/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Pelsproblemer
Fra : Futte


Dato : 15-08-05 05:53

Jeg har en newfoundlænder på snart 9 år- P.g.a store hudproblemer har jeg
sidste sommer måttet klippet hunden næsten skaldet! Det var en nødvendighed.
Men hvorfor vokser der ikke en pæn pels frem igen. Har måttet klippe den
igen her til sommer. Den nye pels der vokser frem er mere filtagtig og
kruset, er ikke til at redde igennem. Den lange fine pels er væk, hvorfor?
Har det måske noget med alderen at gøre? Eller er det hudproblemerne der gør
det? Kender nogen til problemet?
Den har ellers før haft en meget fin langhåret pels.

LH



 
 
tina hedeman (15-08-2005)
Kommentar
Fra : tina hedeman


Dato : 15-08-05 07:26

Hej

Jeg kender ikke noget til hudproblemer, men da jeg overtog en hund var dens
pels filtret på ben og bagparti så jeg tog en maskine og klippede det i
bund.
Der gik lang tid før det kom ud igen og det der kom var også filtret og
kruset, men jeg tror det er underulden, jeg børstede hunden hverdag og nu er
det vokset ud igen og er blevet rigtig flot.
hilsen Tina
"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43001f47$0$88320$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har en newfoundlænder på snart 9 år- P.g.a store hudproblemer har jeg
> sidste sommer måttet klippet hunden næsten skaldet! Det var en
> nødvendighed. Men hvorfor vokser der ikke en pæn pels frem igen. Har
> måttet klippe den igen her til sommer. Den nye pels der vokser frem er
> mere filtagtig og kruset, er ikke til at redde igennem. Den lange fine
> pels er væk, hvorfor? Har det måske noget med alderen at gøre? Eller er
> det hudproblemerne der gør det? Kender nogen til problemet?
> Den har ellers før haft en meget fin langhåret pels.
>
> LH
>



Bornholmersafira (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Bornholmersafira


Dato : 15-08-05 17:43


"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43001f47$0$88320$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har en newfoundlænder på snart 9 år- P.g.a store hudproblemer har jeg
> sidste sommer måttet klippet hunden næsten skaldet! Det var en
nødvendighed.
> Men hvorfor vokser der ikke en pæn pels frem igen. Har måttet klippe den
> igen her til sommer. Den nye pels der vokser frem er mere filtagtig og
> kruset, er ikke til at redde igennem. Den lange fine pels er væk, hvorfor?
> Har det måske noget med alderen at gøre? Eller er det hudproblemerne der
gør
> det? Kender nogen til problemet?
> Den har ellers før haft en meget fin langhåret pels.
>
> LH
>
>
Hej

Jeg er uddannet hundefrisør og da jeg stod i lære havde vi flere
newfoundlands inde for at blive klippet helt ned,og din er ikke den eneste
der bliver sådan, der er ikke andet for en hyppig børstning, sådan som jeg
synes det ser ud så er det simpelthen underulden der gør at de bliver så
tætte og krusede når det vokser ud, og selvom pelsen kun er et par cm langt
så skal den børstes alligevel så du får det løse hår af med det samme.
Det er et kæmpe arbejde, men det er det eneste du kan gøre hvis du vil have
din newf pæn i pelsen igen. Og hvis du bader den så vil jeg foreslå du
føntørrer den bagefter imens du børster, det gør meget.
Held og lykke med den, håber du kan bruge mit svar, og du er velkommen til
at skrive hvis du vil vide mere, så vil jeg prøve at hjælpe

Mvh Charlotte



Futte (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Futte


Dato : 15-08-05 19:53

Tak - det kan jeg bestemt bruge til noget. Jeg er glad for at høre det er
"normalt", men det ser jo også lidt sørgeligt ud. Men jeg kan forstå jeg
bare skal prøve at væbne mig med tålmodighed, børste og se hvordan det går.
Jeg var mere bange for at hvis jeg lod stå til og lod det vokse så ville
det sætte sig som en filterkage, og det er jeg bestemt ikke interesseret i.
Lige nu har hun hudproblemer igen og jeg har været nødt til at klippe helt
kort igen. Det er den eneste løsning, men til vinter plejer hudproblemerne
at være væk og der vil jeg da gerne have en rimelig fin pels på hunden
igen.

