Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye billeder
Fra : Michael Bothager

Dato : 27-08-05 09:24

Hej alle

Der er lagt nye billeder på min side.

Pride paraden, som gik fra Nørrebro til Rådhuspladsen for et par uger
siden:
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=1
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=2
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=3
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=4

Et lille uddrag fra en serie (som er work in progress) om Toften i
Albertslund, hvor der bor mange rigtigt rare mennesker:
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=5
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=6
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=7
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=8
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=9
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=10
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=11

En af de lidt mere usædvanlige situationer, Asger står kl. 6 om
morgenen og spiller basket på Nørrebro:
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=12

Hvem siger alting skal være skarpt?:
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=13

En grimasse der kan passe:
http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=14

Sig gerne hvad I syntes, mener føler osv.

Kh
Michael
www.michaelbothager.dk

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 27-08-05 12:19

Jeg synes der er en række ret gode billeder i serierne.

Pride II, Toften V og Toften VI er mine favoriter.

Det er iøvrigt rigtigt rart at se gode billeder af mennesker.

/Marten

"Michael Bothager (slet UCZ6T)" <mibo@UCZ6Tpost6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11251312380.788492973551445@dtext.news.tele.dk...

Fra : Michael Bothager

Dato : 28-08-05 09:06

Marten Ølgaard <oelgaard@comontoslet.dk> skrev:
>Jeg synes der er en række ret gode
>billeder i serierne.

Tak

>Pride II, Toften V og Toften VI er
>mine favoriter.

Pride II er min helt personlige favorit fra den dag.

>Det er iøvrigt rigtigt rart at se
>gode billeder af mennesker.

Hehe, jeg må "nøjes" med mennesker, jeg er ikke så god til fugle og
andre dytr

<snip>

Vh
Michael
www.michaelbothager.dk

Fra : michael bs

Dato : 27-08-05 19:24

"Michael Bothager (slet UCZ6T)" <mibo@UCZ6Tpost6.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11251312380.788492973551445@dtext.news.tele.dk...
> Hej alle
>
> Sig gerne hvad I syntes, mener føler osv.

Godt sete motiver. Flotte udtryksfyldte billeder. Jeg kan meget godt lide
dem. Specielt også din efterbehandling. Hvordan laver du disse flotte,
grafisk understregende, kontrastfyldte på den gode måde, farver?

mvh Michael

Fra : Michael Bothager

Dato : 28-08-05 09:10

michael bs <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev:

> [...]
>disse flotte,
>grafisk understregende,
>kontrastfyldte på den gode måde, farver?

Hejsa, og tak.

Jeg fik pået tidspunkt at vide at der var mere hjerne end hjerte i
mine billeder, så det arbejder jeg hårdt på at lave om på, og syntes
selv det lykkes

Mht. til efterbehandling, tjah, jeg sænker farvemætningen, dropper
lidt af den røde kanal med kurver, og banker til kontrasten, og
endelig forskellige lagmasker til at lysne/mørke billedet. Det er i
bund og grund det samme som man kan gøre i et traditionelt
mørkekammer. Jeg har tidligere lavet nogle uddybende beskrivelser,
prøv at søg tilbage på google.

Vh
Michael
www.michaelbothager.dk

Fra : michael bs

Dato : 28-08-05 13:39

"Michael Bothager (slet VRJHE)" <mibo@VRJHEpost6.tele.dk> skrev i en
meddelelse

>Jeg har tidligere lavet nogle uddybende beskrivelser,
> prøv at søg tilbage på google.
>
> Vh
> Michael
> www.michaelbothager.dk

hmm.. jeg får ufatteligt mange hits når jeg googler, men kan ikke lige finde
den rigtige..
kan du give et hint?

mvh Michael

Fra : Michael Bothager

Dato : 30-08-05 15:18

> [...]
>meddelelse

>hmm.. jeg får ufatteligt mange hits
>når jeg googler, men kan ikke lige finde

s'gerne:
http://groups.google.com/group/dk.fritid.foto/msg/b3cbd68197e221d3?hl=
en&

http://groups.google.com/group/dk.fritid.foto/msg/279cebd4e1974187?hl=
en&

http://groups.google.com/group/dk.fritid.foto/msg/4cc67308007dd988?hl=
en&

http://groups.google.com/group/dk.fritid.foto/msg/5f707f5f3c995ee3?hl=
en&

Vh
Michael

Fra : Jakob

Dato : 30-08-05 15:30

In article <11252167840.807365665411186@dtext.news.tele.dk>,
mibo@VRJHEpost6.tele.dk says...
> [...]
> >

> Jeg fik pået tidspunkt at vide at der var mere hjerne end hjerte i
> mine billeder, så det arbejder jeg hårdt på at lave om på, og syntes

Hej

Ville også bare lige rose stilen, jeg er også ret vild med din
efterbehandling af billederne.

