (04-09-2005)
Kommentar
Fra : LIV


Dato : 04-09-05 08:52

Anders B. Hyltoft wrote:
>
> Henvis til en sproggruppe, hvor han kan lære dansk...

"ksk" er ordblind - så jeg kan ikke se,¨
hvad han skal bruge en sproggruppe til.



Jens Bruun (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 04-09-05 09:00

"LIV" <spammers@goto.hell> skrev i en meddelelse
news:431aa74f$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> "ksk" er ordblind - så jeg kan ikke se,¨
> hvad han skal bruge en sproggruppe til.

Ksk er luddoven og gider ikke bruge et par sekunder på at gennemlæse og
rette sit volapyk, inden han sender det. Han er muligvis også ordblind, men
det er lidt svært at gennemskue med det forhåndenværende materiale.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



KsK (04-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 04-09-05 11:34


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:431aa982$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "LIV" <spammers@goto.hell> skrev i en meddelelse
> news:431aa74f$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> "ksk" er ordblind - så jeg kan ikke se,¨
>> hvad han skal bruge en sproggruppe til.
>
> Ksk er luddoven og gider ikke bruge et par sekunder på at gennemlæse og
> rette sit volapyk, inden han sender det. Han er muligvis også ordblind,
> men det er lidt svært at gennemskue med det forhåndenværende materiale.
>
> --
> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery
det passe ikke jeg ikke gider jeg ha endag gjort mig umager med at læse min
indlæg igemme efter et par af din udbehalige mail ,,, og så så her og
tænker om der måske også gik en ksk type på den skole du gik på . og om han
virklig ha banke dig sådan !! så du er komme til at hader alle os ordblind
????
JEP jeg er ordblind men jeg fik da kæmper mig til en AUT VVS installatør


er dette tilfælde hvad JENS B
KsK




emj (04-09-2005)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 04-09-05 12:57

KsK skrev:

>JEP jeg er ordblind men jeg fik da kæmper mig til en AUT VVS installatør

Hvad med at kæmpe lidt med at bruge en stavekontrol før du skipper
alle dine fejl løs her.
Hilsen emj


KsK (04-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 04-09-05 13:08


"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:14olh19apb61mitvdsmobh5gbrmiu4on7u@4ax.com...
> KsK skrev:
>
>>JEP jeg er ordblind men jeg fik da kæmper mig til en AUT VVS installatør
>
> Hvad med at kæmpe lidt med at bruge en stavekontrol før du skipper
> alle dine fejl løs her.
> Hilsen emj
> emj


det ha jeg faktisk gjort !!!! men forstå ikke hvorfor du skrive det sammen
til mig igen ????
ps brug du selv din stavkontorl eller er det i orden du skipper din fejl løs
her

KsK







Jakob (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 04-09-05 13:25

In article <14olh19apb61mitvdsmobh5gbrmiu4on7u@4ax.com>,
emjnospam@stofanet.dk says...

> Hvad med at kæmpe lidt med at bruge en stavekontrol før du skipper
> alle dine fejl løs her.

Ahh det med stavningen er ikke helt fair, en stavekontrol fanger ikke
fejl af den type.

--
Venlig hilsen

Jakob

Frodo Nifinger (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 04-09-05 13:59


"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d85060615e2820d989e6a@news.sunsite.dk...
> In article <14olh19apb61mitvdsmobh5gbrmiu4on7u@4ax.com>,
> emjnospam@stofanet.dk says...
>
>> Hvad med at kæmpe lidt med at bruge en stavekontrol før du skipper
>> alle dine fejl løs her.
>
> Ahh det med stavningen er ikke helt fair, en stavekontrol fanger ikke
> fejl af den type.
>
Nej, jeg tjekkede også lige indlægget igennem med F7, men det eneste den
reagerer på er "drabspritbilste" hvor den kommer med forkerte forslag, så
KSK er lovligt undskyldt.
Jeg læser det så som "drabsspritbillist" - En skam Stavekontrollen ikke også
behersker noget gramatik

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Anders B. Hyltoft (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 04-09-05 15:00

"KsK" <61678029@mobil.dk> wrote in message
news:431acd84$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>>> "ksk" er ordblind - så jeg kan ikke se,¨
>>> hvad han skal bruge en sproggruppe til.
>>
>> Ksk er luddoven og gider ikke bruge et par sekunder på at gennemlæse og
>> rette sit volapyk, inden han sender det. Han er muligvis også ordblind,
>> men det er lidt svært at gennemskue med det forhåndenværende materiale.

> det passe ikke jeg ikke gider jeg ha endag gjort mig umager med at læse
> min indlæg igemme efter et par af din udbehalige mail ,,, og så så her og
> tænker om der måske også gik en ksk type på den skole du gik på . og om
> han virklig ha banke dig sådan !! så du er komme til at hader alle os
> ordblind ????
> JEP jeg er ordblind men jeg fik da kæmper mig til en AUT VVS installatør

Jeg beklager selvfølgelig uretmæssigt at være blevet irriteret over dit
dårlige sprog...

