Billig, *lille* router søges
Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 18-08-05 12:29

Hej, jeg er på jagt efter en *lille*, billig, router som jeg kan have
med
i rygsækken. Den skal ikke være nødvendigvis være trådløs.
Det mindste jeg kunne finde på 'EDB-priser' var en D-Link DI604
(3.1x10.9x14.2Cm), men fås de ikke mindre?

I praksis skal det bruges på hotelværelser så jeg kan have både
iBook'en og firma-IBM'en på nettet på samme tid.. :)

Mange hilsener

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-08-05 12:40

"Søren Kjærsgaard" <xxauetdv@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> I praksis skal det bruges på hotelværelser så jeg kan have både
> iBook'en og firma-IBM'en på nettet på samme tid.. :)

Hvad med at overveje "deling af internetforbindelse" på den ene
maskine, så du slipper helt for router?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-08-05 21:33

Thomas Bjorn Andersen skrev:

> Under Mac OS X:
> http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2003/11/11/panther_internet.html

Smart! Gad vide, om man ville kunne koble en WinXP-PC til en Mac, som
kører med IP over FireWire og på den måde få Internetadgang på PC'en.
Det vil jeg da prøve en dag.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 18-08-05 12:59

"deling af internetforbindelse", how to do? :)

Hilsen Søren

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 18-08-05 12:58

Søren Kjærsgaard <xxauetdv@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> I praksis skal det bruges på hotelværelser så jeg kan have både
> iBook'en og firma-IBM'en på nettet på samme tid.. :)

Det må da være noget for en Airport Express? Hvis du skal slæbe kabler
med, så fylder det jo hurtigt op.

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 18-08-05 13:09

Du har afgjort en pointe... :) Den er som skabt til formålet, selvom
den godt nok er lidt dyrere end de routere der ellers er på
markedet...

tak for svar :)
Søren

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 18-08-05 13:23

Iøvrigt, indeholder Airport Express en router med dhcp/nat eller er
det bare en trådløs switch?

/S

Fra : Rolf E. Thorup

Dato : 18-08-05 14:47

Søren Kjærsgaard wrote:
> Iøvrigt, indeholder Airport Express en router med dhcp/nat eller er
> det bare en trådløs switch?

Det sidste... hvilket i øvrigt stinker af dragetis.

Mvh Rolf

Fra : Svenne Krap

Dato : 18-08-05 15:23

Rolf E. Thorup wrote:
> Det sidste... hvilket i øvrigt stinker af dragetis.

Mine to AE'er har da routere indbygget, så det er ikke korrekt.

Man skal dog være opmærksom på, at der kun er en ethernetport - men den
kan både være på WAN (internet) eller LAN (lokalnet)-siden, hvilket kan
styres via Airport Admin Utility i OS X (og sikkert også det tilsvarende
windows utility).

Hvis begge dine bærbare har trådløst netværk, er der ingen ko på isen.

Svenne

Fra : Rolf Thorup

Dato : 18-08-05 17:50

Svenne Krap wrote:

> [...]
> kan både være på WAN (internet) eller LAN (lokalnet)-siden, hvilket kan
> styres via Airport Admin Utility i OS X (og sikkert også det tilsvarende

Aha, det er nok her jeg er gået galt i byen.

Rolf

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-08-05 14:02

"Søren Kjærsgaard" <xxauetdv@hotmail.com> writes:

> "deling af internetforbindelse", how to do? :)

Under Mac OS X:
http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2003/11/11/panther_internet.html

Under WindowsXP:
http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_ics/

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 19-08-05 09:08

Jeg prøvede igår at share Mac'ens ethernetforbindelse, trådløst,
til min XP-laptop, men det lykkedes ikke at få det til at virke.

Opsætningen er ellers let nok, jvf. den glimrende link her i tråden,
men selvom XP'en godt kunne finde det trådløse netværk, kunne den
ikke logge på (jeg fik en sær fejlmelding om at netværket var uden
for rækkevidde..).
Nåh, jeg prøver nu igen i aften,

hilsen Søren