Mail på OSX..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-09-05 09:21

I programmet Mail på OSX kan jeg ikke få den til at vedhæfte filer uden at
de kommer ind i selve mailen (i mellem teksten). Jeg har ledt efter en
indstilling for at ændre dette, men uden held

Hvor laver jeg dette om, eller hvilket (gratis) mail program kan jeg bruge i
stedet?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Karl Antz

Dato : 07-09-05 11:06

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote:

> [...]
> indstilling for at ændre dette, men uden held
>
> Hvor laver jeg dette om, eller hvilket (gratis) mail program kan jeg bruge i

løsningen er at klikke der hvor du vil have attachment'et, altså
formodentlig i sidste linie - sår blir den lagt der.

Under alle omständigheder vil de hos Windows-folk dukke op som et
normalt attachment, og hvis du selv vil se dem sådan kan du gøre det
enkeltvis ved atr ctrl-klikke/højreklikke på billedet eller pdf'en og
vælge show as file.

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-09-05 15:04

"Karl Antz" <karl@antz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> normalt attachment, og hvis du selv vil se dem sådan kan du gøre det
> enkeltvis ved atr ctrl-klikke/højreklikke på billedet eller pdf'en og

Hmm... jeg har en kunde som ikke kan se vedhæftede filer, når de er sendt
fra Mail.

Har du noget bud på et alternativt program til e-mail på Mac? Jeg kan
selvføgelig sende dem fra en PC, men det ville lette arbejdsgangen, hvis de
kan sendes fra Mac.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 07-09-05 15:21

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
>
> Har du noget bud på et alternativt program til e-mail på Mac? Jeg kan
> selvføgelig sende dem fra en PC, men det ville lette arbejdsgangen, hvis de

Mozilla Thunderbird, jeg har selv brugt det på Windows og Linux før, og
bruger det nu på Mac, og er meget tilfreds.

http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

/Andreas

Fra : Karl Antz

Dato : 07-09-05 15:43

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote:

> Hmm... jeg har en kunde som ikke kan se vedhæftede filer, når de er sendt
> fra Mail.

et skud i tågen: husker du at sætte endelse bag filnavnet, altså fx .doc
når det er et word-dokument?

har osse lige slået efter i Mail-help - og fundet følgende:

Windows users may not be able to read a file you send, or may see two
files when you only sent one.

* Use filename extensions, such as .doc, in the names of
files you send to Windows recipients. This way the files can be read by
a Windows application.

* If you send a file (for example, "MyFile") to someone
who uses a Windows computer, the recipient might see two files: "MyFile"
and "._MyFile." The recipient can ignore the file named "._MyFile."

To make files you attach to all outgoing messages "Windows-friendly,"
choose Edit > Attachments > Send Windows Friendly Attachments. To attach
a Windows-friendly file to a single message, click Attach in the toolbar
of the message window and click Send Windows Friendly Attachments in the
Attach dialog.
If you send attachments to Mac users with the "Windows-friendly" option
selected, your attachment may be unusable or may be missing information
(such as the preview icon for the file).

håber det hjælper

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-09-05 16:17

> et skud i tågen: husker du at sætte endelse bag filnavnet, altså fx .doc
> når det er et word-dokument?

Det er en pdf og den har endelsen .pdf så det er ikke der den ligger. Jeg
prøver at rode lidt med det, og ellers forsøge mig med et andet program.

Tak for hjælpen.

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 07-09-05 18:37

".°o.O Thomas O.o°." skrev:

> Det er en pdf og den har endelsen .pdf så det er ikke der den ligger.

Prøvede du det andet, som Karl Antz foreslog? Altså at slå indstillingen
"Send altid bilag, der kan åbnes i Windows", som findes i
"Rediger"-menuen under punktet "Bilag" til?

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-05 21:21

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Prøvede du det andet, som Karl Antz foreslog? Altså at slå indstillingen
> "Send altid bilag, der kan åbnes i Windows", som findes i
> "Rediger"-menuen under punktet "Bilag" til?

Ja, det kunne også været interessant for os andre at høre, om det
hjælper. Jeg ved ikke, om Mail kan finde på at fjerne endelsen, hvis man
bare sender som til en Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Bern

Dato : 07-09-05 16:50

Hej Thomas

Det er lidt et skud. Men måske kan det være encoding som ikke spiller så
godt med windows.

Det kan også være at filnavnet på den pdf, som du vedhæfter, måske
indeholdet tegn som ikke er så heldige. Det kan være mellemrum eller
nogle af de danske bogstaver.

Held og lykke med det.

vh. Morten

Fra : Ole Jensen

Dato : 08-09-05 17:06

Morten Bern <mbern@mbern.slet.dk> wrote:

> [...]
>
> Det kan også være at filnavnet på den pdf, som du vedhæfter, måske
> indeholdet tegn som ikke er så heldige. Det kan være mellemrum eller

Det kan også være en udbyder undervejs der sletter den som værende
virus.

Jeg har flere gange været ude for, at mine pdf-filer ikke er med når jeg
mailer dem til andre.

Jeg har dog ikke fundet en løsning, og vil ikke skifte mailprogram.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan