Netværk ved navn hpsetup
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-08-05 01:43

Jeg har lige opdaget, at når jeg sidder med min PowerBook i nærheden af
en HP computer på mit arbejde, så registrerer AirPort et trådløst
netværk kaldet "hpsetup". I AirPort-menuen står det under "Computer til
computer-netværk". Vælger man det, dukker der en lille computer op i
menulinien, hvor man normalt har stregerne, der angiver styrken på et
trådløst netværk.
Det er helt umuligt for mig at bruge det pågældende netværk til
noget. Der er ikke forbindelse til internettet, og der dukker ikke nogen
servere op, som jeg kan forbinde til. Men skal det forstår sådan, at en
almindelig HP pc, som vi har på arbejde, står og sender WiFi-signal ud?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-08-05 07:38

news@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> servere op, som jeg kan forbinde til. Men skal det forstår sådan, at en
> almindelig HP pc, som vi har på arbejde, står og sender WiFi-signal ud?

Ja. Den er sat op til ad-hoc netværk (dvs computer-computer) istedet
for at forbinde sig til et access point.

Kan du fikse det selv?

http://bigfoot.com/~thunderbear