Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma objektiv-typer ?
Fra : ab©

Dato : 11-08-05 19:32

Kan ikke rigtigt gennemskue Sigmas objektiv-program. Hvor mange 70-300 -
4.0-5,6 mon der findes ?
Mon "Sigma 70-300/4,0-5,6 APO Makro Super II" er den samme som én af disse
(der jo er forskellige)
"70 - 300 mm 4-5,6 APO DG Makro" er åbenbart ikke det samme som
"70 - 300 mm 4-5,6 DG Makro"
(Mon der på nettet findes en samlet fortegnelse over hele Sigmas produktion
?)

ab (-c:)

Fra : newbie@news

Dato : 11-08-05 21:45

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "70 - 300 mm 4-5,6 DG Makro"
> (Mon der på nettet findes en samlet fortegnelse over hele Sigmas

Findes der.
http://www.sigmaphoto.com
http://www.fovitech.dk/fotodok/sigma/sigmobj/
http://www.dcviews.com/lenses/Sigma-lenses.htm
http://www.fredmiranda.com/reviews/index.php?cat=46

Og så var der en herinde som havde dette link. Måske kan du bruge det.
http://iapf.physik.tu-berlin.de/jbohs/HKO/TUBerlin/dforum/macro/Macro100E.html

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-08-05 21:48

In article <42fb99bc$0$76163$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, ab© wrote:
> [...]
> "70 - 300 mm 4-5,6 DG Makro"
> (Mon der på nettet findes en samlet fortegnelse over hele Sigmas produktion

De nyeste er Digitally Goated versionerne.
APO DG Makro er vist afløsren for APO Makro Super II
DG Makro er vist afløseren for DL (Det er Lort) versionen.

Det er kun de 2 Digital Ged versioner der findes i programmet i dag:
http://www.sigma-foto.de/cms/front_content.php?idcat=36

Fra : ab©

Dato : 12-08-05 07:18

> Det er kun de 2 Digital Ged versioner der findes i programmet i dag:
> http://www.sigma-foto.de/cms/front_content.php?idcat=36

Takker for oplysningerne.
Er blevet tilbudt en 70-300-D 1:4-5.6 APO Macro - billig, men så er det jo
nok den, der ikke er noget værd.

ab (-c:)

Fra : Brian Lund

Dato : 12-08-05 07:27

> Takker for oplysningerne.
> Er blevet tilbudt en 70-300-D 1:4-5.6 APO Macro - billig, men så er det jo
> nok den, der ikke er noget værd.

Så længe den hedder APO skulle det vist ikke være helt hen i vejret...
Så hvis "billigt" er omtrent en 1000 kr eller måske mindre er det vel ikke
så tosset!
Selv har jeg en som bare hedder 70-300 - uden alt det andet pjat, og jeg må
indrømme (efter at have sammenlignet med "APO 2 Super" at forskellen slet
ikke er så stor endda!

Brian

Fra : Nicolai

Dato : 12-08-05 10:46

> Takker for oplysningerne.
> Er blevet tilbudt en 70-300-D 1:4-5.6 APO Macro - billig, men så er det jo
> nok den, der ikke er noget værd.

Jeg har DG modellen som jeg udskifter med Canon's 100-400 USM IS - så hvad er
billigt, så vil jeg forsøge at matche prisen.

Fra : ab©

Dato : 12-08-05 14:47

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har DG modellen som jeg udskifter med Canon's 100-400 USM IS - så hvad
> er billigt, så vil jeg forsøge at matche prisen.

Det jeg troede var billigt viste sig at være en "4,5-5,6 - APO D" - version,
så selv om den måske nok var billig nok i kr. 800,- turde jeg ikke springe
ud i det, da det har været vanskeligt at finde oplysninger om den.

Jeg tror, at jeg falder for en "70-300mm F4-5.6 II APO Macro Super" (hedder
den helt nøjagtigt) hos en lokal Foto-Pusher til kr. 2.000,-. Jeg bliver
totalt forvirret, hvis jeg f.eks. kikker her (til ca. 1.600,-):

http://www.directshopper.de/search.php?searchstring=sigma+apo+70-300&cat=all

- så er det jo ikke til at vide, hvad der er hvad

ab (-c:)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-08-05 15:30

In article <42fca85d$0$85757$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, ab© wrote:

> [...]
>
> http://www.directshopper.de/search.php?searchstring=sigma+apo+70-300&cat=all
>
> - så er det jo ikke til at vide, hvad der er hvad

Pres din lokale pusher ned i pris. DG versionen er den nye. Det er
noget gammelt bras han prakker dig på. Han skal være glad for du vil bære
den ud af butikken :)

Fra : Henrik

Dato : 12-08-05 16:03

Jeg vil selv bestille en Sigma zoom, den koster c. 220 euro. i tyskerland,
for den dyreste model, den som hedder både APO og DG.
Er der nogen der kan bekræfte dette?
Sådan som jeg forstår det, er forskellen mellem APO og ikke APO parallel med
Nikons ED og G.
Er det rigtigt?
Min egen forventning til et Sigmas det nye med Tre APO elementer, er at det
skal være ligeså godt som Nikons ED.
Er det helt hen i vejret?
Hilsen
Henrik

Fra : Jens Christensen

Dato : 12-08-05 16:05

> Jeg tror, at jeg falder for en "70-300mm F4-5.6 II APO Macro Super"
> (hedder den helt nøjagtigt) hos en lokal Foto-Pusher til kr. 2.000,-. Jeg
> bliver totalt forvirret, hvis jeg f.eks. kikker her (til ca. 1.600,-):

Fald hellere over Sigma 4,0-5,6 /70-300 APO DG hos www.kamerashop.dk til
1685,-

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Nicolai

Dato : 13-08-05 06:34

> Fald hellere over Sigma 4,0-5,6 /70-300 APO DG hos www.kamerashop.dk til
> 1685,-

Enig. Og bor du i nærheden af Odense er du velkommen til at komme forbi og
prøve den :)

Fra : ab©

Dato : 15-08-05 14:31

> Enig. Og bor du i nærheden af Odense er du velkommen til at komme forbi og
> prøve den :)

Tak for dit tilbud - jeg prøver p.t. førstnævnte samtidigt med, at jeg har
bestilt den "rigtige".

- For øvrigt tak for advarslerne.

ab (-c:)

Fra : ab©

Dato : 19-08-05 10:55

Har nu fået en "Sigma 4,0-5,6 /70-300 APO DG" men kan ikke ved den første
overfladiske test konstatere nogen forskel.

ab (-c:)