Dog synes jeg det ville være på sin plads evt. at skrive i din signatur at
du er ordblind og derfor skriver som du gør. Det er til tider meget svært at
gennemskue hvad du skriver, så hvis du vil undgå bemærkninger som den jeg
kom med, især når du selv er på krigsstien, så gør dig selv en tjeneste og
gør folk opmærskom på dit handicap, så man kan læse dine beskeder med det
rette "filter" sat på...

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke



KsK (04-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 04-09-05 15:08

tak tage til efterretning,,,
ha også forsøgt at for handicap plade til min bilen men politimester i
tårnby ville ikke ankende mit handicap

KsK




> --
> Mvh
> Anders Hyltoft
>
> Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
> Eller lad være, men så får jeg den ikke
>
>




waal (04-09-2005)
Kommentar
Fra : waal


Dato : 04-09-05 19:32


"KsK" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
news:431affc2$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> tak tage til efterretning,,,
> ha også forsøgt at for handicap plade til min bilen men politimester i
> tårnby ville ikke ankende mit handicap
>
> KsK

Parkeringstilladelser til handikappede udstedes af invalideorganisationernes
brugerservice, Kløverprisvej 10B i Hvidovre

mvh
Michael
>
>
>
>
>> --
>> Mvh
>> Anders Hyltoft
>>
>> Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
>> Eller lad være, men så får jeg den ikke
>>
>>
>
>
>



Jørgen Nielsen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 04-09-05 17:30


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:431aa982$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Ksk er luddoven og gider ikke bruge et par sekunder på at gennemlæse og
> rette sit volapyk, inden han sender det. Han er muligvis også ordblind,
> men det er lidt svært at gennemskue med det forhåndenværende materiale.
>
> --
> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery


Luddoven og ordblind er ikke det samme... vel Jens?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"



Jens Bruun (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 04-09-05 17:34

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en
meddelelse news:431b211f$0$43459$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Luddoven og ordblind er ikke det samme... vel Jens?

Nej, Jørgen? Men man kan godt være luddoven og samtidig ordblind, ikke
Jørgen? Man kan også være ordblind og en idiot, ikke Jørgen?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Per Henneberg Kriste~ (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-09-05 20:10


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:431b2211$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en
> meddelelse news:431b211f$0$43459$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
>
>> Luddoven og ordblind er ikke det samme... vel Jens?
>
> Nej, Jørgen? Men man kan godt være luddoven og samtidig ordblind, ikke
> Jørgen? Man kan også være ordblind og en idiot, ikke Jørgen?

Man kan også bare nøjes med at være en idiot. Den beskrivelse passer meget
fint på dig.


--
Per, Esbjerg



Jens Bruun (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 04-09-05 23:24

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:431b4690$0$94449$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Man kan også bare nøjes med at være en idiot. Den beskrivelse passer
> meget fint på dig.

Tja, det er så det kors, jeg må bære.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Jens Bruun (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 04-09-05 23:27

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:431b4690$0$94449$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Man kan også bare nøjes med at være en idiot. Den beskrivelse passer
> meget fint på dig.

Tja, det er så det kors, jeg må bære.

Det var dit fjerde indlæg i denne gruppe, siden du optrådte for første gang
i starten af august. Har du andet, du ønsker at bidrage med?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



KsK (05-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 05-09-05 13:04


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:431b74a2$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:431b4690$0$94449$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
>> Man kan også bare nøjes med at være en idiot. Den beskrivelse passer
>> meget fint på dig.
>
> Tja, det er så det kors, jeg må bære.
nok ikke det endst

> Det var dit fjerde indlæg i denne gruppe, siden du optrådte for første
> gang i starten af august. Har du andet, du ønsker at bidrage med?


det var da en mærklig bemærkning ,,, der er helt klart noget galt med dit
hoved...
KsK


> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery




Jørgen Nielsen (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 05-09-05 15:42


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:431b2211$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Nej, Jørgen? Men man kan godt være luddoven og samtidig ordblind, ikke
> Jørgen? Man kan også være ordblind og en idiot, ikke Jørgen?
>
++++++++++++++++++++
Du skriver han er luddoven fordi han ikke læse det han sender, når nu manden
er ordblind hjælper det jo ikke særlig meget. Hentyder du til at jeg er en
idiot?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"



Jens Bruun (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 05-09-05 19:51

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en
meddelelse news:431c591a$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Du skriver han er luddoven fordi han ikke læse det han sender, når nu
> manden er ordblind hjælper det jo ikke særlig meget.

Jo, det hjælper. Ksk laver fejl, der alene skyldes dovenskab. Muligvis det
følger med, når man får prædikatet "ordblind" hæftet på sig. Så er man
åbenbart fritaget fra at skrive og korrekturlæse med omhu. Det kan være, du
køber den. Jeg gør ikke.

> Hentyder du til
> at jeg er en idiot?