Må hellere se at få nærlæst de links igen og se om det kan lykkes at få
en snert af det :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-08-05 07:44

Michael Bothager (slet UCZ6T) skrev:
> Hej alle
>
> Der er lagt nye billeder på min side.
>
> Pride paraden, som gik fra Nørrebro til Rådhuspladsen for et par uger
> [...]

Af en eller anden grund kan jeg ikke være med når det drejer sig og
marginale grupper der udstilles for deres, skal vi kalde det, speciale.
Det er ikke kun af hensyn til dem, men lige så meget et eller andet hos
mig som en shrink sikkert ved mere om.

> Et lille uddrag fra en serie (som er work in progress) om Toften i
> Albertslund, hvor der bor mange rigtigt rare mennesker:
> [...]

Helt anderledes her, hvor gruppen løftes for de kvaliteter den er i
besiddelse af. 4,5 og 6 er herlige billeder hvor din lemfældige omgang
med konventionerne virker godt. 7 ja, hvis du absolut vil have en
"oversigt" på historien

> En af de lidt mere usædvanlige situationer, Asger står kl. 6 om
> [...]

Nej, hvem. Din kone er altid god for et billede

> En grimasse der kan passe:
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=14

Fint og sjovt sammenklip

> Sig gerne hvad I syntes, mener føler osv.

Den r2400 kom for et par dage siden - og den kan noget!

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (18.aug.2005) design og nye billeder(G7,G8,G10) på:

Fra : Michael Bothager

Dato : 28-08-05 09:18

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> skrev:

>Af en eller anden grund kan jeg
> [...]

Kommunikationsteorien lurer under overfladen, afsender og modtager
opfatter og farver opfattelsen af det kommunikerede ud fra deres egen
begrebsverden, så din opfattelse og holdning er lige så rigtig som
enhver anden. Mit formål er ikke at "udstille" disse mennesker, men
at
vise at de, som mennesker, også har et udtryk som folk der danser
samba, dyrker pilates osv. Jeg syntes at disse mennesker er utroligt
fascinerende, men ved også godt at det ikke er alles kop te

>Helt anderledes her, hvor gruppen
> [...]

Tak, og det eller dejligste ved at møde dem var at de "adopterede"
mig
Og jeg er ikke færdig med dem endnu, der er historier nok til
mange måneders arbejde endnu.

>Nej, hvem. Din kone er altid god
>for et billede

Tak

>Fint og sjovt sammenklip

De havde bedt om at få lavet nogle dobbeltportrætter til familien,
men
jeg syntes det er sjovest når folk fjanter. Og det var der brug for
pga. det sk*d* regnvejr der kruser håret.

>Den r2400 kom for et par dage siden
>- og den kan noget!

Tys, vil *absolut* [1] ikke høre mere, er grøn af misundelse *G*

vh
Michael
www.michaelbothager.dk

[1] og dog, vil gerne høre mere

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-08-05 14:14

> Der er lagt nye billeder på min side.

Min newsreader havde lagt dem under en tråd startet af NRE, så den var
begravet langt bagud.

> Pride paraden, som gik fra Nørrebro til Rådhuspladsen for et par uger
> siden:
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=1

Det her er et herligt billede, det kan jeg godt lide. De andre siger mig
ikke så meget.

> Et lille uddrag fra en serie (som er work in progress) om Toften i
> Albertslund, hvor der bor mange rigtigt rare mennesker:
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=5
Pænt grafik, men siger ellers ikke mig noget.

> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=6
Sjov billedvinkel, men jeg er ikke så meget til de kundtlede billedvinkler,
der drager mere opmærksomhed end reelet siger noget. Det kan godt være det
er traditionelt og kedeligt, men jeg ville hellere ha et noget mere closeup,
hvor man kunne set noget mere af de to. Lidt mere kontakt også, nå sidder de
og stirrer, men hvad skal vi læse ud af det? Er de trætte af livet, som er
gået dem forbi?

> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=7
Jeg synes det er for meget betragter i dette billeder og man kan ikke se
ansigerne. Jeg synes billedevinklen er søgt.

> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=8
Det her er et herligt billede, pga. af lyset og smilet, der lyser op. Det
siger en masse om samvær, hygge og livskvalitet.

> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=9
God idé, men jeg synes ikke så godt om det store vindue i midten. Jeg synes
manden kunne give potentiale til noget mere, men han har et godt udtryk og
han fortæller noget med sit udtryk og levende øjne. Om det skulle være så
uskarpt kan man selvfølgelig diskutere.

> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=10
Synes er noget banalt og ikke så interessant.

> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=11
Tja, kedeligt billede, men er det netop hvad du vil sige med det? Hvorfor
skal skal vi have den store slagskygge henover bygningen? Igen lidt som om
den skæve vinkel skal få os til at tro at der er noget kunst i det?

> En af de lidt mere usædvanlige situationer, Asger står kl. 6 om
> morgenen og spiller basket på Nørrebro:
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=12
Undskyld, men ud over den grafiske effekt, er der ikke meget i det billede.
Hvorfor kan vi ikke se knægten/drengen/manden spille?

