software update via lokal server
Fra : Michael Holm

Dato : 08-09-05 09:12

Er der nogen der har prøvet at sætte en 10.4 server op til at
"Enable mirrored updates" ?
det er jo nemt nok at starte servicen, men hvordan får man ens klient
mac'er til hente updates fra ens egen server?

så vidt jeg kan gennemskue skal man bruge "managed clients" men det er
vores mac'er ikke...

i Help er der vejledning til Non-managed clients:

Pointing Non-Managed Clients to a Software Update Server
Use the following command to point non-managed client computers to a
particular Software Update server:
defaults write com.apple.SoftwareUpdate CatalogURL <URL>
Where <URL> is the URL of the Software Update server. For example:
http://su.domain_name.com:8088/index.sucatalog

Men hvor skriver man lige det ind?? :)
--
Michael Holm
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 08-09-05 18:02

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> defaults write com.apple.SoftwareUpdate CatalogURL <URL>
> Where <URL> is the URL of the Software Update server. For example:

I Terminalen.

Ellers er der dette alternativ:

<http://macenterprise.org/content/view/168/84/>

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Michael Holm

Dato : 08-09-05 20:58

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*gmail.com> wrote:

> I Terminalen.
>
> Ellers er der dette alternativ:
>
> <http://macenterprise.org/content/view/168/84/>

Kanon !
har lige hentet den, glæder mig til at teste det på jobet imorgen!