Flytte filer fra iMac MacOS9 til MacMini
Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-08-05 13:06

Hej.

Jeg skal hjælpe med at flytte (en masse) filer fra en gammel iMac
Graphite der kører MacOS 9 til en MacMini i snarlig fremtid.

Hvad er det nemmeste måde at gøre det på?

Kan man få iMac'en til at lege firewire-disk, hvis man forbinder de to
maskiner med et firewire-kabel og holder nogle knapper nede under
opstart, eller lignende?

Måske noget tilsvarende over usb?

Eller er det i virkeligheden nemmere at brænde en (sandsynligvis
større) stak cd'er?

(Min første tanke var at bruge scp/ssh/sftp, men jeg véd ikke om der
findes fornuftige klienter til MacOS 9...)

Tak ,

Adam

--
"Remember, Robert, in life anything can happen." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-08-05 13:36

In article <87br3yaxx9.fsf@koldfront.dk>,
asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:

> [...]
>
> Kan man få iMac'en til at lege firewire-disk, hvis man forbinder de to
> maskiner med et firewire-kabel og holder nogle knapper nede under

Det er t man skal aktivere efter at man har tændt iMac og det er langt
det nemmeste og hurtigste.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-08-05 14:52

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Det er t man skal aktivere efter at man har tændt iMac og det er langt
> det nemmeste og hurtigste.

En yderligere beskrivelse af targetmode:
<http://biochemistry.ucsf.edu/~tech/Support/MacOS9/targetdiskmode.html>
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 16-08-05 15:35

> En yderligere beskrivelse af targetmode:
> <http://biochemistry.ucsf.edu/~tech/Support/MacOS9/targetdiskmode.html>

Og her en beskrivelse af Tigers indstillingsassistent:
<http://www.apple.com/dk/macosx/features/setup/>

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-08-05 21:23

Tak for hjælpen alle sammen - jeg smækker et firewire kabel imellem
dem og holder 't' nede når jeg tænder iMac'en.

Mvh.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-08-05 01:54

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> (Min første tanke var at bruge scp/ssh/sftp, men jeg véd ikke om der
> findes fornuftige klienter til MacOS 9...)

Du aktiverer blot filsharing (afp) på OS X maskinen, og forbinder til
den via "Appleshare" klienten på OS 9 maskinen. klienten finder du i
"Vælger" under æble menuen.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-08-05 19:36

On Tue, 16 Aug 2005 22:22:35 +0200, Adam wrote:

> Tak for hjælpen alle sammen - jeg smækker et firewire kabel imellem
> dem og holder 't' nede når jeg tænder iMac'en.

Det virkede fint - hele "firewire-disken" blev kopieret over. Men hvor
finder jeg de mapper og filer der lå på skrivebordet på den gamle
maskine?

Mvh.

--
"I wanted a computer, not a glorified fruit machine." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-08-05 20:01

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> Men hvor
> finder jeg de mapper og filer der lå på skrivebordet på den gamle
> maskine?

/user/desktop

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-08-05 07:41

Adam Sjøgren <asjo@koldfront.dk> wrote:

> Det virkede fint - hele "firewire-disken" blev kopieret over. Men hvor
> finder jeg de mapper og filer der lå på skrivebordet på den gamle
> maskine?

på den gamle maskine: /Desktop\ Folder

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-08-05 17:22

On Tue, 23 Aug 2005 21:00:55 +0200, Preben wrote:

> /user/desktop

Uh, brugte Mac OS 9 ikke ":" som sti-adskiller? Hvorom alting er, når
den gamle maskiner optræder som firewire-disk findes ingen mappe med
navnet "user" på den.

Jeg løste problemet ved at starte Mac OS 9 maskinen og flytte alt fra
desktoppen til en mappe på harddisken - derefter kunne jeg kopiere dem,
efter at have startet den i target-mode.

Mvh.

Adam