mor@sigma.dk
Fra : Tom

Dato : 25-08-05 15:21

Hej igen !

Her lige et par links.
Kamera nummer et..
Det HDV kamera du talte om.. (Det er et 25 mbit/s kamera)
Selv om at salgssnakken om kameraets fortræffeligheder siger at "det kan det
hele", er der tale om et "prosumer" kamera.
Altså et kamera, der ummidelbart kan hvad der skal til, og det i en OK
kvalitet.
Men som ikke helt har de kvaliteter et "professionelt" kamera har.
Og som - måske - heller ikke helt leverer den ønskede billed-kvalitet.
Forskellen på HDV og HD er som du kan se senere "MEGET" stor.
Link til HDV kamera
http://www.ebh.cc/goto.asp?lang=den&id=1017&c=1

Næste "niveau" (DV Cam), er et kamera der har et professionelt udseende. Et
kamera der bruges ganske meget til - f.eks - de dokumentarprogrammer der
kører på DR og TV2. (Det er et 25 mbit/s kamera)
( en central forskel på dette og HDV kameraet er at båndet i kameraet kører
dobbelst så hurtigt ) der kommer altså "i princippet" dobbelst så meget data
( billedinformation) på båndet.
Link til dette kamera
http://www.ebh.cc/goto.asp?lang=den&id=103&c=1

Næste niveau (IMX) (Det er et 50 mbit/s kamera)
Dette format bruges - primært - af det private produktionsmiljø.
Formatet kan bedst sammelignes med det nu "gamle" Digi-beta. Og bruges når
kvaliteten skal op i et niveau, hvor der er "plads/data" til at
efterarbejde.
( få det hele til at se lidt lækkert ud)
(Obs!! ved ikke hvor i har planlagt der skal redigeres, men det er ikke alle
der kan håndtere IMX formatet. Kræver at der lejes en IMX-båndafspiller ind)
Link til dette kamera
http://www.ebh.cc/goto.asp?lang=den&id=922&c=1

Mit seriøse bud, er at dette format er det bedste valg, hvis billederne skal
blæses op på en "meget stor projektor" som 2000 mennesker kigger på
samtidigt.

Sidste niveau er så HD. Eller HD Cam
Oprigtigt talt, vil det være "overkill" at gå den vej, da det er ret dyrt,
både i optagelsen, og særdeles i efterarbejdet.
Årsagen er oplagt nok, at der kun findes få redigeringer der kan håndtere
dette format ( problemet er at få video optagelserne ind i computeren)
Dog kan Fridthjof Film ( og en del andre) sagtens håndtere dette format.
Link til dette kamera.
http://www.ebh.cc/goto.asp?lang=den&id=1007&c=1

Uanset hvilket format du foretrækker, skal der også lejes et kamerastativ
ind, evt. En sun gun ( lampe på kameraet), en hånd mikrofon, og en knaphuls
ditto.
Priserne på EBHs sider, er som du kan se "kun" for kameraet. Jeg mener at de
har komplette pakker, hvor det hele er med.. Måske til en lidt bedre pris.

Der findes også andre udlejere, alt efter hvilket format du finder rigtigt,
så kan vi se om vi kan finde bedre priser der.

Ellers er min pris som aftalt 3500.- for "dagen".
Udstyret kommer oveni.

Vh
Tom

Fra : Tom

Dato : 25-08-05 15:24

Se venligst BORT fra denne private mail !!
Det er en FEJL!! At den røg her i NG!!!
Tom