Lene
"Bornholmersafira" <safira@hund.dk> skrev i en meddelelse
news:4300c5d2$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:43001f47$0$88320$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg har en newfoundlænder på snart 9 år- P.g.a store hudproblemer har jeg
>> sidste sommer måttet klippet hunden næsten skaldet! Det var en
> nødvendighed.
>> Men hvorfor vokser der ikke en pæn pels frem igen. Har måttet klippe den
>> igen her til sommer. Den nye pels der vokser frem er mere filtagtig og
>> kruset, er ikke til at redde igennem. Den lange fine pels er væk,
>> hvorfor?
>> Har det måske noget med alderen at gøre? Eller er det hudproblemerne der
> gør
>> det? Kender nogen til problemet?
>> Den har ellers før haft en meget fin langhåret pels.
>>
>> LH
>>
>>
> Hej
>
> Jeg er uddannet hundefrisør og da jeg stod i lære havde vi flere
> newfoundlands inde for at blive klippet helt ned,og din er ikke den eneste
> der bliver sådan, der er ikke andet for en hyppig børstning, sådan som jeg
> synes det ser ud så er det simpelthen underulden der gør at de bliver så
> tætte og krusede når det vokser ud, og selvom pelsen kun er et par cm
> langt
> så skal den børstes alligevel så du får det løse hår af med det samme.
> Det er et kæmpe arbejde, men det er det eneste du kan gøre hvis du vil
> have
> din newf pæn i pelsen igen. Og hvis du bader den så vil jeg foreslå du
> føntørrer den bagefter imens du børster, det gør meget.
> Held og lykke med den, håber du kan bruge mit svar, og du er velkommen til
> at skrive hvis du vil vide mere, så vil jeg prøve at hjælpe
>
> Mvh Charlotte
>
>



Bornholmersafira (15-08-2005)
Kommentar
Fra : Bornholmersafira


Dato : 15-08-05 21:48

Hej

Er det over det hele hun har hudproblemer, for ellers kunne du jo evt kun
klippe det steder der er udsat.
Det ser lidt hullet ud men til gengæld bliver hun hurtigere fin og pelsen
bliver kun medtaget nogle steder..

Charlotte

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4300e499$0$23354$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Tak - det kan jeg bestemt bruge til noget. Jeg er glad for at høre det er
> "normalt", men det ser jo også lidt sørgeligt ud. Men jeg kan forstå jeg
> bare skal prøve at væbne mig med tålmodighed, børste og se hvordan det
går.
> Jeg var mere bange for at hvis jeg lod stå til og lod det vokse så ville
> det sætte sig som en filterkage, og det er jeg bestemt ikke interesseret
i.
> Lige nu har hun hudproblemer igen og jeg har været nødt til at klippe helt
> kort igen. Det er den eneste løsning, men til vinter plejer hudproblemerne
> at være væk og der vil jeg da gerne have en rimelig fin pels på hunden
> igen.
>
> Lene
> "Bornholmersafira" <safira@hund.dk> skrev i en meddelelse
> news:4300c5d2$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >
> > "Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > news:43001f47$0$88320$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Jeg har en newfoundlænder på snart 9 år- P.g.a store hudproblemer har
jeg
> >> sidste sommer måttet klippet hunden næsten skaldet! Det var en
> > nødvendighed.
> >> Men hvorfor vokser der ikke en pæn pels frem igen. Har måttet klippe
den
> >> igen her til sommer. Den nye pels der vokser frem er mere filtagtig og
> >> kruset, er ikke til at redde igennem. Den lange fine pels er væk,
> >> hvorfor?
> >> Har det måske noget med alderen at gøre? Eller er det hudproblemerne
der
> > gør
> >> det? Kender nogen til problemet?
> >> Den har ellers før haft en meget fin langhåret pels.
> >>
> >> LH
> >>
> >>
> > Hej
> >
> > Jeg er uddannet hundefrisør og da jeg stod i lære havde vi flere
> > newfoundlands inde for at blive klippet helt ned,og din er ikke den
eneste
> > der bliver sådan, der er ikke andet for en hyppig børstning, sådan som
jeg
> > synes det ser ud så er det simpelthen underulden der gør at de bliver så
> > tætte og krusede når det vokser ud, og selvom pelsen kun er et par cm
> > langt
> > så skal den børstes alligevel så du får det løse hår af med det samme.
> > Det er et kæmpe arbejde, men det er det eneste du kan gøre hvis du vil
> > have
> > din newf pæn i pelsen igen. Og hvis du bader den så vil jeg foreslå du
> > føntørrer den bagefter imens du børster, det gør meget.
> > Held og lykke med den, håber du kan bruge mit svar, og du er velkommen
til
> > at skrive hvis du vil vide mere, så vil jeg prøve at hjælpe
> >
> > Mvh Charlotte
> >
> >
>
>



Futte (16-08-2005)
Kommentar
Fra : Futte


Dato : 16-08-05 05:01

Desværre er det over det hele - selv på benene og halen....