> Hvem siger alting skal være skarpt?:
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=13
Det skal det heller ikke, men det er heller ikke en kvalitet i sig selv
efter min mening. Jeg synes ikke det er noget at samle på.

> En grimasse der kan passe:
> http://www.michaelbothager.dk/en/view.php?a=latest&p=14
De er da meget sjove, men jeg har efterhånden set et utal af lignende
billeder lavet af min døtre med en af mine gamle digitalkameraer

> Sig gerne hvad I syntes, mener føler osv.
Du har klart nogle imellem, som er rigtigt gode, men jeg synes du falder i
grøften for mange gange ved de kunstige, skæve vinkler, uden at det har en
god virkning. Du er klart god til at lave dem, men jeg synes personligt det
er lidt af en blindgyde. Det er lidt som de mange billeder man ser med lang
ekspenoreingstid og vrid på zoomringen, etc. hvor kun nogle meget få giver
noget udover en effekt, som kan være sjov, men så går man hurtigt videre til
næste billede.
Men du har klart talent for at lave gode, interessante billeder. Du har
noget med mennesker, f.eks. manden i køkkenet, og kvinden med det lysende
smil, som har noget potentiale. Så synes jeg de skæve vinkler ikke skal
overdrives, så det ligesom får sit eget liv.
Håber ikke du synes jeg er for hård i min kritik, det er ikke meningen.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Michael Bothager

Dato : 30-08-05 15:10

Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev:

Hej Hans

Tak for kritikken.

>Det her er et herligt billede, det
>kan jeg godt lide. De andre siger mig
>ikke så meget.

Det var et vildt syret syn jeg fik smidt i hovedet der. Synd at du
ikke kan lide de andre.

> [...]
>ville hellere ha et noget mere closeup,
>hvor man kunne set noget mere af de
>to. Lidt mere kontakt også, nå sidder de

Hehe, de er skam ikke trætte af livet, og det er heller ikke gået dem
forbi. Jeg fravalgte dem med direkte kontakt, det tog mig 20 minutter
at få dem til at "glemme" kameraet, elvom om jeg stod ca. 1 meter fra
dem. Billedet skulle være som en flue på væggen, og fokusere på dem i
deres miljø, de nød at sidde i skyggen af huset.

>Jeg synes det er for meget betragter
>i dette billeder og man kan ikke se
>ansigerne. Jeg synes billedevinklen er søgt.

MEd betragter, mener du så at det er et billede af fotografen, eller
at det er udeltagende?

>Det her er et herligt billede, pga.
>af lyset og smilet, der lyser op. Det
>siger en masse om samvær, hygge og
>livskvalitet.

Rita, som hun hedder, fyrer så mange jokes af hele tiden, og har en
sprudlende og dejlig personlighed.

> [...]
>om det store vindue i midten. Jeg synes
>manden kunne give potentiale til
>noget mere, men han har et godt udtryk og

Det var under pressede omstændigheder, jeg havde ikke meget tid i
hans
lejlighed. Vinduet er det vigtigste punkt i hans lejlighed (hvis jeg
havde skrevet den fulde billedetekst), så derfor er vinduet vigtigt.

> [...]
>netop hvad du vil sige med det? Hvorfor
>skal skal vi have den store
>slagskygge henover bygningen? Igen lidt som om

Næh, ikke kunst, men at vise hvordan Toften ser ud en
sensommereftermiddag, med flag og fly.

>Undskyld, men ud over den grafiske
>effekt, er der ikke meget i det billede.
>Hvorfor kan vi ikke se
>knægten/drengen/manden spille?

Det er det spørgsmål som billedet skal få dig til at stille ,
hvorfor ser man ham ikke, hvad er omstændighederne osv. Så i den
henseende er det lykkedes, selvom du ikke kan lide billedet

>Det skal det heller ikke, men det er
>heller ikke en kvalitet i sig selv
>efter min mening. Jeg synes ikke det
>er noget at samle på.

Det handler om at give slip på alt det ordnede, og lade kaos styre.
Og
det er ikke noget der er for alle, tidligere holdt jeg den slags
meget
tæt til kroppen, og sad kun selv og så på den slags.

>De er da meget sjove, men jeg har
>efterhånden set et utal af lignende
>billeder lavet af min døtre med en af
>mine gamle digitalkameraer

Jeg syntes den slags er meget værd at vise frem, de fortæller de ting
som ikke er så pæne, opstillede og styrede.

> [...]
>smil, som har noget potentiale. Så
>synes jeg de skæve vinkler ikke skal
>overdrives, så det ligesom får sit eget liv.

Din kritik er absolut ikke for hård, jeg ville ønske at flere gik til
fadet med samme energi og direkte kritik som du har fremlagt her.

Jeg syntes det altid er spændende at få andres oplevelse og indtryk
af
mine billeder, specielt når der bliver givet kritik på det enkelte
billede og på sammenhænget mellem billederne.

Så tak for kritikken, den er værdsat!

Vh
Michael

Fra : Hans Kruse