iPod updater helt voldt langsomt
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 14-08-05 16:04

Her på det seneste er min iPod Mini begyndt at opdatere helt vildt
langsomt, når jeg tilføjjer nye cd'er til den. Der er ca 2,5 Gb på den
og der er plads til 4, så jeg regner ikke med at det er pga. pladsmangel
- eller hvad?

Jeg kører osx 10.4.2 med iTunes 4.9 og forbinder iPod'en til min iMac G4
med et firewire kabel.

Jeg synes i det hele taget at iTunes 4.9 kan virke tung sommme tider med
rimeligt meget roterende regnbuehjul i forskellige situationer.

Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende eller nogen der kan
hjælpe?

På forhånd tak
Carsten O

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-08-05 17:46

vousortmann@mail.dk (Carsten Ortmann) writes:

> Jeg synes i det hele taget at iTunes 4.9 kan virke tung sommme tider med
> rimeligt meget roterende regnbuehjul i forskellige situationer.

Hvor meget hukommelse har du i maskinen? Hvilke programmer kører du iøvrigt?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 14-08-05 18:09

iCal, Mail, Safari, AddressBook og iChat - og så selvfølgelig iTunes.
Jeg har 512 kb ram.

Det har tidligere ikke været noget problem. Den har opdateret rimeligt
hurtigt før.

Carsten

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-08-05 18:20

> [...]

> Jeg har 512 kb ram.
>
> Det har tidligere ikke været noget problem. Den har opdateret rimeligt

Hvis du bliver ved med at hælde data ind som programmerne holder i
hukommelsen (kunstnernavne versus faktisk musik eksempelvis) kan du
risikere at det samlede hukommelsesforbrug bliver større end hvad du
har plads ti, og så må den køre på disken (swappe).

Kunne det være det? Der er sikkert et værktøj til at vise hvor galt
det er :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 15-08-05 09:25

> [...]

> har plads ti, og så må den køre på disken (swappe).
>
> Kunne det være det? Der er sikkert et værktøj til at vise hvor galt

Jeg har kørt en restore på den og læser i skrivende stund musik ind på
den igen - i normalt hurtigt tempo. Den må have fået en eller anden
forbistring - nu lader den til at være glad igen

Tak for assistance og velvilje
vh
Carsten