Lene
"Bornholmersafira" <safira@hund.dk> skrev i en meddelelse
news:4300ff33$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej
>
> Er det over det hele hun har hudproblemer, for ellers kunne du jo evt kun
> klippe det steder der er udsat.
> Det ser lidt hullet ud men til gengæld bliver hun hurtigere fin og pelsen
> bliver kun medtaget nogle steder..
>
> Charlotte
>
> "Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:4300e499$0$23354$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Tak - det kan jeg bestemt bruge til noget. Jeg er glad for at høre det er
>> "normalt", men det ser jo også lidt sørgeligt ud. Men jeg kan forstå jeg
>> bare skal prøve at væbne mig med tålmodighed, børste og se hvordan det
> går.
>> Jeg var mere bange for at hvis jeg lod stå til og lod det vokse så ville
>> det sætte sig som en filterkage, og det er jeg bestemt ikke interesseret
> i.
>> Lige nu har hun hudproblemer igen og jeg har været nødt til at klippe
>> helt
>> kort igen. Det er den eneste løsning, men til vinter plejer
>> hudproblemerne
>> at være væk og der vil jeg da gerne have en rimelig fin pels på hunden
>> igen.
>>
>> Lene
>> "Bornholmersafira" <safira@hund.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4300c5d2$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> >
>> > "Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> > news:43001f47$0$88320$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> >> Jeg har en newfoundlænder på snart 9 år- P.g.a store hudproblemer har
> jeg
>> >> sidste sommer måttet klippet hunden næsten skaldet! Det var en
>> > nødvendighed.
>> >> Men hvorfor vokser der ikke en pæn pels frem igen. Har måttet klippe
> den
>> >> igen her til sommer. Den nye pels der vokser frem er mere filtagtig og
>> >> kruset, er ikke til at redde igennem. Den lange fine pels er væk,
>> >> hvorfor?
>> >> Har det måske noget med alderen at gøre? Eller er det hudproblemerne
> der
>> > gør
>> >> det? Kender nogen til problemet?
>> >> Den har ellers før haft en meget fin langhåret pels.
>> >>
>> >> LH
>> >>
>> >>
>> > Hej
>> >
>> > Jeg er uddannet hundefrisør og da jeg stod i lære havde vi flere
>> > newfoundlands inde for at blive klippet helt ned,og din er ikke den
> eneste
>> > der bliver sådan, der er ikke andet for en hyppig børstning, sådan som
> jeg
>> > synes det ser ud så er det simpelthen underulden der gør at de bliver
>> > så
>> > tætte og krusede når det vokser ud, og selvom pelsen kun er et par cm
>> > langt
>> > så skal den børstes alligevel så du får det løse hår af med det samme.
>> > Det er et kæmpe arbejde, men det er det eneste du kan gøre hvis du vil
>> > have
>> > din newf pæn i pelsen igen. Og hvis du bader den så vil jeg foreslå du
>> > føntørrer den bagefter imens du børster, det gør meget.
>> > Held og lykke med den, håber du kan bruge mit svar, og du er velkommen
> til
>> > at skrive hvis du vil vide mere, så vil jeg prøve at hjælpe
>> >
>> > Mvh Charlotte
>> >
>> >
>>
>>
>
>



Heidi Jensen (16-08-2005)
Kommentar
Fra : Heidi Jensen


Dato : 16-08-05 20:28


"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43016502$0$2345$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Desværre er det over det hele - selv på benene og halen....


Har du overvejet at prøve Hokamix? Det er ret så effektivt... Det er lavet
kun på naturprodukter... http://www.skyescot.dk/ Bruger det selv på min
Bearded Collie, som også lider af hudproblemer.....

Hilsen Heidi




Futte (17-08-2005)
Kommentar
Fra : Futte


Dato : 17-08-05 05:13

Nej, det har jeg ikke. Har aldrig hørt om det. Hvad er det og hvor købes det
evt.?

Lene
"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:rbrMe.74$SJ1.41@news.get2net.dk...
>
> "Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:43016502$0$2345$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Desværre er det over det hele - selv på benene og halen....
>
>
> Har du overvejet at prøve Hokamix? Det er ret så effektivt... Det er lavet
> kun på naturprodukter... http://www.skyescot.dk/ Bruger det selv på min
> Bearded Collie, som også lider af hudproblemer.....
>
> Hilsen Heidi
>
>
>



Heidi Jensen (17-08-2005)
Kommentar
Fra : Heidi Jensen


Dato : 17-08-05 17:20


> Nej, det har jeg ikke. Har aldrig hørt om det. Hvad er det og hvor købes
> det
> evt.?


>> Har du overvejet at prøve Hokamix? Det er ret så effektivt... Det er
>> lavet kun på naturprodukter... http://www.skyescot.dk/ Bruger det selv på
>> min Bearded Collie, som også lider af hudproblemer.....
>>
>> Hilsen Heidi


Jeg skrev et link i min besvarelse, der kan du finde Hokamix hos
skyscot.....



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste