Resettet PowerBook - filer forsvundet
Fra : Christian Bech

Dato : 07-08-05 21:21

Jeg er stødt på et mere end irriterende problem. Jeg har sat en PB
10.4.1 op som firewiredisk til en iBook 10.3.9 vha T under opstart. Det
gik fint. Jeg eksporterede nogle billeder fra iPhoto til den og
genstartede derefter PowerBooken, men så var det galt: ikke blot var den
mappe med billeder som jeg havde eksporteret der ikke. Alt på dekstopen
og i dokumentmappen er væk mog når man starter Word op installerer den
fonte og ser ud som om det er første gang, den er startet op. Altså: det
virker som om, at maskinen er blivet sat tilbage til udgangspunktet.

Jeg er naturligvis meget interesseret i, at finde filerne igen.

--
Christian

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-08-05 22:52

On Sun, 07 Aug 2005 22:20:58 +0200, Christian Bech wrote:

> Jeg er naturligvis meget interesseret i, at finde filerne igen.

Har du kigget efter om der skulle være blevet oprettet en ekstra
user-mappe?

--
MVH
osv...

Fra : Christian Bech

Dato : 08-08-05 08:33

In article <pan.2005.08.07.21.51.33.865092@mail.invalid>,
"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> wrote:

> Har du kigget efter om der skulle være blevet oprettet en ekstra
> user-mappe?

Virker de troværdigt, hvis jeg skriver, at det havde jeg tænkt på?

Der er desværre ikke en ekstra profil - eller rettere, hvis man kigger
under 'Brugere', så er det kun dem, der skal være. Men jeg skal måske
kigger i terminalen i stedet?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-05 12:03

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Virker de trov?rdigt, hvis jeg skriver, at det havde jeg t?nkt p??

> Der er desv?rre ikke en ekstra profil - eller rettere, hvis man kigger
> under 'Brugere', s? er det kun dem, der skal v?re. Men jeg skal m?ske
> kigger i terminalen i stedet?

Det vil være en god ide at kigge med den.

Har den ene maskine være sat op med filevault aktiveret? Netinfo
databasen kunne osse trænge til et kig. Ligger brugermappen på det
sædvanlige sted eller er den flyttet?

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Christian Bech

Dato : 18-08-05 10:41

In article <enqjs2-et6.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

> Det vil være en god ide at kigge med den.
>
> Har den ene maskine være sat op med filevault aktiveret?

Nej.

> Netinfo
> databasen kunne osse trænge til et kig.

Øhh - hvordan?

> Ligger brugermappen på det
> sædvanlige sted eller er den flyttet?

Den ligger i /Users/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-08-05 12:17

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Nej.

hmm

> ?hh - hvordan?

det er langhåret hvis ikke du booter fra den.

> Den ligger i /Users/

ok, prøv at lave en simpel søgning på usynlige mapper med brugerens
shortname.

Fra : Christian Bech

Dato : 18-08-05 12:38

In article <1a7et2-u54.ln1@G5.reippuert.dk>,

> det er langhåret hvis ikke du booter fra den.

Den er uden for rækkevidde lige nu, men jeg ser den i aften.

find -la "shortname"?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-08-05 15:41

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> find -la "shortname"?

brug Finders finde funktion, den kan godt lede efter usynlige filer
hvis dui fortæller at den skal gøre det.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-08-05 09:38

On Thu, 18 Aug 2005 16:41:09 +0200, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> brug Finders finde funktion, den kan godt lede efter usynlige filer
> hvis dui fortæller at den skal gøre det.

Kigger Finder egentlig på de steder hvor almindelige dødelige ikke har
noget at gøre?

--
MVH
osv...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-08-05 16:35

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Kigger Finder egentlig på de steder hvor almindelige dødelige ikke har
> noget at gøre?

den kan man sætte den til.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 08-08-05 20:24

On Mon, 08 Aug 2005 09:32:30 +0200, Christian Bech wrote:

> Virker de troværdigt, hvis jeg skriver, at det havde jeg tænkt på?

Hvis jeg skriver "Ja, naturligvis", tror du så på det?

> Der er desværre ikke en ekstra profil - eller rettere, hvis man kigger
> under 'Brugere', så er det kun dem, der skal være. Men jeg skal måske
> kigger i terminalen i stedet?

Det ville være en god ide at bruge terminalen til at kigge med. Du kan
evt bruge "find" til at søge efter de filer du lige havde lagt over på
den.

--
MVH
osv...

Fra : Christian Bech

Dato : 18-08-05 10:40

In article <pan.2005.08.08.19.23.57.10476@mail.invalid>,

> Hvis jeg skriver "Ja, naturligvis", tror du så på det?

Ja, naturligvis.

> Det ville være en god ide at bruge terminalen til at kigge med. Du kan
> evt bruge "find" til at søge efter de filer du lige havde lagt over på
> den.

Jeg har lige haft den mellem fingrene, hvor jeg forsgte med en ls på
/Users/. Den gav ikke noget, men det er måske ikke godt nok?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-08-05 12:15

> Jeg har lige haft den mellem fingrene, hvor jeg forsgte med en ls p?
> /Users/. Den gav ikke noget, men det er m?ske ikke godt nok?

prøv ls -la

så får du log til at se listeformat (l)_og_ usynlige filer (a)