Imponerende batterikapacitet - kort batter~
Fra : Jens F

Dato : 22-08-05 10:59

Jeg har i nogen tid oplevet at batterimåleren i min iBook (G3 500MHz,
dual USB) viste en imponerende resterende driftstid i størrelsesordenen
20-24 timer. Det forhindrede dog ikke maskinen i at "falde i søvn" uden
varsel efter et par timers drift. Med batterimåleren sat på % falder
ladningen ganske langsomt til ca 95% - og derefter brat til 0%.

Jeg har for nylig downloaded XBattery, som viser at mit batteri har en
kapacitet på imponerende 24,347 Ah - mod ca. 4 Ah for et nyt
Desværre følges det - som det fremgår af ovenstående - ikke op af en
tilsvarende lang driftstid på batteri.

Jeg har prøvet at kalibrere batteri og -måler ved fuld afladning
efterfulgt af fuld opladning - men uden virkning på værdien af
batterikapaciteten.

Har nogen oplevet tilsvarende? Er der evt. en kur for fænomenet?
--

Jens F

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-08-05 14:40

Jens F <spam@finds.dk> wrote:

> Har nogen oplevet tilsvarende? Er der evt. en kur for fænomenet?

Har du resat din PMU (Power Management Unit)?

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449>

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Jens F

Dato : 22-08-05 15:08

Kaj Christiansen skrev:

> Har du resat din PMU (Power Management Unit)?
>
> <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449>

Ja - desværre uden andet resultat end at jeg skulle resette uret
--

Jens F