Foderautomat til sommerferien
Fra : Jens Fuglsang

Dato : 06-06-01 16:25

Hej NG

Jeg er lige startet med akvarium igen efter en 15 års pause, og spørgsmålet
går på kan man stadig købe en foderautomat til fiskene
for idéen er jo ganske god til ferier og almindelig dovenskab.
Jeg har søgt på nettet , men fandt ikke noget, en link eller adresse er
velkommen

På forhånd tak
Mvh.
Jens

Fra : Martin Heller

Dato : 06-06-01 16:58

Jens Fuglsang <jens_fuglsang@hotmail.com> skrev i en
> Jeg er lige startet med akvarium igen efter en 15 års pause, og
spørgsmålet
> går på kan man stadig købe en foderautomat til fiskene

Det kan man. Se neden for

> for idéen er jo ganske god til ferier og almindelig dovenskab.

Med mindre du holder meget lange ferier er det
bestemt ikke nødvendigt med en foderautomat.
Fiskene kan sagtens klare sig uden mad i et par
uger, med mindre det er unger eller de ikke er
ved godt helbred.
Hvis det er fordi du er for doven til at fodre tror
jeg ikke du skulle tage hobbyen op igen, da det
bestemt ikke er den mest krævende del.

http://www.zoozity.dk/templates/product.asp?product=4011708350102

Fra : Gert

Dato : 06-06-01 17:41

Hej,

Drop foder automaten og lad være med at fodre i den periode du er væk.
Voksne og sunde fisk tager ikke skade af at være uden foder i helt op til 4
uger.

Mvh
Gert

Fra : Max Petersen

Dato : 06-06-01 18:46

Jeg har 250 liter med neon-børger og diverse små og store maller. I juli har
jeg tænkt mig at smutte til USA i tre uger. Mener I virkelig, at jeg skal
spare de 400,- kr. på foderautomaten, og at fiskene nok skal klare sig
alligevel?

Fra : Gert

Dato : 06-06-01 20:55

Hej,

Som sagt hvis dine fisk er voksne, sunde og raske, så sker der ingen ting.
Selvfølgelig skal du ikke byde unger dette og heller ikke syge eller
svækkede fisk. Men ellers skulle der ikke være nogen problemer i det.

Mvh

Gert

Fra : Aardvark

Dato : 06-06-01 20:57

Damn...kan så ikke tage på ferie...alle min fisk konsiprerer...får alle
unger samtidigt fortiden...

/Brian