åh gud - tdc bredbånd
Fra : es

Dato : 26-08-05 09:49

hej gruppe, vil lige høre om der er nogen som kan hjælpe.

jeg har lige opgraderet mit 2 mb tdc-bredbånd (m. router) til 4 mb
tdc-bredbånd (u.router). (DHCP)
Det ser ud som om jeg har har forbundet alle medfølgende kabler
korrekt, men når jeg kører tdc's installationscd til osX sker der
nada. ibooken vil ganske enkelt ikke på nettet.

vil I om der er nogle opsætninger i mac'en jeg skal ind og evt slette?
jeg er nok ikke den skarpeste kniv i skuffen hvad det her angår.

kh esther

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-08-05 10:57

es <es@sunrise.dk> wrote:

> [...]
>
> vil I om der er nogle opsætninger i mac'en jeg skal ind og evt slette?
> jeg er nok ikke den skarpeste kniv i skuffen hvad det her angår.

Hej Esther.

Du skal for gud skyld IKKE køre den CD.

Der skal ikke laves om på noget som helst på din Mac. Hvis du var på før
din opgradering, så virker det også efter opdateringen.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Jens

Dato : 26-08-05 12:45

> Hej Esther.
>
> Du skal for gud skyld IKKE køre den CD.

Det hjælper jo ikke meget, hvis CDen _er_ kørt!

> Der skal ikke laves om på noget som helst på din Mac. Hvis du var på før
> din opgradering, så virker det også efter opdateringen.

Prøv at åbne "Systemindstillinger" (fra Dock'en eller fra Æble-menuen),
vælg "Netværk". I den næstøverste rullegardinmenu ("Vis:") vælges
"Indbygget ethernet". Vælg fanebladet "TCP/IP". Øverst i vinduet vil nu
stå: "Konfigurer IPv4:" Vælg muligheden "Bruger DHCP" i rullegardinet.

Så burde det virke (i hvert fald hvis Du bruger X 10.4.2 "Tiger")
--

Jens F

Fra : es

Dato : 26-08-05 12:48

tusind tak begge to. needless to say skriver jeg ikke hjemmefra, men
vil nu printe de gode råd ud og fortsætte kampen derhjemme..

kh esther - der bruger 10.4.2 tiger fordi det er så dejlig idiotsikkert

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-08-05 07:49

es <es@sunrise.dk> wrote:

> tusind tak begge to. needless to say skriver jeg ikke hjemmefra, men
> vil nu printe de gode råd ud og fortsætte kampen derhjemme..
>
> kh esther - der bruger 10.4.2 tiger fordi det er så dejlig idiotsikkert

Hvis du er i Storkøbenhavn, så giv mig et ring på 26 730 500, så hitter
vi us af det.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Steen Jensen

Dato : 27-08-05 09:12

es <es@sunrise.dk> wrote:

> jeg har lige opgraderet mit 2 mb tdc-bredbånd (m. router) til 4
> mb tdc-bredbånd (u.router). (DHCP)

Jeg har også for nyligt, hoppet fra 'det gamle' til 'det nye' bredbånd.
De penge man normalt betaler for en router, kan man lige så godt, give
ud til en hurtigere forbindelse, der ikke kræver en router.
Du skal være opmærksom på et par ting:
Konverteringen sker ikke øjeblikkeligt. Du modtager et brev fra TDC med
en dato/klokkeslet, hvornår du bliver skiftet på centralen. Indtil da,
skal du køre videre med router, som hidtil.
Efter skiftet, skal du koble routeren fra (og selvfølgeligt huske, at
alt andet er koblet korrekt til), og evt. ændre noget i
opkaldsindstillinger - andet skal der ikke ændres.
Er det ikke omkring 50,- man giver for leje af router pr måned?
Det kan jo give en rimelig hastighedsforøgelse, at spare denne udgift,
og i stedet give 50,- ekstra for en højere hastighed.

Fra : es

Dato : 27-08-05 15:30

Tusind tak, begge to. nu kører det som det skal. yesss.

i evig taknemlighed, esther