Nej, kunne jeg ikke drømme om. Jeg kalder normalt ikke mennesker, jeg ikke
kender personligt, for idiot. Det lader jeg andre om.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Jens Bruun (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 05-09-05 19:59

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:431c938f$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk

> Nej, kunne jeg ikke drømme om. Jeg kalder normalt ikke mennesker, jeg
> ikke kender personligt, for idiot. Det lader jeg andre om.

Jeg har nu nærlæst mit oprindelige svar til dig, og kan konstatere, det
sagtens kan opfattes som om, jeg kalder dig en idiot. Det har ikke været min
hensigt og jeg undskylder min formulering.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Max (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 05-09-05 20:23

Hej Jens

> Jeg har nu nærlæst mit oprindelige svar til dig, og kan konstatere, det
> sagtens kan opfattes som om, jeg kalder dig en idiot. Det har ikke været
min
> hensigt og jeg undskylder min formulering.

Hatten af for dig, det er sjælendt at se nogen gøre sig den ulejlighed og
checke efter og så oven i købet undskylde. Det var flot gjort.

Mvh Max



Jørgen Nielsen (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 06-09-05 15:34


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:431c9a51$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Hatten af for dig, det er sjælendt at se nogen gøre sig den ulejlighed og
> checke efter og så oven i købet undskylde. Det var flot gjort.
++++++++++++++++++++

Ja, det det var det faktisk. Hatten af

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"



Jørgen Nielsen (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 06-09-05 16:07


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:431c9588$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Jeg har nu nærlæst mit oprindelige svar til dig, og kan konstatere, det
> sagtens kan opfattes som om, jeg kalder dig en idiot. Det har ikke været
> min hensigt og jeg undskylder min formulering.
+++++++++++++++++

Ok, så er jeg mere rolig

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"



Anders B. Hyltoft (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 04-09-05 15:03

"LIV" <spammers@goto.hell> wrote in message
news:431aa74f$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Anders B. Hyltoft wrote:
>>
>> Henvis til en sproggruppe, hvor han kan lære dansk...
>
> "ksk" er ordblind - så jeg kan ikke se,¨
> hvad han skal bruge en sproggruppe til.

Se, den information kunne man jo godt have brugt da man læste hans første
indlæg.

Jeg mener faktisk han børe gøre opmærksom på sit handicap, hvis han vil
undgå kritiske bemærkninger.

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke



KsK (04-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 04-09-05 15:12


> Jeg mener faktisk han børe gøre opmærksom på sit handicap, hvis han vil
> undgå kritiske bemærkninger.
>
> --
> Mvh
> Anders Hyltoft
>

ja jeg skal jeg skrive jeg er dum som en døre til at stave og skrive og
formulere mig skriftlig i min mail ,,, syne du selv det vil fair ,,, og er
det ikke netop derfor sådan nogle type som mig ende som voldspyskopatere
fordi den helt lidt og vi så skal bruge vold for at komme over vores
kompleks ????

KsK









Jakob (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 04-09-05 15:41

In article <431b00bc$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, 61678029
@mobil.dk says...

> ja jeg skal jeg skrive jeg er dum som en døre til at stave og skrive og
> formulere mig skriftlig i min mail

Altså alle ved vel at ordblindhed intet har med inteligens at gøre, men
jeg kan da godt forstå at du føler gået for nær ved at skulle skrive det
i signaturen.

Men det er bare en kendsgerning at det får folk til at opfatte dine
indlæg anderledes og det må man forholde sig til. Jeg tror sgu også at
du slap for meget larm og forklaren hvis du bare skrev det i signaturen,
ikke som et "brændemærke" men bare som en oplysning.

Tag det humoristisk, skriv det med en smiley eller whatever, du skal jo
ikke undskylde for noget men oplysningen kunne som sagt måske stoppe en
del larm.

Mener ikke det er et spørgsmål om "fair" der er jo ingen her der kender
dig så det eneste folk bedømmer indlæg på er jo lige netop skriften, og
oplysningen ville måske hjælpe.

Men ok det er jo op helt op til dig at bestemme.

--
Venlig hilsen

Jakob

Jens Bruun (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 04-09-05 15:52

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d8525f5f3aab7f1989e6e@news.sunsite.dk

> Men det er bare en kendsgerning at det får folk til at opfatte dine
> indlæg anderledes og det må man forholde sig til. Jeg tror sgu også at
> du slap for meget larm og forklaren hvis du bare skrev det i
> signaturen, ikke som et "brændemærke" men bare som en oplysning.

Så du mener altså, at ksk vil være mere fornuftig at høre på, hvis du ved,
han er ordblind? Sig mig, har du overhovedet fulgt med i, hvad han i denne
gruppe har haft gang i?

> Mener ikke det er et spørgsmål om "fair" der er jo ingen her der
> kender dig så det eneste folk bedømmer indlæg på er jo lige netop
> skriften, og oplysningen ville måske hjælpe.

Ksk har alene trollet i denne gruppe - dysleksi eller ej.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Jakob (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 04-09-05 16:17

In article <431b0a22$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
bruun_jens@hotmail.com says...

> Så du mener altså, at ksk vil være mere fornuftig at høre på, hvis du ved,
> han er ordblind? Sig mig, har du overhovedet fulgt med i, hvad han i denne
> gruppe har haft gang i?

Ja ja og jeg har også reageret på det. Jeg er bare lidt allergisk over
at folk går efter lige netop det med ordblindhed for det er jo ikke
noget man har kontrol over.

> Ksk har alene trollet i denne gruppe - dysleksi eller ej.

Ja det er jeg enig i, men det ændrer ikke ved at det med at overfalde
folk pga ordblindhed gider jeg ikke, men hvis det er pga. trolleri etc.
så er det sgu ok med mig.

--
Venlig hilsen

Jakob

Jan Bøgh (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 04-09-05 18:16

Jakob wrote:

> Men det er bare en kendsgerning at det får folk til at opfatte dine
> indlæg anderledes og det må man forholde sig til. Jeg tror sgu også at
> du slap for meget larm og forklaren hvis du bare skrev det i
> signaturen, ikke som et "brændemærke" men bare som en oplysning.

Og hvis han så samtidig lærte bare en smule om almindelig høflighed ville
han givet ikke blive høvlet ned. Jeg tror at alle (eller meget tæt på)
accepterer den del af netiketten, der handler om staveproblemer. Men i dette
tilfælde er han grov og ubehagelig, forsøger med sarkasme - og det er nok
ikke så heldigt (og slet ikke, med den formuleringsevne der lægges for dagen
her).
Først er han grov som bare fanden - og derefter klynker han. Det hænger ikke
sammen.
Når han (sådan har jeg forstået det) har fået plads i mange killfiltre, er
det næppe pga. hans stavning. Men fordi han har en frastødende opførsel.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Nye (opdateret 22/8/2005) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



KsK (04-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 04-09-05 18:22


"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:431b2c0b$0$73117$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jakob wrote:

> Og hvis han så samtidig lærte bare en smule om almindelig høflighed ville
> han givet ikke blive høvlet ned. Jeg tror at alle (eller meget tæt på)
> accepterer den del af netiketten, der handler om staveproblemer. Men i
> dette tilfælde er han grov og ubehagelig, forsøger med sarkasme - og det
> er nok ikke så heldigt (og slet ikke, med den formuleringsevne der lægges
> for dagen her).
> Først er han grov som bare fanden - og derefter klynker han. Det hænger
> ikke


jeg klynk ikke noget forbande sludder fyr af .. og den endst jeg ha angreb
er niels jeres alle sammen Guru ,, og hans nedværdi kommetart til folks
upload ,,, af det så er kørt lidt af spor skyldes at jeg forsøg at forsvare
mig for folk angreb mod mit sprog problem . dig selv incl.

KsK



> vh
> jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde.
> PS: Nye (opdateret 22/8/2005) knipserier kan findes på
> http://jan.boegh.net/foto.htm
>
>




Jens Bruun (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 04-09-05 18:44

"KsK" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
news:431b2d3b$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk

> jeg klynk ikke noget forbande sludder fyr af .. og den endst jeg ha
> angreb er niels jeres alle sammen Guru ,, og hans nedværdi kommetart
> til folks upload ,,, af det så er kørt lidt af spor skyldes at jeg
> forsøg at forsvare mig for folk angreb mod mit sprog problem . dig
> selv incl.

Nu klynker du sgu' igen, KsK.

Hold nu kæft et par uger eller tre - så kan du muligvis opnå lidt lydhørhed
i gruppen, hvis du ellers tænker dig lidt om. Lige nu opnår du kun
medlidenhed hos dem, der er villige til at tillægge alt dit l*rt din
angivelige dysleksi. Det er nok ikke lige den optimale måde at være ny en en
nyhedsgruppe.

Personligt tror jeg ikke, du indeholder andet end det, vi hidtil har set fra
din hånd, men jeg ændrer gerne opfattelse...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



KsK (04-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 04-09-05 19:00


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:431b324e$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "KsK" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> news:431b2d3b$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk
>
>> jeg klynk ikke noget forbande sludder fyr af .. og den endst jeg ha
>> angreb er niels jeres alle sammen Guru ,, og hans nedværdi kommetart
>> til folks upload ,,, af det så er kørt lidt af spor skyldes at jeg
>> forsøg at forsvare mig for folk angreb mod mit sprog problem . dig
>> selv incl.
>
> Nu klynker du sgu' igen, KsK.
>
> Hold nu kæft et par uger eller tre - så kan du muligvis opnå lidt
> lydhørhed i gruppen, hvis du ellers tænker dig lidt om. Lige nu opnår du
> kun medlidenhed hos dem, der er villige til at tillægge alt dit l*rt din
> angivelige dysleksi. Det er nok ikke lige den optimale måde at være ny en
> en nyhedsgruppe.
>
> Personligt tror jeg ikke, du indeholder andet end det, vi hidtil har set
> fra din hånd, men jeg ændrer gerne opfattelse...
>
> --
> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery
>
ok skl prøv
KsK




Jakob (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 04-09-05 18:45

In article <431b2d3b$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, 61678029
@mobil.dk says...


og den endst jeg ha angreb
> er niels jeres alle sammen Guru ,, og hans nedværdi kommetart til folks
> upload

OK et lille råd, drop at kommenterer Nielses indlæg et stykke tid,
ignorer dem og så vil du få det bedre i det lange løb.

Og så tror jeg nu kun han er guru for ganske få om nogen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Jens Bruun (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 04-09-05 15:42

"KsK" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
news:431b00bc$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> ja jeg skal jeg skrive jeg er dum som en døre til at stave og skrive
> og formulere mig skriftlig i min mail ,,,

Det er en ganske overflødig oplysning. Du har med din adfærd i denne gruppe
til fulde demonstreret, du er dum som en dør.

> ,,, og er det ikke netop derfor sådan nogle type som mig ende som
> voldspyskopatere fordi den helt lidt og vi så skal bruge vold for at
> komme over vores kompleks ????

Nar.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



KsK (04-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 04-09-05 15:54


"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:431b07cb$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "KsK" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> news:431b00bc$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk
>


tak for kommetar må sige den helle ikke bring dig fårst i kø af de kvik ,,
men jeg kan da undskyld det med mit ordblindhed,,, du må da bare ha et
dårlig liv eller hva

og forrets så ha du plonk mig flere gang kan du ikke find ud af det



> Nar.

ps takke for den fine title tror det siger mere og dig en om mig

mvh KSK ha en rigtigt GOD dag og hilsen din smukke famile fra mig


> --
> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery
>
>




KsK (04-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 04-09-05 16:37



> Nar.
>
> --
> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 8/30/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery
>

gør noget ved dit problem !!! jeg påtalt niels argant svare til folk ,,, og
bliv overfladt og kaldt en troll af sådan nogle mindre begavet mennesker som
dig ,,, jeg tror du må ha et problem i din tilværelse nå du på den måde gå
til angreb på min person ,... inden i mit hoved så er du en mand der
stemme på danske folkparti ,,, genere din børnes skole lære for de din børn
ikke for den opmærksomhed du mene de ha fortjenet ,,, eller er du bare
udtilfreds med din kone dit arbejder ja ,,

men det kort og det lange er , at du i min øjne fremstå som et dårligt
mensker med en eller flere problemer i din tilværelser ,,,,

men ha et godt liv og god bedring Jan BRUUN

mvh Hilsen KsK




Anders B. Hyltoft (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 04-09-05 17:19

"KsK" <61678029@mobil.dk> wrote in message
news:431b00bc$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Jeg mener faktisk han børe gøre opmærksom på sit handicap, hvis han vil
>> undgå kritiske bemærkninger.
>>
>
> ja jeg skal jeg skrive jeg er dum som en døre til at stave og skrive og
> formulere mig skriftlig i min mail ,,, syne du selv det vil fair ,,, og
> er det ikke netop derfor sådan nogle type som mig ende som
> voldspyskopatere fordi den helt lidt og vi så skal bruge vold for at komme
> over vores kompleks ????

Kan du have lidt mere ondt af dig selv måske...? At begrunde en hypotetisk
voldelig opførsel med et lettere handicap er simpelthen for åndssvagt. Jeg
tror ikke der er umiddelbar sammenhæng mellem voldelig afstumpethed og
ordblindhed.

Det er sagen uvedkommende om det er fair eller ej. At du er født ordblind må
du leve med. Det betyder jo også at du ikke kan forvente at folk som læser
dine indlæg instinktivt tænker : " Nå, han er nok ordblind, så vi skal ikke
kritisere hans sprog." Hvis du vil undgå sådan kritik så må du gøre
opmærksom på at dit indlæg har en høj fejlrate pga. dit handicap. Det har
alle forståelse for.
Om du vil skrive det i din signatur eller ej, må du jo selv om. Det var blot
et velment råd fra min side.

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke



KsK (04-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 04-09-05 18:03



> tror ikke der er umiddelbar sammenhæng mellem voldelig afstumpethed og
> ordblindhed.

nej muligt ,,, men der er vel ikke nogle der vil påstå at mangle evener hos
folk, til at formulere sig i en debatte , gør grænse til vold kortere ,,
bare se på mænd der bank deres kone ,, jeg er sikker på at det er mangle
even til at agrumentere sig ud at et skændri .. ,, der med ikke sagt at
alle ordblind er i risko zone for at optræde voldlig ,,, men igen hvor
mange akidemiker tror du bære rygge mærk ????


