Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Et Canon 350D Spørgsmål?
Fra : Falcon

Dato : 03-08-05 18:28

Jeg har set et par artikler om 350D og i et af dem er der et billede
af Input/Output og ved det øverste stik står der:
On the top is Video Out (selectable NTSC or PAL format)
Betyder det at man kan sætte en PC monitor til 350D og bruge den som
søger?
Og NEJ, jeg har ingen intentioner om at slæbe en monitor rundt på
ryggen, er blot nysgerrig efter hvad den kan bruges til.

mvh Falcon

Fra : Jens Christensen

Dato : 03-08-05 18:32

"Falcon" <falcon1@email.dk> wrote in message

> [...]
> Og NEJ, jeg har ingen intentioner om at slæbe en monitor rundt på
> ryggen, er blot nysgerrig efter hvad den kan bruges til.

Du kan ikke bruge en monitor som søger, men du kan bruge den til at se de
billeder, du har taget tidligere.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Falcon

Dato : 04-08-05 12:01

On Wed, 3 Aug 2005 19:32:23 +0200, "Jens Christensen"
<nospam@nospam.no> wrote:

>"Falcon" <falcon1@email.dk> wrote in message

>Du kan ikke bruge en monitor som søger, men du kan bruge den til at se de
>billeder, du har taget tidligere.

Det var faktisk også det jeg tænkte at den kan bruges til. Kan jo være
en fordel ved portrætfotos, så man kan checke med det samme om lyset
nu er som man forventer. Hvordan sætter man det til monitoren? Det
skal vel igennem PC'en?

mvh Falcon

Fra : Jens Christensen

Dato : 04-08-05 15:58

> [...]
> en fordel ved portrætfotos, så man kan checke med det samme om lyset
> nu er som man forventer. Hvordan sætter man det til monitoren? Det

Det lader til at du selv fandt svaret længere nede
Det tilsluttes direkte dit TV.
Hvis du vil have billedet over på computeren, kan du bruge remote-capture,
der følger med kameraet, og styre det fra PC'en...

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Falcon

Dato : 05-08-05 12:38

On Thu, 4 Aug 2005 16:58:21 +0200, "Jens Christensen"
<nospam@nospam.no> wrote:

>Det lader til at du selv fandt svaret længere nede

Yep

>Det tilsluttes direkte dit TV.
>Hvis du vil have billedet over på computeren, kan du bruge remote-capture,
>der følger med kameraet, og styre det fra PC'en...

Ok, jeg bliver mere og mere overbevist om at jeg snart skal ud og
investere i et 350D. Jeg overvejer at købe et Tamron 70-300 LD Macro
4/5.6 til den, eller er det et dårligt køb (ca kr 900 i Tyskland)?

mvh Falcon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-08-05 15:13

In article <tkj6f1hnsnk82pfor0b69pihroth8vre5e@4ax.com>, Falcon wrote:

> [...]
> investere i et 350D. Jeg overvejer at købe et Tamron 70-300 LD Macro
> 4/5.6 til den, eller er det et dårligt køb (ca kr 900 i Tyskland)?

Ja. det er et dårligt køb- Der er 2 der er rimelige.
Canon 75-300mm
og
Sigma 70-300 APO.

de andre er ikke værd at gå efter.

Fra : Falcon

Dato : 05-08-05 16:56

On 05 Aug 2005 14:13:10 GMT, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Ja. det er et dårligt køb- Der er 2 der er rimelige.
>Canon 75-300mm
>og
>Sigma 70-300 APO.
>
>de andre er ikke værd at gå efter.

Hmm, nu må du ikke tro jeg er utaknemelig for dit råd, men jeg kender
2 der har Tamron 70-300 LD Macro som er utrolig godt tilfreds med det,
og den ene har prøvet Sigma'en, men for det første var den tung og han
fik lov at teste begge objektiver, og fandt at Tamron'en tegnede
ligeså skarp som Sigma + den kun koster det halve.
Jeg ved godt at som regel får man hvad man betaler for, men hvis
forskellen ikke er til at få "øje" på med hensyn til billedkval. så
står Tamron nok som no 1 på min liste.

mvh Falcon

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-08-05 17:36

In article <ke27f1darsgga1h3bgkb9u23j8h57goiul@4ax.com>, Falcon wrote:

> [...]
> Jeg ved godt at som regel får man hvad man betaler for, men hvis
> forskellen ikke er til at få "øje" på med hensyn til billedkval. så

http://www.photodo.com/prod/lens/tamron.shtml

Tamron scorer 2.4
Det er der en Sigma 70-300mm APO der også gør, mens en Sigma 75-300 APO
scorer 3.1.
Canon 75-300mm scorer også 3.1

Photodo anvender MTF charts til at lave objektive bedømmelser.

Man kan også bruge pbase til at se billeder:
Tamron:
http://www.pbase.com/cameras/tamron/af_70300_456_macro
Sigma:
http://www.pbase.com/cameras/sigma/70-300_4_apo_macro_super_ii
Canon:
http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_75300_4iii
http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_75300_4iiiu

Canon findes med og uden USM. Den hurtige mere lydløse motor.

Af de billeder jeg lige har set fra Tamron'en, så er der ikke noget
der imponerer.

Fra : Jens Christensen

Dato : 06-08-05 12:02

> Ok, jeg bliver mere og mere overbevist om at jeg snart skal ud og
> investere i et 350D. Jeg overvejer at købe et Tamron 70-300 LD Macro
> 4/5.6 til den, eller er det et dårligt køb (ca kr 900 i Tyskland)?

Det skal lige preciseres, at man altså ikke bruger monitoren som søger, hvis
nu det kunne misforstås.
Nup et Sigma 70-300 APO DG. Jeg kiggede selv på omtalte Tamron og
sammenlignede billeder på pbase, og synes klart at Sigma'en er bedre.
Det kan godt være at det er lidt tungere, men det ligger godt i hånden, og
man har god føling med det. Derudover virker selve konstruktionen også
ganske fin og solid. Synes klart man får meget for de 1.650- som objektivet
koster.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Jan Strægaard

Dato : 03-08-05 18:53

Falcon wrote:
> Betyder det at man kan sætte en PC monitor til 350D og bruge den som
> søger?

Du kan vise billederne, du har på flashkortet, på et tv.

Mvh Jan Strægaard

--
web: http://www.straegaard.dk (se denne for brugbar mailadresse)

Fra : hansen

Dato : 03-08-05 19:09

"Jan Strægaard" <noreply@straegaard.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan vise billederne, du har på flashkortet, på et tv.

Nemlig. Men ikke til en standard pc-skærm.

Fra : Falcon

Dato : 04-08-05 12:06

On Wed, 3 Aug 2005 20:09:26 +0200, "hansen" <hansen@æøå.dk> wrote:

>"Jan Strægaard" <noreply@straegaard.dk> skrev i en meddelelse

>Nemlig. Men ikke til en standard pc-skærm.

AHA, nu spurgte jeg lige Jens om hvordan man satte det til PC
monitoren, men det giver mere mening at det er et TV man skal sætte
det til.Det giver jo så noget dårligere billede end på en Monitor, men
man kan jo stadig se om lyset nu er blevet som man ønskede det ved
f.eks portræt/model foto.

mvh Falcon

Så nu mangler jeg bare kameraet