Cocktail på OS X Server
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-08-05 21:13

Hej,

Jeg er ret imponeret over programmet Cocktail. Da jeg første gang
prøvede det, bootede både min Tiger- og Panther-installation med en
enorm hastighed sammenlignet hvad jeg var vant til, og i sidste uge
løste den et problem på en af klienterne på jobbet, som var meget
lang tid om at komme på serveren under opstarten.

For lidt siden opdagede jeg, at hjælpen på min OS X Server ikke
fungerede længere. Det har jeg oplevet nogle gange efterhånden.
Når man trykker Æble + ? ser man lige et tomt vindue, som lukker
med det samme igen, så jeg tog chancen og installerede Cocktail,
og sørme om den ikke løste problemet, men er det mon sikkert at
bruge det program på en OS X Server-installation?

Jeg plejer blot at gå ind under Pilot og klikke på Run med flueben
i det hele.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-05 07:41

> [...]

> og sørme om den ikke løste problemet, men er det mon sikkert at
> bruge det program på en OS X Server-installation?

ja

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-08-05 10:20

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> ja

Ok

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-05 14:12

> Ok

forvent ikke at serveroperationer bliver hurtigere af den grund.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-08-05 14:45

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> forvent ikke at serveroperationer bliver hurtigere af den grund.

Nej, det var heller ikke så meget for at få hastigheden op på
serveren, men snarere som en slags vedligeholdelse af den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-05 15:18

> Nej, det var heller ikke så meget for at få hastigheden op på
> serveren, men snarere som en slags vedligeholdelse af den.

det skulle ikke være nødvendigt.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-08-05 15:47

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> det skulle ikke være nødvendigt.

I går så det ud til at være tilfældet, da Cocktail reparerede
hjælpefunktionen, som skrevet i <news:deqohe.22g.1@tgm.dyndns.dk>.
Hvorfor den bliver smadret, har jeg dog ingen idé om, men jeg har
oplevet det ret mange gange efterhånden.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-05 20:03

> [...]
> Hvorfor den bliver smadret, har jeg dog ingen idé om, men jeg har
> oplevet det ret mange gange efterhånden.

jeps det er er et cache problem. Hjælpfremviser søger næsten hver gang
du bruger den efter informationer hos Apple. Til tider er svartiderne
lange og man opgiver med det resusltat at en cachefil går i udu.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-08-05 20:17

> [...]

> hver gang du bruger den efter informationer hos Apple. Til tider
> er svartiderne lange og man opgiver med det resusltat at en

Aha! Tak for forklaringen.

--
Hilsen
Madsen