> Det er sagen uvedkommende om det er fair eller ej. At du er født ordblind
> må du leve med. Det betyder jo også at du ikke kan forvente at folk som
> læser dine indlæg instinktivt tænker : " Nå, han er nok ordblind, så vi
> skal ikke kritisere hans sprog." Hvis du vil undgå sådan kritik så må du
> gøre opmærksom på at dit indlæg har en høj fejlrate pga. dit handicap. Det
> har alle forståelse for.
> Om du vil skrive det i din signatur eller ej, må du jo selv om. Det var
> blot et velment råd fra min side.
>
> --
> Mvh
> Anders Hyltoft

Tak taget til efterretning

KsK

ps jeg prøve at læse mit indlæg og synes det lyd ok nå jeg så 10 minutter
efter læs det igen se jeg så alle fejlen ,,,




Anders B. Hyltoft (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders B. Hyltoft


Dato : 04-09-05 19:50

Du berører flere ting nu som ikke umiddelbart har noget med sagen at gøre.

Hvis man ikke kan udtrykke sig verbalt, ja så tyer nogen til fysiske
reaktioner i stedet. Det ses jo især blandt børn. Men Ordblinde kan vel godt
formulere sig verbalt. Det er jo ikke så ofte at man sidder overfor f.eks.
sin ægtefælle og skændes på skrift?

Om akademikere bærer rygmærker er en helt anden sag. Folk med en
længerevarende uddannelse går nok ikke med rygmærket. De højtuddannede
kriminelle laver nok mere sofistikerede ulovligheder
Men derfor skal du nu ikke tro at der ikke er nogen forbindelse mellem
rockermiljøet og andre befolkningsgrupper.

De to ovenstående ting kan jeg dog stadig ikke se er relevante i denne
diskussion...

Nå, vi er OT, så jeg lukker af nu...

EOD fra min side.

--
Mvh
Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke
"KsK" <61678029@mobil.dk> wrote in message
news:431b28b3$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>
>> tror ikke der er umiddelbar sammenhæng mellem voldelig afstumpethed og
>> ordblindhed.
>
> nej muligt ,,, men der er vel ikke nogle der vil påstå at mangle evener
> hos folk, til at formulere sig i en debatte , gør grænse til vold
> kortere ,, bare se på mænd der bank deres kone ,, jeg er sikker på at
> det er mangle even til at agrumentere sig ud at et skændri .. ,, der med
> ikke sagt at alle ordblind er i risko zone for at optræde voldlig ,,, men
> igen hvor mange akidemiker tror du bære rygge mærk ????
>
>
>> Det er sagen uvedkommende om det er fair eller ej. At du er født ordblind
>> må du leve med. Det betyder jo også at du ikke kan forvente at folk som
>> læser dine indlæg instinktivt tænker : " Nå, han er nok ordblind, så vi
>> skal ikke kritisere hans sprog." Hvis du vil undgå sådan kritik så må du
>> gøre opmærksom på at dit indlæg har en høj fejlrate pga. dit handicap.
>> Det har alle forståelse for.
>> Om du vil skrive det i din signatur eller ej, må du jo selv om. Det var
>> blot et velment råd fra min side.
>>
>> --
>> Mvh
>> Anders Hyltoft
>
> Tak taget til efterretning
>
> KsK
>
> ps jeg prøve at læse mit indlæg og synes det lyd ok nå jeg så 10 minutter
> efter læs det igen se jeg så alle fejlen ,,,
>
>



Anders (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 04-09-05 22:23


> måske høre dette ikke til her men jeg prøve ,,

Nej, mudderkastning - som alle indlæg du deltager i og starter indeholder -
hører ikke hjemme i denne gruppe. Og det er trættende og sørgeligt at se på!

/Anders



Jens Stadsgaard (05-09-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 05-09-05 20:47

On Sat, 3 Sep 2005 20:22:57 +0200, ksk wrote:

> måske høre dette ikke til her men jeg prøve ,,
>
> en fotograf for et tip om at en drabsspritbilste vil bliv skud i rette af
> den drabs far ,,, jeg formoderen at politi konfisker hans Film / kort ..
> hvad har rettighed til disse billede, vil de bliv frigive for til fotograf
> igen og må han sælge dem til div avis
>
> KsK

Jeg har ikke brugt særlig meget krudt på dine indlæg, men kan læse at der
er flere der har. Jeg har også nogle problemmer med det skriftlige sprog,
dog ikke i så høj grad som du har. Jeg glemmer tit ord i mine sætninger,
måske fordi jeg tænker hurtigere end jeg kan skrive.

Jeg kan godt lide at du prøver og ikke et ondt ord om det. Men der er
nogle ting der falder mig i øjnene. Du ved du har et problem og derfor ser
jeg ikke at du bør fare i flint fordi nogle kommenterer dette. Der har
været en del af dine indlæg som jeg ikke kan finde hverken hoved eller
hale i, fordi du har problemmet med din ordblindhed (stavning, ordstilling
og tegnsætning). Normalt er det ikke et problem med små fejl at gennemskue
hvad der menes. Vi laver alle stavefejl, ordstillingsfejl og laver fejl i
tegnsætningen. Og jeg vil ikke begynde og finde fejl i dette indlæg for
jeg ved at der er fejl i det.

Mit simple råd til dig er - skriv dit indlæg, læs det igennem igen og vent
så et kvarter med at sende det og læs det igennem igen og ret de fejl du
finder og send så - at få lidt afstand til det man har skevet gør at man
nemmere kan se de fejl man har lavet, brugte selv den metode en overgang
da jeg ikke var vant til at skrive så meget.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

KsK (05-09-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 05-09-05 21:00


>
> Jeg kan godt lide at du prøver og ikke et ondt ord om det. Men der er
> nogle ting der falder mig i øjnene. Du ved du har et problem og derfor ser
> jeg ikke at du bør fare i flint fordi nogle kommenterer dette. Der har
> været en del af dine indlæg som jeg ikke kan finde hverken hoved eller
> hale i, fordi du har problemmet med din ordblindhed (stavning, ordstilling
> og tegnsætning). Normalt er det ikke et problem med små fejl at gennemskue
> hvad der menes. Vi laver alle stavefejl, ordstillingsfejl og laver fejl i
> tegnsætningen. Og jeg vil ikke begynde og finde fejl i dette indlæg for
> jeg ved at der er fejl i det.
>
> Mit simple råd til dig er - skriv dit indlæg, læs det igennem igen og vent
> så et kvarter med at sende det og læs det igennem igen og ret de fejl du
> finder og send så - at få lidt afstand til det man har skevet gør at man
> nemmere kan se de fejl man har lavet, brugte selv den metode en overgang
> da jeg ikke var vant til at skrive så meget.
>
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D
> Skift invalid med cybercity.dk
> Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php
Tak ren faktisk læs jeg nu også min indlæg igen og syne det lyd ok ,,, 10
minutter efter nå jeg læs det igen kan jeg godt se det lyd ad helved til

jeg prøve trods utoleret mennesker i denne grp

KsK




KsK (02-10-2005)
Kommentar
Fra : KsK


Dato : 02-10-05 17:26

tænk sig engang folk kaldere mig dum som en dør og så er de selv
forfatter til sådan et inlæg her

KsK


ksk (02-10-2005)
Kommentar
Fra : ksk


Dato : 02-10-05 17:31




http://www.fotokritik.dk/pics/185617-3


kan man lægge sådan et billeder på nette eller er det for tæt på







ok lidt dum er jeg men for jeg glemt linke
http://groups.google.dk/group/dk.snak.seksualitet/browse_thread/thread/cf948d4706eaabd9/48a014d150136a40?lnk=st&q=jens+bruun+%2Bp&rnum=9&hl=da#48a014d150136a40



Jens bruun er det dig der har post overstå linke og så kladt mig dum som
en dør ????

KsK


"KsK" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
news:1128270367.381462.110230@g43g2000cwa.googlegroups.com...
tænk sig engang folk kaldere mig dum som en dør og så er de selv
forfatter til sådan et inlæg her

KsK



Jakob (02-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 02-10-05 18:38

In article <43400b57$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, 61678029
@mobil.dk says...

> og så kladt mig dum som
> en dør ????

Jamen den kendsgerning har du så til fulde fået sat en fed streg under
nu.

--
Venlig hilsen

Jakob

ksk (02-10-2005)
Kommentar
Fra : ksk


Dato : 02-10-05 19:33


Ja ja ja spis lidt sukke så du kan bliv lidt sød
KsK


>> og så kladt mig dum som
>> en dør ????
>
> Jamen den kendsgerning har du så til fulde fået sat en fed streg under
> nu.
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Jakob



Jens Bruun (02-10-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 02-10-05 20:38

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse
news:434027e8$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> Ja ja ja spis lidt sukke så du kan bliv lidt sød

Hvad så, nar? Er der nogen tilbage i gruppen, du ikke har generet eller lagt
dig ud med i de to måneder, du har opholdt dig her?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



ksk (02-10-2005)
Kommentar
Fra : ksk


Dato : 02-10-05 21:08



havd så ha set din indlæg i Dk.snak seksualitet og er ryster og du kaldere
mig for NAR hold kæft man søger du stadigvæk et lesbisk par ???
Hold da kæft har du selv læst det du skrive i denne grp


KsK



> Hvad så, nar? Er der nogen tilbage i gruppen, du ikke har generet eller
> lagt dig ud med i de to måneder, du har opholdt dig her?
>
> --
> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery
>



ksk (02-10-2005)
Kommentar
Fra : ksk


Dato : 02-10-05 21:22

Ja JA dit tasttur er hurtigt end din hjerne !!!!
jeg kunne hverttilfældere aldrig for mig selv til at skriver de barnlig
indlæg du ha skrevet i Dk.snak seksualitet

Hold kæft det er godt nok lav


KsK

> Hvad så, nar? Er der nogen tilbage i gruppen, du ikke har generet eller
> lagt dig ud med i de to måneder, du har opholdt dig her?
>
> --
> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery
>



ksk (03-10-2005)
Kommentar
Fra : ksk


Dato : 03-10-05 12:35

Ja JA JENS den eneste jeg har generet er NRE , men der imod dig og JAN BØØG
har direkte gået til angreb på mit åbenlyse handicap (evnen til at formulere
mig og stave ,,.....)
Ja du har direkte sagt, at jeg er uden for pædagogisk rækkevidde. HMM så
læser man nogle af dine indlæg i dk.snak.seksualitet. Hvor dum er du. Dit
indlæg i denne grp svare til en 12 årig ......!!! og hvorfor går du så meget
op i hvor mange mrd folk har været her i denne grp ,, flere gange skriver du
til folk om hvor længe de har været i grp og du har mere at bidrag med (
dit svar til Ralp ) ( og nu mig )


Og ham jan Bøgh var også hurtigt med køre på mig med hensyn til min
stavning, trods den mand er ANSAT som Pædagogisk IT-konsulent på VUC
Nordjylland
som gerne skulle arbejde og hjælpe nogle med samme problem som jeg har ,,,
så efter dømme... så har han det forkerte job ,,.. men den side af sagen
tager min FÆTTER sig af. Han er ansat som lære på selv samme arbejdsplads
,han og hans kollegaer er i gang med at gennemlæse hans indlæg. Meldingen
fra min Fætter er at samtlige lærer, som han har vist indlægget til, er
enige med mig, om at den mand er faldet helt igennem. Så når folk kigger
mærkeligt på dig på din arbejdsplads så ved du nu hvorfor jan Bøgh!!!

Jeg vil gerne takke jer 2 for jeres menneskelige forståelse og tolerance. I
begge 2 fremstår som nogle idioter i mine øjne.

Næ JEG vil have lov at kommenterer NRE´s værdiløse indlæg.
Jeg opfordre NRE til at læse Langbæ´s og >:Max´s måde at svarer på. Dette er
den rigtige måde at gøre det på. Kort og kontant og lærerigt og ikke bare
gamle sure opstød af en dum mavesur gammel mand der intet andet kan end at
trykke på en knap på et fotografiapparat.

MVH
KSK

P.S. De manglende stavefejl fremkom da konen læste korrektur.











> Hvad så, nar? Er der nogen tilbage i gruppen, du ikke har generet eller
> lagt dig ud med i de to måneder, du har opholdt dig her?

> --
> -Jens B.
> http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)
> http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery




Jakob (04-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 04-10-05 04:06

In article <4341175b$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, 61678029
@mobil.dk says...

> enige med mig, om at den mand er faldet helt igennem. Så når folk kigger
> mærkeligt på dig på din arbejdsplads så ved du nu hvorfor jan Bøgh!!!

Det er netop det der er så langt ude ved dig. Den der vendetta stil er i
mine øjne så langt over stregen at det er helt vildt.

Du brokker dig og bitcher over at nogen ikke er hjælpsomme, og samtidig
skider du højt og flot på at du generer ligesåmeget larm som dem du har
et horn i siden på, og generer en masse i processen. Så hvor er det lige
du mener din adfærd adskiller sig fra dem du har en horn i siden på ?

Der er nogen her i gruppen der aldrig ændrer stil og det hjælper ikke at
du så har sat dig for at forstærke den støj der bliver genereret. Hvad
vil du ha ud af det ?

--
Venlig hilsen

Jakob

ksk (04-10-2005)
Kommentar
Fra : ksk


Dato : 04-10-05 08:11




> Du brokker dig og bitcher over at nogen ikke er hjælpsomme, og samtidig
> skider du højt og flot på at du generer ligesåmeget larm som dem du har
> et horn i siden på, og generer en masse i processen. Så hvor er det lige
> du mener din adfærd adskiller sig fra dem du har en horn i siden på ?
>
> Der er nogen her i gruppen der aldrig ændrer stil og det hjælper ikke at
> du så har sat dig for at forstærke den støj der bliver genereret. Hvad
> vil du ha ud af det ?
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Jakob

ja jeg mener jeg adskilt mig fra de andre jeg er ikke gå efter folks
personlig ,, jeg gå deres indlæg det er forskelle fra mig og de 2 andre
overstået ... jeg genrer ikke folk fordi de er ordblind /bøsse /rødhåret /
eller indvandrere det er forskelle

iøvrigt kan jeg slet ikke forstå folk gid brug energi på mig nå det er Niels
der er et kvaj


KsK



ksk (04-10-2005)
Kommentar
Fra : ksk


Dato : 04-10-05 08:26


> Du brokker dig og bitcher over at nogen ikke er hjælpsomme, og samtidig

er det ikke rimlig at folk stå til ansvare for det de skrive ```



> vil du ha ud af det ?

så jeg skrev får jeg ha kun gået til angreb på NRE ... rest er simplehen
forsvare fra andre
og det er skægt andre må gerne flood den grp for at stoppe mig ,, men jeg må
ikke nå det gæld NRE
være nu ærlig trod du hvis jeg stoppe mit kæmp mod niels tror du så de tråd
han deltage i blilv kort
MVH
KsK



> Venlig hilsen
>
> Jakob



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste